תרגיל העורף נקודת מפנה 8 : מוכנות ולא פאניקה

    קובי פינקלר No Comments on תרגיל העורף נקודת מפנה 8 : מוכנות ולא פאניקה
    16:38
    24.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on חי תחת זהות בדויה: בכיר איראני לשעבר ערק למערב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בפיקוד העורף השלימו את כל ההכנות לקראת תרגיל העורף השנתי "נקודת מפנה" שיתקיים לאורך כל השבוע הבא ובו תתורגל כל אוכלוסיית מדינת ישראל.

    בפיקוד אומרים שמדובר בתרגיל שנתי בשנה השמינית כשמטרתו להכין את העורף למלחמה והוא יציב אתגרים גם לגורמי הביטחון השונים כמו :משטרה, מד"א כיבוי אש, רשויות מקומיות, משרדי ממשלה ועוד.

    התרחישים מגוונים. בשונה מהעבר, הפעם מתכוננים למתאר רב זירתי. לא רק לחזית אחת כשעורף מדינת ישראל היה חשוף, כמו ב"צוק איתן" אחא למספר חזיתות בו זמנית וזה מחייב הערכות אחרת.

    צריך להדגיש . כל בסיסו של התרגיל הוא מוכנות. מכיוון שההערכות הן (ולא מידע של ממש) שהעורף יחווה חוויה אחרת ממה שחווה בעבר, צריך להיות מוכנים.

    צריך להבין .האתגר הגדול בהערכות נכונה הוא למנוע הישגים מהאויב ויחד עם זאת לשמור על שיגרת חיים מאוזנת ונורמלית. רציפות התפקוד הוא לב העניין.

    בתרגיל עצמו שיחל ביום ראשון יתורגלו כל המערכים ובהם מערך החינוך, משרד הרווחה , הגנת הסביבה בנושא חומרים מסוכנים, משרד השיכון עם הערכות לפינוי בתי אבות ועוד.

    "אנחנו יותר הרבה יותר ממוקדים, זמני התרעה ממוקדים ובפרקי זמן ארוכים יותר ואין באמת מי מאויבנו שמסוגל להכות בנו" אומרים בפיקוד. ויחד עם כל זה, האזרח צריך לדעת שכמות האש מצד האויב תהיה שונה, רמת הדיוק תהיה טובה יותר אבל בסך הכל מדינת ישראל אינה סטטית והיא עושה דברים רבים כדי שהאזרח יוכל לעמוד בתנאים שיווצרו.

    בפיקוד העורף יודעים לומר שכל מתקני החומרים המסוכנים ממוגנים ויש למערכת תרחישים רבים ולא תהיה מציאות שבה האוכלוסייה תצטרך למגן עצמה בחדרים סגורים יותר ממספר שעות בודד.

    ומה באשר לערכות המגן? מתברר שערכות המגן נבנו לייחוסים אחרים וכרגע אין הצטיידות או חלוקה של מסכות חדשות. גם זו בשורה.

    אז אם תהיו בשבוע הבא, בנמלי הים והאויר, בערים הגדולות או בבתיכם כולנו נהיה חלק מנקודת המפנה הזו.



    0 תגובות