הניצולה מספרת: "ידעתי תמיד שאני יהודיה אבל היה לי בור שחור בנשמה"

    ארי וידר No Comments on הניצולה מספרת: "ידעתי תמיד שאני יהודיה אבל היה לי בור שחור בנשמה"
    16:59
    25.04.24
    אבי יעקב No Comments on רבנים, שרים ואישי ציבור בברכת כהנים בכותל המערבי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ימים ספורים לפני חג השבועות – חג קבלת התורה והחג המזוהה עם רות המואביה, יש מי ששבה רשמית לעמה ויחד עמה גם ארבעת ילדיה.

    כך היה עם סימה (שם בדוי) היא נישאה לערבי. היא אמנם גרה בישראל, אבל היא חשבה שחשה בנוח. במהלך השנים נולדו לו ילדים. אצל המוסלמים הם נחשבו למוסלמים. על פי ההלכה הם כמובן יהודים. כך חלפו להם השנים, עד שהקב"ה הערה רוח טהרה על ליבה של סימה וליבה החל נוקף על הצעד המר אותו עשתה.

    היא שמעה על יד לאחים ופנתה אליהם. שם בלב לאחים העניקו לה עזרה ותמיכה נפשית לעשות את הצעד.

    היא הרהיבה עוז ואט אט החלה לדבר עם בעלה הערבי על הנושא. להפתעתה, הוא לא גילה התנגדות ואף סיפר כי היו לו עצמו מחשבות לשוב ליהדות.

    "ידעתי תמיד שאני יהודיה אבל היה לי בור שחור בנשמה" היא מגוללת בפני אתר 'קול חי' "חיכיתי ליום שאוכל לחזור להיות יהודיה לכל דבר".

    ההחלטה לא הייתה קלה. בסוף היא אזרה אומץ והחליטה לשוב לכור מחצבתה. לשוב לעמה. ביום רביעי האחרון היא הגיעה יחד עם בניה לבית הדין הרבני לתהליך השיבה ליהדות. הילדים קראו בפני הדיינים קריאת שמע, והתהליך האמיתי התממש.

    "אני מרגישה שהפעם אחגוג באמת את חג השבועות" היא אומרת לאחר עשר שנים שבהם התגוררה יחד עם הבעל הערבי.

    לזהב דרורי מנהלת חלקת טמיעה ביד לאחים היה את הזמן לנשום לרווחה. עוד יהודיה שבה לעמה.

    "אנחנו מקבלות פניות מכל רחבי הארץ" מספרת זהבה דרורי לאתר 'קול חי' "הרבה פעמים הפניות מתקבלות מהבנות עצמן, אבל הרבה מאד פעמים זה מגיע מכל מיני מקורות בלתי צפויים. פעם מנהג מונית שהסיע אשה שכזו. פעם אחרת מאחיות בבית חולים שראו זוג יהודיה וערבי. כשאנחנו מקבלים את הפניה אנו מייד פועלים להציל את היהודיה, במידה שהיא מעוניינת והכול על פי החוק" מטעימה דרורי.

    "כשאת יושבת עם הבחורות הן מתפלאות איך אנחנו יודעות מה עובר עליהן, אבל דפוס הפעולה כמעט תמיד דומה. לפני שהיהודיה מתחתנת היא בטוחה שהיא תהיה שם מלכה, לאחר החתונה פתאום הכול מתהפך והצרות מתגלות. פתאום הן יושבות כמו בכלא. חייבות הסבר לאן הלכו ומה עשו וסובלות מאלימות".

    לא אחת כבר הצליחו פעילי יד לאחים להוציא ערביות גם מכפרים שבשליטה פלסטינית וזאת בפעולות חילוץ נועזות.

    "בסוף בסוף כל מקרה שמגיע לסיומו הטוב ממלא אותנו בסיפוק אדיר, ואנחנו שמחות שהצלחנו לסייע לעוד יהודיה ולילדיה לשוב לגדול כיהודים. במקרים רבים הן גם מבקשות לחזור בתשובה ולשמור מצוות" מסכמת זהבה דרורי בסיפוק.



    0 תגובות