הרב יעקב אריאל: "למה לתת לכל מורה אפשרות להיות רב?"

    שלום בידרמן No Comments on הרב יעקב אריאל: "למה לתת לכל מורה אפשרות להיות רב?"
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הגאון הרב יעקב אריאל, רב העיר רמת גן, שוחח הערב במהדורה המרכזית של קול חי עם אבי מימרן ואמר כי לא יתכן שנשים יכולות ללמוד כל דבר חוץ מתורה. "החפץ חיים פסק שבימנו אשה צריכה ללמוד תורה אחרת יהיה בעיה באיזון הרוחני שלה".

    לדברי הרב "אם אשה לומדת תורה אף אחד לא מונע ממנה לדעת הלכה. אם היא יודעת זה מצוין.

    הבעיה אחרת: סמיכה לרבנות אינה רק ידע הלכתי היא מסורת מדורי דורות. זה לא רק ידע זו גם מסורת, דימוי מלתא למלתא. גדול שימושה יותר מלימודה נאמר בזה. אני לא מכיר מוסד אחד של בנות שיש שםהמסורת שפסיקה ולכן לא יעלה על הדעת שאשה שאין לה מסורת בפסיקה תפסוק הלכות".

    ומה הרב חושב על זה שהרב ריסקין מסמיך נשים להלכה?

    מכון לרבנים זה פסול. בגרמניה זה היה והצליח אבל שם היה דוגמה בודדת בגלל המצב שם. בארץ כל גדולי ישראל התנגדו לפס ייצור לרבנים. מי שלומד תורה שנים רובת ואכן יודע הוא מקבל מרבותיו סמיכה.

    הבעיה מתחילה מכיוון אחר: גברים שלמדו תורה ורוצים אישור על ידע שיש בידם, לצערי הרב נותנים להם סמיכה. אני שנים רבות צועק על כך שלא צריך לתת סמיכה לכל אחד. מי שצריך מסמך על ידיעותיו, שייבחן על 300 דפי גמרא, מה הקשר שנבחן על איסור והיתר כדי להיות ר"מ בישיבה?

    אם נתקן את זה גם נשים שלמדו תנ"ך ומפרשיו ויש להן יראת שמים תעמודנה בכור המבחן על מה שלמדו ואז תלמד מה שהיא יודעת. אנחנו קבענו מסלול אחד – מוסמך לרבנות וזה גורם לבעיות.

    מסמיכי הנשים עושים זאת כדי ליצור שיוויון ולהראות שיש רבניות

    אם לגברים היו מסלולים שונים היה ניתן לתת לנשים מסלולים שונים. בנוגע לבתי מדרש ללימוד תורה לנשים צריך לבחון כל דבר לגופו. אם אשה רוצה לדעת תנ"ך ברמה גבוהה למה לשלוח אותה לאקדמיה? שיהיה מוסד תורני שיראתו קודמת לחכמתו ושם תלמדנה מנורת המאור ועוד. בצורה נכונה ומתוך יראת שמיים.



    0 תגובות