אובמה תוקף: "למדיניות נתניהו, השלכות על מדיניות החוץ שלנו"

    אברהם זילבר No Comments on אובמה תוקף: "למדיניות נתניהו, השלכות על מדיניות החוץ שלנו"
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא ארצות הברית ברק אובמה בראיון ארוך הערב לעיתונאי ג'עפרי גולדברג כשבמרכזו התקפה חריפה על ראש הממשלה: "להתבטאות נתניהו נגד הערבים ביום הבחירות יש השלכות על מדיניות החוץ שלנו" עוד אמר "יהיה הוגן לומר כי בנוסף לאינטרסים הלאומיים, יש לי עניין אישי בעסקה".

    "כשנתניהו אמר לקראת סוף קמפיין הבחירות שמדינה פלסטינית לא תקום בזמן כהונתו כראש הממשלה, או במקרים שבהם נראה שאזרחים ערבים-ישראלים הוצגו ככוח פולש שעלול להצביע, וצריך לפעול נגד זה, אמירות כאלה נוגדות את הצהרת העצמאות של מדינת ישראל, שמציינת שכל האנשים, ללא קשר לגזע או דת, הם משתתפים מלאים בדמוקרטיה" אמר אובמה כשדבריו מעוררים זעם רב בסביבת ראש הממשלה.

    "כשמשהו כזה קורה", המשיך אובמה "יש לו השלכות מבחינת מדיניות החוץ, ובדיוק בגלל שאנחנו כל כך קרובים לישראל, עבורנו פשוט לעמוד שם ולא לומר דבר, המשמעות של זה היא שהמשרד הזה איבד את האמינות שלו כשזה נוגע לדיבור על הנושאים האלה".

    אובמה הוסיף, "התקווה שלי היא שעם הזמן השיח יחזור לנתיב של מראית עין של תקווה ולא פשוט פחד, בגלל שזה מרגיש לי כאילו כל מה שאנו מדברים עליו מבוסס על פחד. בעתיד הקרוב זה נראה חכם, ציניות תמיד נראית קצת חכמה, אבל זה עלול להוביל את ישראל בנתיב שיהיה קשה מאוד לתקן אחר כך כמדינה דמוקרטית עם רוב יהודי".

    "דווקא בגלל שאכפת לי כל כך מהעם היהודי, אני חש מחויבות לומר באופן כן ופתוח איזה הסדר לדעתי יוביל לביטחון עבור ישראל בטווח הארוך", הוסיף. "אני לא מתנצל על כך מכיוון שאני בטוח בעומק רגשותיי כלפי ישראל והעם היהודי".

    על ההסכם המתגבש עם איראן, אמר: "בעוד 20 שנה עדיין אהיה בסביבה ואם לאירן יהיה נשק גרעיני – אני אהיה האיש שיהיה חתום על זה". "אני חושב שיהיה הוגן לומר שמלבד החשיבות הרבה של ההסכם לאינטרסים הלאומיים והביטחוניים שלנו, יש לי גם עניין אישי בעסקה הזאת". הודה.



    0 תגובות