- רדיו קול חי - -

גנאים מול מרגי: "החרם על ישראל הוא לגיטימי" • האזינו

ח"כ מסעוד גנאים מ'הרשימה המשותפת' הגן היום (רביעי) בוועדות הכנסת על החרם הבינלאומי נגד ישראל וטען שזה לגיטימי, הערב ב'מהדורה המרכזית' עם אבי מימרן ב'קול חי' הוא ניסה להסביר את עמדתו.

"אמרתי דבר פשוט, חרם ממניעים גזענים או אנטישמים הוא דבר פסול בעיני אבל חרם ככלי פוליטי בכדי ללחוץ על מדינה מסוימת הוא בהחלט דבר לגיטימי בעיני. אי אפשר לומר שמדינת ישראל היא הקרבן, יש כיבוש בעזה, הלחץ על ישראל הוא לגיטימי", אמר ח"כ גנאים.

גנאים הביא דוגמא מחרמות שהיו בעבר בעולם: "אני יודע שהיו חרמות וסנקציות כמו שהיה על דרום אפריקה על ידי הקהילה הבינלאומית, להגיד שרק מדינת ישראל מוחרמת זה לא נכון", אמר.

"אני לא אומר שאין בעולם גופים אנטישמים נגד ישראל, אבל כאמור, העמדה שלי היא שכל חרם או סנקציות שהם נגד יהודים ולא נגד המדינה זה פסול, אבל חרם ככלי פוליטי בכדי ללחוץ על ישראל – זה לגיטימי".

ח"כ גנאים סיפר כי הוא עצמו יחרים מוצרים מההתנחלויות: "אני אקנה מה שנעשה בתוך המדינה ולא מהשטחים הכבושים, אני מחרים את כל מה שבא מהשטחים הכבושים, מדינת ישראל לא השאירה ברירה בכדי שלא נלחץ עליה נגד מפעל ההתנחלויות", לדבריו, "המטרה האחת היא להפסיק לתמוך בהתנחלויות שהם גם נזק לכלכלה הישראלית".

על הענין שהחרם על ההתנחלויות יגרום נזק קשה גם לאלפי פועלים פלסטינים אמר ח"כ גנאים כי "יש מחיר כמו בשביתה ואני יודע שהרבה עובדים פלסטינים יפסידו פרנסה מזה. יש מחיר".

לשידור על גם ח"כ יעקב מרגי שכיבד את דעתו של ח"כ גנאים, "יאמר לזכותו של ח"כ גנאים שהוא עקבי את אותם דברים הוא אמר היום גם בכנסת", לדבריו של מרגי, "אנחנו לא רואים בחרם הליך לגיטימי – זה פוגע במדינת ישראל".

מרגי הוסיף כי "אני יודע לכבד דעות אחרות, נלבן זאת ביחד בכנסת", סיים.

האזינו לדיון:

/wp-content/uploads/2015/06/מרגי-והערבי.mp3 [1]