האזינו • רועי ידיד ותלמידי הישיבה לצעירים – "ניגון של גמרא" // ווקאלי

    דוד קליגר 1 Comment on האזינו • רועי ידיד ותלמידי הישיבה לצעירים – "ניגון של גמרא" // ווקאלי
    14:35
    28.03.24
    אתר קול חי No Comments on צמרת עולמות הרפואה והטכנולוגיה השתתפו בוועידת 'למענכם'

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    את הפיגוע הארור בישיבת 'מרכז הרב' אף אחד לא יכול לשכוח. עם ישראל הוכה בתדהמה בליל ל' אדר א' תשס"ח לפני שבע שנים, עת חדר מחבל אל היכל הישיבה והרג שמונה מבניה.

    מאז הפיגוע פעלה הישיבה להנציח את הקדושים הי"ד בדרכים שונות, אולם סיפור יצירתו של השיר "ניגון של גמרא", נולד בדרך לא שגרתית בעליל. השיר, נכתב ע"י דבה (Dubba) קלרמן – סבתו של הק' יוחאי ליפשיץ מהרובע היהודי בירושלים שנהרג בפיגוע. דבה, שלחה את מילות השיר אל מוסף הספרות של מקור ראשון, שפרסם אותם בסמיכות לאחד מימי הזיכרון. אחד הקוראים, בן ציון צינקין, מורה במקצועו התרגש מהמילים, נשבה בקסמו של השיר והלחין אותו. בשיר משולב קטע מתוך ההלוויה, בו מספיד ראש הישיבה, הרב וייס, את תלמידיו בקול בוכים.

    השיר "ניגון של גמרא" בוצע לראשונה לפני כחודשיים, בערב הזיכרון לשמונת הקדושים שנערך בישיבה ועורר התרגשות רבה בקרב השומעים.

    מילות השיר מתכתבות עם הטקסט המקראי של עקדת יצחק, המתארות באופן מצמרר את הרגעים הקשים מאותו לילה נורא. כיצד מתוך לימוד הגמרא, נגדעו חייהם של אותם שמונה נערים קדושים, וכן את ההלוויה המשותפת שנערכה למחרת בר"ח אדר ב' עם דברי ראש הישיבה שהותירו את המשתתפים נרגשים ונרעשים.

    כדי להפוך את המילים והלחן לחיבור עוצמתי, גוייסו שניים שהפכו את "ניגון של גמרא" לשיר של ממש, מרגש ומוצלח. הראשון – שעיבד בכישרון רב, הוא אופיר סובול. השני הוא הזמר רועי ידיד, רועי ידיד, הזמר והיוצר המוערך, בעל קול מופלא וטכניקת שירה מרשימה, שנטל את המילים והמנגינה ושילב אותם באופן מושכל ומקצועי ליצירה מוזיקלית. את רועי מלווה מקהלת תלמידי הישיבה לצעירים בשיר שמילותיו מרוממות, בועטות ומנערות את כל מי שמאזין להן…



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מצמרררררררררררררר