זעזוע • 'נשות הכותל' העבירו ספר תורה מעזרת גברים בניגוד להלכה

    בנצי לייזרוביץ 2 Comment on זעזוע • 'נשות הכותל' העבירו ספר תורה מעזרת גברים בניגוד להלכה
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    זעזוע ופרצה חמורה: נשות הכותל שהגיעו הבוקר (שני) לכותל לעורר פרובוקציה כמדי חודש פרצו פירצה חמורה בקדושת המקום הקדוש ובניגוד להלכה.

    מהומה פרצה במקום לאחר שהן הצליחו להכניס ס"ת מעזרת הגברים לעזרת הנשים בניגוד להלכה. מתפללים רבים שהיו במקום ונחרדו לראות את בזיון המקום וביותר בזיון ספר התורה מחו נגדם ובמקום החל מהומה כשהמתפללים מנסים להיכנס לעזרת הנשים וזאת בכדי למנוע מאותה קבוצת נשים לעשות זאת. כוחות משטרת ירושלים חצצו ביניהם וספר התורה הוחזר למקומו.

    רב הכותל המערבי הרב שמואל רבינוביץ אמר כי הוא "מגנה בתוקף את ביזוי ספר התורה על ידי עמותה שולית שנלחמת את מלחמותיה על גבם של מתפללי ומבקרי הכותל, אשר יודעים להניח את העדפותיהם האישיות מאחור ולהרכין ראש בפני מסורת הדורות הארוכה של הכותל המערבי. אוי לאותה בושה! אוי לאותה חרפה. אני קורא למזכיר הממשלה ולשר לעניני דתות הרואים את  החרפה והכוונות הפרובוקטיביות של קבוצה זו לתקן את התקנות של המקומות הקדושים בדחיפות על מנת למנוע בעתיד חילול הקודש".

    עוד הוסיף הרב רבינוביץ כי הוא משתתף בצערו של תורם ספר התורה שנלקח לעזרת הנשים שהיה באותה שעה ברחבת הכותל המערבי וזעק בכאב על חילול הקודש. כשהוא מציין שהוא מקבל על עצמו לצום כדין ספר תורה שנפל.

    ממשטרת ירושלים נמסר ל'קול חי' כי "הבוקר במהלך התפילות בכותל המערבי קבוצת נשות הכותל העבירו ס"ת מעזרת גברים לעזרת הנשים. במקום התפתחה מהומה בין המתפללים לבינם שניסו להיכנס לעזרת הנשים. כוחות משטרה ממשטרת י-ם חצצו בין הצדדים . הארוע הסתיים ללא חריגים".



    2 תגובות

    מיין תגובות