- רדיו קול חי - -

אפליית ערבים? • גט טקסי: אפשר להזמין מונית 'מהדרין' ששובתת בשבת ומועדי ישראל

חברת המוניות גט טקסי שמאפשרת הזמנת מונית דרך הסמארטפון מתרחבת מהיום, ובאמצעות האפליקציה ניתן יהיה להזמין בין היתר מזון מהיר, שירותי טיפוח, רופאים ועוד.

בעקבות המהלך שונה שם האפליקציה לגט, בלי המילה טקסי, והיא תספק את השירות באמצעות ספקים חיצוניים, ובלי כל קשר לנהגי המוניות שלה.

בחברה טוענים כי לגט טקסי ישנם כמיליון לקוחות שמזמינים מוניות.

לאתר 'קול חי' נודע כי באחרונה השיקה החברה אפשרות להזמין מוניות "מהדרין" באמצעות האפליקציה כאשר המשמעות היא שנהג המונית הצהיר כי המונית אינה פעילה בשבתות ובחגי ישראל.

אפשרות הזמנת מוניות 'מהדרין' מוכיחה כי ישנו ציבור חרדי גדול שמשתמש בשירותי המוניות של החברה, בין היתר באמצעות האפליקציה שמופיעה גם בסמארטפונים המוגנים של חברת נתיב ושאר חברות הסינון.

עם זאת, טוענים נוסעים כי באמצעות שירות הזמנת מוניות ה'מהדרין' מאפשרת למעשה החברה פתרון להזמנת נהגים יהודיים בלבד – וזאת בשל הרצון של נוסעים רבים שלא לנסוע עם נהגים ערביים מסיבות שונות, כאשר כיום הזמינות של נהגים ערביים בחברת גט טקסי היא גבוהה. "נהג ערבי כנראה לא יצהיר שהוא לא עובד בשבת ובחגי ישראל, ולכן למעשה מי שרוצה להמנע מנסיעה עם נהג ערבי יכול כיום לבחור באפשרות מוניות המהדרין שבאפליקציה" אומר אחד המשתמשים.

משתמש אחר אמר כי "בגט טקסי ראו שהרבה פעמים נוסעים מבטלים הזמנות שלהם כאשר הנוסעים מגלים כי זה נהג ערבי, ולכן זה כנראה נועד לעקוף את הבעיה".

מחברת גט טקסי נמסר בתגובה: גט טקסי פועלת לאפשר לכל קבוצות האוכלוסייה בישראל להשתמש בשירותי המוניות שלה, תוך רגישות והתחשבות ברגשות של כל קבוצה וקבוצה. עקב הרצון להעניק שירות מצוין לכלל פלחי האוכלוסייה, הוקמו ציים ייעודיים שונים המופנים ומותאמים לפלחי אוכלוסייה שונים, ובתוף כך גם למגזר הדתי – חרדי, ולציבור שומר המסורת. אנו גאים כי בחברת גט טקסי עובדים נהגי מוניות מכל הדתות וכי הלקוחות מכל קבוצות האוכלוסייה משתמשים בשירותינו. מדי יום נהנים עשרות אלפי נוסעים מחוויות נסיעה מעולה וממהפכת שירות שגט טקסי מנהיגה מזה ארבע שנים. הצי החדש "גט מהדרין" הושק בעקבות דרישה גבוהה שהגיע מהשטח וחשוב לנו להבהיר כי כל נהג שמצהיר ומתחייב כי מוניתו אינה פעילה בשבת יכול ומוזמן להצטרף לצי, ללא הבדל דת, גזע ומין.