בכיינות חילונית • "החרדים טנפו לנו את הפארק העירוני"

    ארי וידר | צילום: החברה הכלכלית מודיעין 4 Comment on בכיינות חילונית • "החרדים טנפו לנו את הפארק העירוני"
    14:42
    28.03.24
    צבי טסלר No Comments on פיקוד העורף מחדד הנחיות: כך תיערכו להפסקת חשמל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    החלטתו לפני כשנתיים של ראש עיריית מודיעין חיים ביבס לאסור על כניסת תושבים חרדים לפארק ענבה במודיעין, גרמה לביקורת רבה – דבר אשר הביא לאחר תקופה קצרה, לראש העיר לבטל את החלטתו המקוממת, אבל דומה שחלק ניכר מתושבי העיר מסרב להשלים עם המציאות, והגזענות מרימה ראש.

    תושבים בעיר פנו לעיתונות המקומית והתרעמו על לכלוך רב שגרמו לטענתם מבקרים חרדים רבים, שהגיעו לטענתם מהעיר הקרובה מודיעין עילית.

    כמו כן חלק מהתושבים התלוננו על כך שה"אורחים העירו להם על לבושם הלא צנוע", ועל כך ש"הם מילאו את הפארק ולא היה ניתן לשהות בו".

    הטענה כי החרדים "לכלכו" את הפארק אינה יותר ממקוממת, טוענים גורמים חרדים, "רק באחרונה פורסם כי מהכנרת פונו למעלה מ-250 טון אשפה בחג הפסח כתוצאה מהמטיילים, ושם רוב המטיילים לא היו חרדים, אז האם גם שם טענו שהחילונים מלכלכלים?".

    תושבת במודיעין צוטטה כאומרת: "אף אחד לא יכול להגיד לי בפארק בעיר שלי שאני לא צנועה ושאני לא יכולה לעבור לצד שלידם. הפריע לי שהם השתלטו על הנדנדות ולא נתנו לאף אחד. אני כתושבת העיר 15 שנה הבטחתי לעצמי שלא אדרוך שם יותר".

    פעיל יש עתיד ולדימיר בליאק,הצטרף אף הוא לגל ואמר למקומון ידיעות: "אי אפשר להמשיך להתעלם, להסתתר מאחורי אמירות כלליות על שלום ואחווה, אך ברור כי יש כאן בעיה והיא לא תיפתר לבדה ותושבי מודיעין ימשיכו להדיר את רגליהם מהפארק היפה הזה. שמעתי שהעיריה הגבירה את האכיפה, ואני מקווה שזה נכון. כשאני מגיע למתחם התחנה בתל־אביב, אני משלם 100 אחוז מתעריף החנייה, ותושב תל־אביב – 15 אחוז בלבד. בעיניי, כצעד ראשון, צריך לאסור כניסת אוטובוסים לחניית הפארק".

    לעומת זאת טען חבר המועצה ברוך בוחניק ואמר: "ההכנסות בחול המועד מהשימוש במתקנים מניב סך של עשרות אלפי שקלים ליום לקופת מינהלת 'אופק' שמוחזרים לטובת תחזוקת הפארק. כך יוצא שאלפי המבקרים למעשה מסייעים לתושבי מודיעין ליהנות מפארק מטופח במשך כל השנה. אלפי המבקרים במקום יוצרים באופן טבעי אשפה. גם אנחנו מתארחים בערים אחרות, וכך צריך להיות. בואו נתמקד בחיובי והמניב כי בכל דבר בחיים ישנם שוליים ומספר שקיות הם לא הפארק בכללותו".

    העיריה מסרה בתגובה: "בימי החג הגיעו לפארק מדי יום אלפי מבקרים מהעיר ומחוצה לה. העיריה אינה בוחנת מהיכן הגיעו המבקרים כפי שגם עיריות אחרות אינן עושות זאת לתושבי מודיעין כשהם מגיעים לנפוש בפארקים מחוץ לעיר. במהלך החג הפעילה מינהלת 'אופק' צוותי ניקיון בקצב מוגבר, ובמקביל במקום נערכו סיורים של מפקחים שפנו למי שהפריע לסדר הציבורי, ובכל המקרים הנושא טופל, כך שבסוף כל יום פעילות האתר נוקה והושב לקדמותו".



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      אולי באמת ניקח לצומת ליבנו לגרום לקידוש ד' במצבים כאלו- נשמור על הנקיון במקום ונכבד את אלו השונים מאיתנו, במיוחד כשמחפשים בגלל כל ההסתה מה לא בסדר אצלינו נשתדל שלא ימצאו…
      ולוואי שנלמד ל כ ב ד זה את זה בפרט בימי ספירת העומר- כתוב שתלמידי ר' עקיבא נפטרו ל"ע על כך ש"לא נהגו כבוד זה בזה"- והם בדרגתם!!!!!
      אז נתחזק יחד בשמירת כבוד הזולת והדבר יחזור אלינו כבומרנג…

    2. 3

      כאדם לא דתי אני רק מנסה להעלות בדעתי, מה היה קורה אילו אני וחבריי החילוניים היינו מגיעים בהמוננו לפארק מרכזי במודיעין עילית או בני ברק?!
      בלי להיסחף ובלי להגזים – בשלום לא היינו יוצאים משם ואולי היינו נזקקים לחילוץ מאובטח.
      ועוד היו מתלוננים עלינו שבאנו לעשות פרובוקציה בעיר חרדית. איך אנחנו לא מתביישים. בשביל מה היינו צריכים להגיע ומה היה לנו לחפש שם. "יש לכם מספיק פארקים אצלכם", היו נוזפים בנו.
      אני לא אומר שחרדים לא יכולים להגיע לפארקים בערים חילוניות אבל תחשבו מה היה קורה אם זה היה להיפך ולפחות תשמחו שמצפים מכם החרדים שתתנהגו בצורה הולמת ואל תעירו לאנשים שבאתם להתארח אצלם – אך הם הולכים.
      בהצלחה ובאהבת אחים. (מעניין אם תגובה כזו תעלה אצלכם באתר חרדי!)

    3. 2

      אני חושב שכתגובה נראה להם מה נקרא ללכלך.
      כל חרדי שמגיע לשם יזרוק רק שקית אחת!!!
      דרך אגב אני נמצא שם המון (לא בחול המועד. וכשאין שם חרדים) והפארק נמצא קבוע עם מנקים!!!
      ואם הם היו שומרים על המקום מליכלוך לא נראה לי שהיה צריך מנקה אחד אפילו!!!

    4. 1

      חתיכת דביל מי שכתב את התגובה הזו,
      למה אם יגיע אחד חילוני לביהכנ"ס מה נראה לך שלא יכבדו אותו וילמדו אותו להתפלל ולא יארחו אותו בבית חם ויתנוו לו לאכול ולישון??????
      את מי מעניין מה שקורה בפארק,ואתה אומר שאנחנו צריכים להודות לכם שאתם נותנים לנו להיכנס לפארק????????????????
      טפש,תחשוב בהיגיון!!!!!!!!!!!!!!!!111