- רדיו קול חי - -

פרשת לימודי התואר • היום השני: 'הפלס' רוקד על הדם: "הידרדרות לגיהינום"

פרשת התואר השני האקוויולנטי, היום השני: כצפוי, בביטאון הפלג הירושלמי 'הפלס' מנצלים את ההזדמנות להביך את 'יתד נאמן' ומביאים הבוקר (שני) בכותרת בעמוד הראשי כתבה המצטטת מאמר מ'יתד' לפני שנתיים הקובע כי רכישת תואר שני היא "תחילת ההידרדרות עד לגיהינום".

ההקלטה חושפת: האם המועצת אישרה לימודי תואר? • האזינו [1]

יצוין, כי מי שגרם לנושא פרסום לימודי התואר – ביתד נאמן – הם גורמים מהפלג הירושלמי, שהפיצו בתחילת השבוע שיחה עם הרב נתן זוכובסקי – מועדת הרבנים של יתד נאמן – שבה הוא מצהיר כי מועצת גדולי התורה של דגל התורה – לא אישרה לימודים שכאלה והפרסום ביתד נעשה בשוגג. השיחה עצמה כאמור נחשפה לראשונה כאן באתר 'קול חי'.

בתוך כך 'מרכז הענינים' מדווח הבוקר כי מכתב מזכיר המועצת החסידית של אגודה, גרם למתיחות מול המועצת הליטאית של דגל. כשהטענות הן על חוסר תיאום ויציאה עצמאית למהלך בנושא כה אקוטי.

גורמים המקורבים למועצת מסבירים, כי בעוד במשך שנים לא התכנסה המועצת החסידית וכיוון שכך גדולי הדור הליטאים כמרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל, ניווטו בהחלטות – עם הקמת המועצת החסידית מחדש, לפני שנתיים, נאמרה האמירה כי לציבור אנשי 'אגודת ישראל' ישנה הנהגה הקובעת לבדה ואינה מחוייבת לאחרים, "תיאומים והבנות כן, אך אף אחד לא מחליט עבור השני".