- רדיו קול חי - -

סערת השוחטים: הרב הראשי הגר"ד לאו מגיב: "חבל שהם הלכו בדרך הזו" • האזינו

הערב ב'מהדורה המרכזית' פתח אבי מימרן עם פרשת השוחטים שהגישו בג"צ נגד הרבנות הראשית לישראל במטרה לשנות את הקריטריונים של הרבנות.

כזכור, מועצת הרבנות הראשית קבעה נהלים חדשים בכל הקשור לשחיטות בחו"ל, השוחטים התנגדו למהלך והם סרבו לצאת לשחוט בחו"ל – דבר שיכול לגרום למחסור חמור בבשר, וכאמור, היום פנו השוחטים לבג"צ כנגד הרבנות הראשית.

בשיחה ב'מהדורה המרכזית ב'קול חי' אמר הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו כי "אני מעריך מאוד את השוחטים, אבל ישנם דברים שצריך לשים לב אליהם, לדוגמא, הרי לא יעלה על הדעת שבעל מסעדה יחליט איזה משגיח הוא מעוניין לקבל, וכמו שבארץ הדבר נעשה בפיקוח קפדני של הרבנות, אותו דבר צריך שיהיה בחו"ל".

לדבריו, "כל שכן שבחוץ לארץ הם נשלחים לחצי שנה רצופה – כל שכן ששם צריך הקפדה והשגחה שהכל תקין על פי ההלכה".

הרב לאו התייחס לטענות שנאמרו בבג"צ שבעלי העסקים מעדיפים את אותם אנשי צוות שהם כבר רגילים אליהם ואמר כי אדרבה, אין שום בעיה בענין, אנחנו רק נשלח להם מישהו שיהיה אחראי על הכל, בדרגת ראש צוות שבקיא בשולחן ערוך".

"חבל מאוד שהם הלכו בכיוון הזה, ולצערי היבואנים הלכו לבג"צ שאכן הוא קבע ואישר כי יש סדר הוגן ברבנות, לאחר מכן הם הלכו למישור אחר והם עודדו את ראשי הצוותות ללכת לבית הדין לעבודה", לדברי הרב הראשי, "כלפי שמיא הדבר הנכון והאמתי – זה לנתק את היכולת של היבואן ללחוץ עלי המשגיחים".

הרב לאו סיפר ב'קול חי' כי "הצגתי את הדברים בפני גדולי ישראל וקיבלתי את ברכתם, ישיבתי גם עם היבואנים והתירוצים שלהם לא היו מכובדים, אמרנו להם אולי ננסה ונבדוק שנה. לצערי הם בחרו במישור אחר ומי שנפגע הם השוחטים וצוות העבודה".

כמו"כ התייחס הרב הראשי הרב לאו להעדר התקציבים ברבנות עבור הסברה ואמר כי ב"דיוק שוחחתי השבוע על העדר התקציבים לצורך הסברה של הרבנות – עם שר הדתות הנכנס ואני מקווה שדברים ישתנו לטובה".

האזינו לראיון המלא:

/wp-content/uploads/2015/06/לאו-מימרן-רבנות.mp3 [1]