פרופ' דיסקין: "דרישת כחלון מוגזמות ובלתי ניתנת ליישום"

    דוד קורצווייל No Comments on פרופ' דיסקין: "דרישת כחלון מוגזמות ובלתי ניתנת ליישום"
    16:38
    24.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on חי תחת זהות בדויה: בכיר איראני לשעבר ערק למערב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דרישת יו"ר כולנו, משה כחלון לאחוז בתיק האוצר ובראשות ועדת הכספים יחד עם רשות מקרקעי ישראל ומנהל התכנון מוגזמת ובלתי ניתנת ליישום. כך אומר פרופסור אברהם דיסקין ראש בית הספר למנהל, ממשל ומשפט במרכז האקדמי שערי משפט.

    לדברי פרופסור דיסקין לא סביר שסיעה שמשקלה כשביעית מקואליציה עתידית בת שישה שותפים תתעקש על אחיזת כל מוקדי הכוח של הכלכלה הישראלית.

    משה כחלון, כבר הוכיח את יכולתו בנסיבות קשות. הוא נוטל על עצמו משימות ראויות וקשות לא פחות ובהן התמודדות עם משבר הדיור ומערכת הבנקאות. הוא ראוי לשבח ולגיבוי על כך, אולם דרישתו להחזיק בכל נקודות המפתח לא ניתנת ליישום.

    הצלחתו של כחלון תלויה בראש ובראשונה בתמיכת ראש הממשלה ובשיתוף פעולה של חברי מפלגות אחרות. במשטרים פרלמנטריים רב מפלגתיים דוגמת ישראל, גישה הסכמית נובעת מהמבנה הפוליטי והקונסטיטוציוני.

    ככול הנראה יכול כחלון לקבל כמה מדרישותיו כגון שליטה ברשות מקרקעי ישראל. אך יש לזכור שפתרון מלא ומיידי של משבר הדיור אינו אפשרי. מדובר בתהליך שיושלם רק לאחר שהכנסת העשרים תמלא את ימיה. יש צורך בהגדלת ההיצע ע"י גיוס משאבי קרקע, הון וכוח אדם. במקביל נחוצים שינויים מהותיים ברגולציה. אין ספק שכול מרכיבי הקואליציה מעוניינים בקידום הנושא. ראוי ששר האוצר המיועד אכן יוביל את המהלכים אך הצלחתו תלויה ברצון הטוב ובשיתוף הפעולה של כל הגורמים.



    0 תגובות