הפולמוס הגדול: "הציונים הרסו את היהדות כמו הנאצים" • האזינו

    דוד לזר 10 Comment on הפולמוס הגדול: "הציונים הרסו את היהדות כמו הנאצים" • האזינו
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמש (חמישי) ציינה מדינת ישראל את יום השואה והגבורה לקדושי השואה הי"ד. פולמוס רחב מתקיים בכל שנה ושנה סביב הדרך לציון יום השואה, המגזר הדתי – לאומי על רבניו ומנהיגיו מציין כאמור את היום כפי שהוא נקבע בחוק, על פי התאריך הלועזי של יום ההצלה.

    מנגד המגזר החרדי מציין את השואה דווקא ביום שנקבע ע"י הרבנות הראשית לישראל, יום הקדיש הכללי – ביום עשרה בטבת.

    כמו"כ ביקורת קשה נשמעת מידי שנה בשנה מתוך המחנה החרדי – על מקור העמידה בצפירה, כשלטענת המבקרים מדובר במנהג שהוא 'חוקות הגויים', אך מחמת חילול ה' – בעת שהות ברחוב – יש לעמוד.

    יממה לפני יום השואה השנה, התנהל פולמוס חריף על מהות היום הזה ועל הדעות החלוקות בו – על פי ההשקפה החרדית ועל פי ההשקפה הדתית – לאומית.

    המחנך הרב מרדכי בלוי והרב חיים נבון, רב קהילת 'השמשוני' במודיעין, התעמתו בסוגיא ב'מדברים אקטואליה' עם בצלאל קאהן ודוד חכם.

    האזינו:



    10 תגובות

    מיין תגובות
    1. 10

      מוטקה עברת את הגבול והוצאת את עצמך מעם ישראל.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    2. 9

      מוטקה עם כל הכבוד בשואה כאילו הנאצים רדפו פחות את עולם התורה מהנאצים מה קרה לך.?……….

    3. 8

      לא שמעתי את הויכוח, אבל אני מכיר את הדוברים ואת הדיבורים מאז שנים רבות. בדרך כלל הרואים עצמם כמייצגי הציבור החרדי (ולמה באמת בוחרים עסקן לדבר בנושאים רעיוניים חשובים?), אינם בהכרח מבינים ויודעים את ההשקפה החרדית האמיתית. ראשית, עם הבקורת על הרעיון הציוני במובנו החילוני, בקורת שאין עליה חולק, לא הציונות היא הנקודה, אלא החילוניות ואכמ"ל. ואין צריך לומר שאסור להשתמש במלים מכוערות של השוואה לשואה, למה אתם חושבים שאנשים בעלי שפה כזאת מייצגים את הציבור החרדי האינטילגנטי?
      שנית. הנקודה המרכזית ביום השואה [והיא נכונה במידה מסויימת גם לגבי יום העצמאות], היא החוצפה שבנטילת הסמכות לדבר בשם העם היהודי ע"י כמה פוליטיקאים ולקבוע יום זכרון, תוך התעלמות מוחלטת מאלו שבאמת מוסמכים לדבר בשם היהדות – גדולי התורה ומנהיגי הציבור החרדי. לא שאלתם אותנו על קביעת יום השואה? למה אתם חושבים שאנו כפופים לדעותיהם של בן גוריון וחביריו (שאין חולק שאין להם שום כלים של ממש לקבוע בנושאים עקרוניים)?.
      ושלישית, נוטים לשכוח, שיום השואה הוא "יום השואה והגבורה", ונקבע דווקא בתאריך זה שהוא יום השנה (הלועזי!) למרד גיטו ווארשא, ומתוך מגמה ברורה ומפורשת של בושה בשואה, כאילו המרד (המפוקפק לכשעצמו ואכמ"ל) "הציל" את הכבוד היהודי.
      ואין לך זלזול בנרצחים מקביעת יום כזה, ולא יום פרוץ המלחמה למשל, או יום עליית היטלר לשלטון.
      ואשר לצפירה, כל בר דעת מבין שאין איסור של ממש לעמוד בצפירה. ומי שמחפש חילול השם (במסוה של קידוש השם), מעורר פרובוקציות, וגורם לשנאה מיותרת (הרבה יהודים נוטים לשכוח שאנחנו בגלות…)

    4. 7

      הרב בלוי

      אדם מופקר
      בושה ליהדות וליהודים

      רק אצל החרדים המופקר הנ"ל יכול לפתוח את פיו הטמא

    5. 5

      החרדים שלא לומדים כיצד הם מציינים את יום השואה ?

    6. 4

      תרבות דיבור בבקשה!! למה השדרנים נמצאים שם תסדרו את השיחה תדונו לגופו של עניין.

    7. 3

      די' הר' בלוי – מאד רדוד

    8. 2

      חבל מאוד שנאמרו דברים כאלה. מדינת ישראל היא הגוף היחיד בהיסטוריה של עם ישראל שמממן לומדי תורה. עולם התורה פורח בתמיכתה של המדינה. בישיבות מזרח אירופה למדו אלפים בודדים, לעומת עשרות ומאות אלפים של בחורי ישיבה כיום בארה"ק. נכון, נעשו טעויות ע"י ראשי הציונות, ובכל זאת מדינת ישראל היא "חיוך משמיים". בכל 67 שנות המדינה נפלו 23300 קדושים למען תקומת ישראל בארצו. המספר הזה הוא בערך יומיים (!) במחנה אושוויץ. הציבור החרדי צריך להפגין מעט כבוד למדינה ומעט השתתפות עם כלל עם ישראל, חרף המחלוקות.

    9. 1

      לא שמענו תשובה למה לא לקחת יום מיוחד שעוצרים מהכל ומקדישים אותו לסיפורים יהודיים ורוחניים מהשואה?האם אין בזה תועלת עצומה?