- רדיו קול חי - -

זעזוע: רשת אופנה ישראלת בקמפיין מתריס וכפרני

קמפיין שהעלתה רשת האופנה עונות בשבועות האחרונים גרם לזעזוע עמוק ולתגובות חריפות של אנשים שנחשפו למסע הפרסום הזוי, כפרני ומכוער במהלכו עלתה השאלה האם הקב"ה הינו גבר או אשה.

בעקבות הקמפיין שיגרו עשרות בני הציבור הדתי שנחשפו אליו פניות לרשת האופנה בהם נקראה הרשת להסיר הפרסומות לאלתר לאור ההשוואה המקוממת.

מלבד הפניות לרשת אף נרשמה פניה לרב הראשי לישראל בבקשה שיתערב בנעשה ויפעל להסרת הקמפיין.

"לא ייתכן שעבור רייטינג תפגעו ותרמסו ציבור שלם. להשוות בין בורא עולם לישות כלשהי ובטח לאישה – היכן נשמע דבר כזה?", נכתב בפנייה אחרת שנשלחה אל הרשת.

"ישראל היא המדינה היחידה בעולם שמרשה לעצמה לפגוע ולזלזל בדת שלה בלי הכרה מבלי שאף אחד מהמנהיגים יזדעזע או לפחות יתייחס לנושא בכובד ראש. מלחמות דת מתחילות בהסתות שקטות. הפרסומת הזאת היא התרסה וסטירת לחי מצלצלת לכל איש ואישה מאמינים שקמו בוקר אחד וגילו שמישהו החליט להפוך את אמונתם ודתם למשחק מילים משעשע והכול בשם המרדף אל הכסף והפרסום. תתביישו".

מי שיצר עבור רשת האופנה את הקמפיין היה משרד הפרסום של רותי שטרית, אשתו של ח"כ לשעבר מאיר שטרית. משרד זה אף מייצג את איש העסקים דודי ויסמן מרשת AM-PM שגרם לסערה בציבור החרדי עם פתיחת רשת המרכולים בשבתות.

מרשת "עונות" אמרו בתגובה כי "רשת עונות מצרה ומתנצלת שכן לא הייתה שום כוונה לפגוע בציבור כזה או אחר, אין בפרסומת הצהרה חד-משמעית הסותרת או מתנגדת לדת" אנשי הרשת הוסיפו ואמרו כי "הרשת קיבלה את המשוב ומצטערת שוב אם מישהו נפגע, זו בהחלט לא הייתה הכוונה".

דברים דומים מסרו אף ממשרד שטרית גרופ.