משבר פנימי בעדה החרדית מסכן את השליטה על מערכת הכשרות

    משה וייס No Comments on משבר פנימי בעדה החרדית מסכן את השליטה על מערכת הכשרות
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מאבקי שליטה במסדרונות ה'עדה החרדית' עשויים להביא להפסד לחלקים המתונים בגופי הכשרות של ה'עדה', כך נחשף הערב ב'מהדורה המרכזית'.

    ה'עדה החרדית' מחולקת בכללות לשתי זרמי דעות כלליים: ה'ימניים', הקיצוניים יותר, אנשי הסיקריקים ונטורי קרתא – שאינם שולטים כיום במוסדות; וה'שמאליים', המתונים, השולטים העיקריים במוסדות כיום.

    מערכת השליטה ב'עדה החרדית' מורכבת מ"ועדת הכ"ג", 23 נציגים המקבלים את ההחלטות במערכת, בהם קיים גם כן רוב למתונים. לפני כשבועיים התקיימו בלחץ הסיקריקים בחירות, בהם ניצחו שוב המתונים.

    הקיצוניים לא קיבלו את הכרעת הבחירות ודרשו שינוי בהרכב, במהלך השיחות הושגה פשרה ולפיה תוקם ועדה שתקבע את הרכב ועדת הכ"ג. הועדה הוקמה – ומסתבר כי הקיצוניים בתנועה זכו לרוב על פי החלטת הועדה.

    כמה מחברי העדה סיפרו למנא גירא כי ישיבות הועדה נגועות בשחיתות, וכי סכומי כסף הועברו מיד-ליד בכדי להגיע להחלטת הועדה הנוכחית.

    כעת מכונסים אנשי הכ"ג לדיון בהרכב הניהול של ועד הכשרות וועד השחיטה של 'העדה', המורכבים – כאמור – מן המתונים שבין אנשי העדה, וככל הנראה מתכוונים הקיצוניים להעביר את השליטה לידיהם.

    ועדות הכשרות הם מקור ההכנסה החשוב של העדה, יחד עם תרומותיהם של נגידי סאטמר, כך ששליטה במערכות הכשרות היא העמקת השליטה של הקיצוניים בתקציבי ה'עדה'.

    המתונים שבין קהלי ה'עדה החרדית' כדוגמת אנשי חסידות דושינסקי, מחרימים את הישיבה.



    0 תגובות