דנקנר בעדותו: ירקתי דם, כדי להביא להנפקה סגורה ומובטחת

    נתן גולד No Comments on דנקנר בעדותו: ירקתי דם, כדי להביא להנפקה סגורה ומובטחת
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבוקר המשיך נוחי דנקנר, להעיד בתביעה שמתנהלת נגדו בחשד להרצת מניות, בתפקידו כיו"ר קונצרן איי. די. בי. בניסיון להתמודד עם המשבר הכלכלי ובעיית תזרים המזומנים בחברה

    קו ההגנה של דנקנר עד עתה, הוא שההנפקה הייתה "הנפקת חברים" – כלומר שסכום הגיוס היה ידוע ומובטח מראש על ידי מקורביו וגורמים שהיה איתם בקשרים עסקיים. בכך מנסה דנקנר לנתק את המניע שמייחסת לו הפרקליטות – הצלחת ההנפקה. הוא ציין "ירקתי דם בהנפקה והפכתי הרים כדי שתהיה הנפקה סגורה ומובטחת".

    עוד טוען דנקנר, כי אנשי העסקים שהפנה לשטרום לרכוש ממנו מניות מחוץ לבורסה, היו כאלה שלא היה בטוח לגבי השקעתם בהנפקה. או כפי שכינה זאת ביום הדיונים האחרון – "שאריות". דנקנר העיד שהפנה אותם לשטרום כי רצה לסייע לחבר שרצה לבנות פוזיציה במניה. דנקנר דבק הבוקר בגרסתו, כי לא רק שהוא לא רקם שום מזימה כדי לשפר את סיכוי הצלחת ההנפקה, אלא שגם לא היה צורך בכך, כיוון שזו הייתה "הנפקת חברים" שהצלחתה מובטחת מראש – דנקנר פנה לחבריו, אנשי עסקים, כדי שישתתפו בהנפקה.

    דנקנר, שנפגש בזמן ההנפקה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ערב פרסום דוח ועדת הריכוזיות במשק, אף העיר בציניות: "לא ביקשתי מנתניהו להשקיע בהנפקה, כי היא כבר הייתה סגורה".

    דנקנר התייחס בעדותו היום במישרין להתנהלותו של שטרום וחזר ותקף את עד המדינה בתיק, עדי שלג, שותפו לשעבר של שטרום, שלפי המתואר בכתב האישום פעל בהוראת שטרום להריץ את המניה. לדברי  דנקנר: "הפעילות של איתי הייתה עסקית-כלכלית וחוקית ולגיטימית. אני לא הייתי צריך סיוע להנפקה, אבל ברור שכשיש קונים זה מחזק שער".

    את שלג כינה דנקנר: "איש נבזה". "60% מהפעילות של שטרום, לא הייתה חוקית – ולא בגלל איתי, אלא בגלל שלג", אמר דנקנר ופנה לתובעת: "אני לא מבין איך הפכתם אותו לעד מדינה". היום, אף השיב דנקנר עקיצה מצדו לתובעת ששאלה אותו בדיון הקודם, האם הוא מגדיר את עצמו כ"אושייה", "אולי אתם מחפשים להפוך את עדי שלג לאושייה ציבורית", העיר דנקנר בציניות.



    0 תגובות