סערה במליאה • שרון גל ציטט מקורות וקרא לצאת לעבודה

    שלום בידרמן No Comments on סערה במליאה • שרון גל ציטט מקורות וקרא לצאת לעבודה
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת קיימה דיון בהצעה לסדר בנושא ביטול קריטריון מיצוי כושר ההשתכרות כתנאי לסבסוד מעונות יום. הדיון גרר עימות קולני בית חברי הכנסת מהמפלגות החרדיות, לבין חברי הכנסת של יש עתיד וישראל ביתנו.

    ח"כ שרון גל פתח את הדיון והביא ציטוטים מן המקורות התומכים ביציאה לשוק העבודה, לקול קריאות מחאה מצידו של ח"כ משה גפני.

    ח"כ שרון גל: "אם אין קמח אין תורה". לכן כתבו רבותינו שחייב אדם ללמד את בנו אומנות, כל זאת כדי שלא יווצר מצב שבו לא יהיה מסוגל לפרנס עצמו וייפול כנטל על החברה. אני מבקש להביא לפניכם כמה ציטוטים מהעולם שאתם חיים אותו יום-יום, לא טיעונים כלכליים. "הנהנה מייגעו – יותר מירא שמיים" – מסכת ברכות ח', א'. "יגיע כפיים כי תאכל, אשריך וטוב לך", תהילים קכ"ח, "כל תורה שאין עמה מלאכה – סופה בטלה וגוררת עוון". – ממסכת אבות ב',ב'.

    ביטול ההחלטה היא צחוק מהעבודה, גוזרת עוני מחדש על אלפי משפחות ומונעת יציאתן מעבדות לחרות. במעשיכם אתם מנצחיים את העוני ביצירת מציאות שיוצרת אבטלה."

    ח"כ מיקי לוי אמר : "רבים לא רצו את הדיון הציבורי הזה על השערורייה שבהחלטת הממשלה על שינוי הקריטריון לסבסוד מעונות יום. הממשלה ביצעה מחטף וקיוותה לברוח מהדיון הציבורי בשערורייה הזו. הממשלה הצביעה תוך חצי דקה בלי דיון ובלי לפרסם דבר. תם מנסים להחזיר את הגלגל לאחור, למנוע יציאה לעבודה ולהנציח את העוני. אתם פוגעים באוכלוסייה החרדית יותר מכל אחד אחר. אנחנו לא נגד החרדים, רצינו לחבר אותם לחברה הישראלית באמצעות שירות בצבא ובעבודה. ח"כ גפני, אני מאושר לראות אותך מתרגז על דברי ח"כ גל, סימן שזה עובד ופוגע בציפור נפשך."

    ח"כ משה גפני: "לא היה תחום מתחומי החיים של הציבור החרדי שלא ניסו להכות בנו. ברוך השם הממשלה נפלה.

    יש החלטה לתת סבסוד לאימהות עובדות, באה הממשלה הקודמת והחליטה שאישה שעובדת משרה מלאה לא תקבל את הסבסוד בגלל שבעלה לומד בכולל. היחידים שאמרו לנשים הללו שמפסיקים לעודד אותם לצאת לעבודה זה אם בעלה עובד בכולל. אין דבר כזה בעולם המערבי שלוקחים ציבור מוגדר ומכים אותו שוב ושוב. תסתמו את הפה שלכם רשעים שכמותכם, האכזריות שלכם ידועה."

    ח"כ מנחם אליעזר מוזס: "מיצוי כושר ההשתכרות צריך לקרוא לזה מיצוי כושר הרשעות. תחת הסיסמא הזו הדירו חרדים מזכויות לדיור ועוד רבות נוספו."

    ח"כ יעל גרמן: "אם מישהו חוזר על שקר הרבה פעמים בסוף הם חושבים שזה אמת. זה בדיוק מה שעושים חברי הכנסת החרדים. לא הייתה שום כוונה ליש עתיד לפגוע בציבור החרדי, נהפוך הוא, הכוונה הייתה להפוך אותו לחלק מהחברה הישראלית. אני קוראת לכם, בואו נשב סביב שולחן עגול ואולי בסופו של דבר נראה שאיננו רחוקים כל כך אחד מהשני."

    שר הכלכלה אריה דרעי: "אי אפשר להשתחרר מיזה שאנחנו במשך שנתיים ישבנו באופוזיציה ואנחנו ביקשנו שתדברו איתנו, שתבינו את הצרכים שלנו. ולצערי הרב עשרות גזרות אחת אחרי השנייה הגיעו בזבנג, ואנחנו בתחנונים ניסינו לשנות. אני בעד שיח ובעד דיבור ומוכן לשבת אבל תבינו איך אנחנו הרגשנו עד היום. במשך שנתיים אף אחד לא היה מוכן להקשיב לנו. אל תקחו את נושא מעונות היום שנועדו לעזור לחלשים ותהפכו אותו לוויכוח. אני לא מפלה מגזרים אחרים, אני רק מסיר את האפליה מהנשים החרדיות."

    שר הכלכלה אריה דרעי אמר ש"סעיף הקנס נועד לפגוע במגזר החרדי וכי אין אדם חרדי אחד שיצא לעבוד רק בגלל הסנקציה בסך 150 ש"ח שהושת על רעייתו העובדת."

    למרות שבשלב מוקדם יותר של הדיון הציע השר דרעי להסיר את ההצעה בטענה שזו הצעה לא הגונה, הסכים דרעי להעביר את הנושא לדיון בוועדה. ועדת הכנסת תחליט לאיזו וועדה יועבר הנושא.



    0 תגובות