אף אחד בכנסת לא ידע מה הארגון הראשון של הרבי // מירי שניאורסון

    מירי שניאורסון 5 Comment on אף אחד בכנסת לא ידע מה הארגון הראשון של הרבי // מירי שניאורסון
    20:09
    28.03.24
    מוטי הלפרין No Comments on דרמה: בג"צ שולל באופן מיידי את תקציבי הישיבות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רגעים אחרונים של ג' תמוז. יום בעל משמעות מיוחדת עבורי ועבור עוד מאות אלפי אם לא מיליוני יהודים בעולם. מוצאי שבת קודש פרשת קורח. אני בניו-יורק לאחר שבת עשירה וגדושה בתוכן רוחני, מנסה למצוא את המילים הנכונות על מנת להעביר לכן את התחושות.

    מצטערת. אין לי מילים. במקומן של המילים החסרות, אספר לכן כי בשבוע שעבר, בעת שבכנסת נערך יום הצדעה לחב"ד ולרבי, החלטתי "לראיין" נבחרי ציבור וסתם אנשים באמצעות שאלה אחת בלבד.

    את כולם שאלתי האם הם יודעים מהו הארגון הראשון שיסד הרבי מליובאוויטש לאחר שהפך לאדמו"ר השביעי בשושלת חב"ד.

    תתפלאו. אף אחד לא ידע. אף אחת לא ידעה. כולם ללא יוצא מן הכלל. למרות שהמידע נמצא בויקיפדיה… הארגון הראשון אותו יסד הרבי, כבר בשנת תשי"א, היה ארגון נשי ובנות חב"ד. כן. הארגון שפועל עד היום ובו חברות רבבות נשים חב"דיות שעסוקות בהפצת תורה ומצוות בקרב נשות עם ישראל במשך למעלה משישים שנה.

    הרבי לא ידע לנוח ולא נתן לנו מנוח. יהודי בא לעולם בשביל לעבוד. לתקן עולם במלכות ש-ד-י. אין זמן למנוחה. הרבי תבע מנשות החסידים להשפיע בתוך הבית פנימה על ידי מילוי תפקידן כאימהות וכרעיות, ותבע מהן לצאת ולפעול במעגלים רחבים על כלל נשות ישראל. אם במסירת שיעורים וקיום חוגי בית ואם כדוגמא אישית במקומות העבודה.

    חצי יובל לאחר שהרבי ייסד את ארגון נשי חב"ד, הייתי ילדה צעירה ואל ביתנו היו מגיעות מידי שבוע שתי נשים מכפר חב"ד. לאחת קראו חנה ולשנייה רחל. שתיהן כבר לא בין החיים. לצערי. הן היו מטופלות בילדים אך הקפידו לבוא ולמסור שיעור בטהרת המשפחה לקבוצה של נשים שלא נמנו על שומרי המצוות באותה עת.

    איש לא הסיע אותן מכפר חב"ד לראשון לציון. מונית לא חיכתה להן. הן עשו את הדרך בשני אוטובוסים (של פעם) ולעיתים בשלושה. בביתנו שהיה מול התחנה המרכזית הן היו נחות מעט בטרם חזרו לילדיהן ולמשימותיהן המשפחתיות.

    זכו אותן שני נשים ומרבית "בוגרות" אותו שיעורחזרו בתשובה וסחפו אחריהן את בני משפחתן. מבלי משים יצרו השתיים קהילה של חוזרים בתשובה שהתפזרה לריכוזים החרדיים ככל שחבריה התחזקו עוד ועוד.

    כן. זה הארגון הראשון שהקים הרבי שמצודתו פרושה בכל העולם, מקטמנדו ובנגקוק עד פרטוריה, מטביליסי ובאקו עד לתוניסיה וקזבלנקה. חיה ותוססת, גדלה וצומחת משנה לשנה, מעשור לעשור. עשרים ואחת שנים חלפו מאז נטמן הרבי בבית החיים ע"ש מונטיפיורי ברובע קווינס שבניו-יורק, אך רוחו ממשיכה לפעם במיליוני יהודים בכל קצוות תבל.

    הרבי לא דרש. לא תבע. הרבי הציע. הרבי גילה את האור שבכל אחד ואחת מאיתנו. שבכל יהודי ויהודיה. והאור הזה יאיר את העולם ויגרש את חושך הגלות בביאת גואל צדק תיכף ומיד ממש.

    מירי שניאורסון היא בעלת "הבחירה שלי", מנחת אירועים, מרצה ושדרנית רדיו
    לתגובות: [email protected]



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      מה זה 'תתפלאו'? מה פתאום שכולם ידעו איזה ארגון הקים הרבי של חב"ד? כל אחד יודע את כל הויקיפדיה בע"פ? רגע אחד, את יודעת באיזה ישיבה לימד הרב שך לראשונה בתור ראש ישיבה? גם זה נמצא בויקיפדיה… תפסיקו לדמיין שכל העולם סביב חב"ד, אתם פחות מאחוז מהציבור החרדי, ועושים רעש כאילו אתם לפחות תשעים אחוז.

    2. 4

      מירי יקרה, אני חרדית מבטן ומלידה וגם אני לא יודעת מהו הארגון הראשון שהרבי מלובביץ' יסד. והעולם לא נחרב! כי מי שלא שייך לחב"ד, לא אמור לדעת! בהצלחה…

    3. 3

      תרגע ומהר אף אחד לא חושב שאנחנו 90 אחוז ואל תזלזל ךרגע ברבי אוקי תחשוב מה הזלזול שלך יעשה בשמים!!!

    4. 2

      תתפלא .
      אך חב"ד סביב העולם.
      ולכן העולם סביב חב"ד.
      חב"ד הם הרבה יותר הן בכמות ובודאי באיכות ממה שאתה יכול לתאר לעצמך.
      היות ויש לי משפחה במגזר הליטאי.
      יוצא לי לשמוע הרבה רבנים וראשי ישיבות המביאים עניינים מהחסידות בכלל ומהרבי בפרט.
      מורשתו של הרבי ניצחה.
      באהבת ישראל לכל יהודי.

    5. 1

      למגיב הראשון. על מה שכתבת נאמר. קליפתו אכל ותוכו זרק. זה המסר שהכותבת מנסה להעביר? האם יודעים או לא יודעים? בסה"כ משפט פתיחה כדי להעצים משהו. יש לך איזה משהו לומר בנושא עצמו? אולי טיפה לשבח את הפעילות של חב"ד בכלל ונשי חב"ד בפרט