- רדיו קול חי - -

62% מהציבור היהודי בישראל: "לא מרוצים מחלוקת התיקים בממשלה החדשה"

71% מהציבור היהודי מרגיש שכל העולם נגדנו; 71% ממצביעי מרצ מצהירים כי יצטרפו לחרם על מוצרי ההתנחלויות; למעלה ממחצית מהציבור היהודי תומך ביישום ההפרדה באוטובוסים בין פועלים ערבים מהשטחים לבין ישראלים המתגוררים בהתנחלויות

תוצאות סקר מדד השלום לחודש מאי של המכון הישראלי לדמוקרטיה בשיתוף אוניברסיטת תל אביב, מצביעות על החומרה שבה רואים אזרחי ישראל את סוגיית החרמות והיחס לישראל בזירה הבינלאומית.

בציבור היהודי יש רוב ברור של 71% המסכימים לטענה כי "מדינות העולם מציגות בפני ישראל דרישות להתנהגות מוסרית שאינן מציגות בפני מדינות אחרות הנמצאות במצב של סכסוך". באופן דומה נראה כי הציבור היהודי (69%) מגדירים את יחסיה של ישראל עם מדינות העולם- לא טובים.

ההפרדה באוטובוסים: למעלה ממחצית הציבור היהודי (52%) תומך ביישום ההפרדה באוטובוסים בין נוסעים יהודים לפלסטינים בשטחים, לעומת 42% שמתנגדים.

התנגדות לחרם צרכנים על ההתנחלויות: 79% מהיהודים השיבו כי לא יקחו חלק בחרם צרכנים על קניית מוצרים מההתנחלויות, לעומת 59% מהערבים שהיו לוקחים חלק בחרם כזה. עם זאת, 75% מהנסקרים בציבור היהודי הביעו חוסר רצון לעבור לגור בשטחים, גם אם הדבר כרוך בדיור משופר במחיר נמוך. בהקשר זה, 48% מהישראלים בציבור היהודי הצהירו, כי לא ביקרו ביישוב יהודי אחד או יותר בשטחים בחמש השנים האחרונות.

הסיכוי להסדר המבוסס על פינוי שטחים: רוב גדול בציבור היהודי (53%) חושב שרה"מ בנימין נתניהו, אינו מוכן לשקול הסדר מדיני הכולל ויתור על התנחלויות מחוץ לגושי ההתיישבות, על אף הצהרותיו בפגישה עם שרת החוץ של האיחוד האירופאי, בה תמך במו"מ על גבולות גושי ההתנחלויות.

חלוקת התיקים בממשלה: רוב ניכר (62%) בציבור היהודי אינו מרוצה מחלוקת התיקים בממשלה החדשה. ובנוגע לחלוקת הסמכויות של משרד החוץ- 62% מהציבור היהודי העריך כי "חלוקה זו לא תועיל ליכולת של ישראל לנהל טוב יותר את ענייניה הדיפלומטיים". 71% מהציבור היהודי מעריך כי הסיכוי לכניסתה של סיעת המחנה הציוני לממשלה נמוך מאוד או די נמוך. גם בקרב מצביעי המחנה הציוני, 87% סבורים כי המפלגה לא בדרכה להיכנס לקואליציה.