- רדיו קול חי - -

האזינו • בלוי על ליפא: "נשמע שהוא לקח משהו לפני השירה"

סערת הקליפ של ליפא [1] לא שוככת. יומיים אחרי ההפקה של הקליפ של ליפא שזכה לביקורות מעורבות, העלה מנחם טוקר לשידור בתוכנית 'זמן אוויר' את מרדכי בלוי, יו"ר משמרת הקודש והחינוך והשניים שוחחו ארוכות על המיזם.

בן פייגא: הקליפ הויראלי של ליפא • צפו [2]

האזינו • ליפא מגיב לביקורת על הקליפ החדש: "כל החזנות מגיעה מהגויים" [3]

דעה • די לצביעות, ליפא אתה לא אשם // שימי סקלר [4]

בלוי עלה להתקפה: "יש לנו איזשהו גבולות. יש הלכות בנושא, אני לא שמעתי את השיר.

לא שמעת? בבקשה הנה קח טעימה

לא יודע מה רבי נחמן מברסלב עשה לו שהוא גורר אותו לכאלה מקומות. כל מי שמבין במוזיקה יודע שלמוזיקה הזו יש מטרות. ליפא הוא אדם מוכשר, לא הייתי אומר זמר מוכשר אבל אדם מוכשר, לא יודע למה הוא בורח לפינות מטורפות שכאלה. אני כברסלב'ר הייתי מתבייש בזה.

שמעתי שיש קליפ שוב הוא משתולל כאילו שהוא לקח משהו. לא זה מה שמביא שמחה אמיתית, זו הוללות.

אולי הצעירים מתחברים לזוג הזה וצריך לתת מענה

בלוי: אולי הצעירים מתחברים לשרימפסים ואז ניתן להם שרימפסים? יש שמחה ויש התהוללות. "אל גיל כעמים" אמר הנביא. זו פרובוקציה בכוונה.

אבל כל תקופה יש זבל שלה שאחרי כמה שנים כולם מיישרים קו

יש דברים פסולים. לוקחים חלק רדוד של המוזיקה, משהו פראי ולעשות מזה מוזיקה. הייתה חתונה של בעלזא שבוע שעבר, עמדו שעות על גבי שעות ושמחו עד לב השמיים עם מוזיקה טובה.

מה אתה מבקש מהמאזינים

חברים, אל תרכשו את הדיסק הזה כשהוא יצא. שיבינו המפיקים שלא זה מה שהקהל מבקש לשמוע.

בסיום השיחה עלה לשידור אבי בלומנטל, ידידו של ליפא להגיב על דבריו של בלוי: "אני לא מאמין שאיש חינוך עושה דברים לא חינוכיים. לגופו של עניין אני אומר לרב בלוי 'נכשלת. כל מה שאתה עושה הציבור מצביע ברגליים נגדך'.

במבחן התוצאה ליפא שמלצר אהוד ונערץ, לא שמעתי על ילד חולה שמבקש שבלוי יבוא לשמח אותו, את ליפא מבקשים. ליפא ניסה הרבה שנים ליישר קו עם המיינסטרים ועם הדרישות של בלוי אבל זה לא עזר לו לקבל הכרה".

האזינו לשיחה המלאה

/wp-content/uploads/2015/06/אייטם-מוטקה-בלוי-10.06.15.mp3 [5]