בנק הפועלים • ברק יחליף את פרס ויקבל 70,000 דולר

    דוד לזר 1 Comment on בנק הפועלים • ברק יחליף את פרס ויקבל 70,000 דולר
    22:48
    16.04.24
    פנחס בינדר No Comments on הרב נויגרשל במסר מיוחד על הלילה הניסי במוצאי שבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שנשיא המדינה לשעבר שמעון פרס ביטל את העסקה עם בנק הפועלים, החליטו בבנק לשכור את שרותיו של ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק שישמש כלוביסט בכנס הבנק למשקיעים בארה"ב.

    על פי הפרסומים, ברק ידרוש שכר גבוה פי שניים מהסכום שסוכם עם פרס והוא יעמוד על 70 אלף דולר שכמובן יופנו לכיסו הפרטי של ראש הממשלה לשעבר.

    כאמור, העיתון 'דה מרקר' חשף כי נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס מרוויח 30 אלף דולר בחודש מבנק הפועלים וזאת בכדי שהוא ישמש כ'לוביסט' מול הרפורמות הרלוונטיות לבנק.

    בתגובה הראשונית אמר פרס כי "אני לא מרוויח אף פרוטה מפני שאני לא לוקח אף פרוטה מהכסף הזה. כל הכסף הזה מושקע במדע, בצרכים חברתיים, ואני מקפיד על כך", לדבריו, "לא הייתי עושה שום דבר שיש בו ריח של כסף. אני מתפלא בכלל ששואלים על זה, אני חושב שזה שירות נכון. אני לא לוביסט בכלל".

    אולם לאחר שמר פרס הבין שמעשיו לא מקובלים וכי ביקורות רבות נשמעו עליהם, הוא פנה לחדשות 2 במטרה לספר את כל הסיפור.

    בראיון אמר פרס כי הוא נסוג מההסכם וכי בכוונתו לבטל אותו, פרס הסביר כי "מה שהסכמנו ומה שפורסם, לא היה קשר בין השניים. בנק הפועלים פנה אליי ואמר שיש לו סניף בארצות הברית, והוא רוצה להביא יותר משקיעים לישראל, ושאני אעזור לו לעשות את זה בארצות הברית, בלי כל קשר למדינת ישראל, מה שנעשה בבנק. הסכמתי".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      כשאני קורא את השם ברק אני נזכר בכותרת התכופה בעיתונים דאז: "ברק מזגזג בזיגזג". מישהו זוכר?