תם הטקס • לפיד ברח מבושה, מנשק מזוזות הקריא פרק תהילים – תיעוד

    גואל ועקנין No Comments on תם הטקס • לפיד ברח מבושה, מנשק מזוזות הקריא פרק תהילים – תיעוד
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הסתיים טקס ההשבעה של חברי הכנסת החדשים.

    נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין פתח את ישיבתה הראשונה של הכנסת ה-20 לאחר שנכנס לאולם המליאה לקול תרועות כבוד.

    הנשיא פתח ואמר: "אני שמח ונרגש לפתוח את ישיבתה הראשונה של הכנסת העשרים. היום, יום שלישי, י"א בניסן תשע"ה",  והכה בפטיש שלוש פעמים.

    לאחר מיכן נשא הנשיא ריבלין דברים ואמר: "ב"יום הבוחר" האחרון, הוכיחה שוב הדמוקרטיה הישראלית שהיא חזקה, בועטת ובלתי צפויה. בכרמיאל ובנצרת, בבני ברק ובתל אביב, באריאל ובכוכב יאיר, בנחל עז, ברהט, בנתיבות, בירושלים ובארץ כולה; יצאו מיליוני אזרחים ואזרחיות להרכיב את הפסיפס הישראלי של הכנסת העשרים. ביום דין הבוחר, הם קבעו מי ינוח ומי ינוע, מי ישפל ומי ירום. גזר דינם הוא שעיצב את פני הכנסת הזאת ומכוחה, את פניה ועתידה של מדינת ישראל לשנים הבאות."

    פרץ ריבלין

    הנשיא ריבלין התייחס למשא ומתן הקואליציוני להרכבת הממשלה ואמר :טרם הושלמה המשימה, כל עוד לא הושבעה ממשלה בפני כנסת נבחרת זאת. אני מפציר בכל הצדדים הנוגעים בדבר, לחתור לסיום המשא ומתן הקואליציוני בהקדם. המערכת הציבורית סובלת משיתוק מזה חודשים ארוכים ויש לאפשר לה לשוב ולתפקד. כל יום שעובר, גובה מהעם בישראל מחיר יקר."

    הנשיא ריבלין ציין כי "ישנם שלושה דברים עליהם עומד הבית הזה. על השליחות הציבורית. על ייצוג פניה של הישראליות המשתנה. ועל האחריות שבהכרעה."

    פרשים ריבלין כנסת

    ותיק חברי הכנסת, ח"כ עמיר פרץ, שנבחר לכנסת לראשונה לפני 27 שנים, הצהיר אמונים למדינת ישראל, ולאחר שקיבל מנשיא המדינה ראובן ריבלין את הפטיש לניהול הישיבה, הפך ליו"ר הכנסת בפועל.

    הוא קרא לנתניהו ואמר לו בקרוב הכנסת תעניק לך אמון מחודש ואתה תעמוד בפני דילמות אמיתיות, דילמות של מנהיג. כי ישנם נאומי בחירות וישנה מציאות, ישנן התחייבויות פוליטיות וישנה מחויבות למדינה, ישנן מחויבויות לטווח קצר וישנן מחויבויות לעתיד הרחוק יותר.

    אדוני ראש הממשלה, אתה ראש הממשלה של כולנו וזוהי חובתך לרפא את הפצעים בתוך החברה הישראלית, כמו כן מחובתך להתייצב למערכה המדינית הקשה, המורכבת ,המצפה לנו, בעצם ימים אלה. עליך לגייס את כל כישרונותיך, כדי שהעולם המערבי כולו ובראשן ארה"ב יעמדו לצידנו באותה נחישות ועוצמה בה עמדו לצידנו כל השנים ,ומול הציר הפונדמנטליסטי ,ציר איראן- לוזאן –תימן נדרש לבנות את ציר ריאד-עמאן -רמאללה-קהיר. מול כל אלה, תצטרך להתייצב לא כמנהיג הליכוד, לא כמנהיג הקואליציה, אלא כמנהיג המדינה וכמשרת העם.

    ריבלין אדלשטיין

    לאחר מכן חברי הכנסת שנבחרו לכנסת ה-20 הצהירו אמונים במליאת הכנסת אל מול בכירי המדינה ובני משפחותיהם. יו"ר הכנסת בפועל, ח"כ עמיר פרץ, הקריא את נוסח ההצהרה לפני חברי הכנסת: "אני מתחייב לשמור אמונים למדינת ישראל ולמלא באמונה את שליחותי בכנסת".

    היו"ר פרץ הוסיף: "בכנסות קודמות היו ח"כים שסטו מנוסח ההצהרה. אני רוצה להבהיר שעל חברי הכנסת לומר "מתחייב אני" ללא שום שינויים או תוספות. על פי התקנון ח"כ שיעשה זו ישללו ממנו זכויותיו. אינני מתכוון לעצור בגלל מישהו מחברי הכנסת שלא יגיד נכון. מי שלא יעשה זאת החוק יפעיל את התקנון והתקנון יפעל כנדרש."

    לאחר מכן הקריאה מזכירת הכנסת, ירדנה מלר הורוביץ, את שמותיהם של כל חברי הכנסת, וכל ח"כ קם ממקומו והצהיר "מתחייב/ת אני".

    כשמזכירת הכנסת הקריאה בשמו של אריה דרעי , הוסיף ח"כ דרעי אריה מכלוף דרעי.

    הכנסת

    איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת לאחר ההשבעה "בחרתי היום להישאר במליאה במהלך ההמנון ופשוט לעמוד בשתיקה, זאת הייתה המחאה שלי כנגד המנון שלא מייצג אותי, שעבורי הוא רק עוד סמל להדרה. אני לרוב מקפיד לעסוק בתכנים ובאנשים  ולא בסמלים, אבל היום הזה הוא כולו סימליות וטקסיות ולכן היה חשוב לנו בסיעה, כל אחד בדרכו, להנכיח גם את המחאה נגד הגזענות וההדרה לתוך הטקס".

    לפני הצהרת האמונים, זוכה פרס ישראל הטרי, המשורר ארז ביטון, הקריא את פרק קכ"ב מספר תהילים. בנוסף הושמעו באולם המליאה קטעים מההכרזה על הקמת מדינת ישראל בקולו של דוד בן גוריון, ראש מועצת העם ביום ה' באייר התש"ח – 14 במאי 1948.

    מי שמיהר עם הצעת חוק הוא ח"כ שרון גל  (ישראל ביתנו) שהגיש היום את הצעתו לעונש מוות למחבלים. בנוסף, ההצעה כוללת סעיף לפיו מי שהורשע בפעילות טרור בשטחי יו״ש (שטח בו חל צו אלוף)בה נהרגו אזרחים חפים מפשע – דינו מיתה. מטרת ההצעה היא שינוי המצב הקיים בו רק החלטה בפה אחד של שופטים יכולה להטיל עונש מוות למצב בו רוב רגיל של שופטים קובע. בנוסף, למנוע מצב בו אלוף יכול להמתיק את העונש.

    כחלון פירון איימן עודה

    חברי הכנסת הטריים שוחחו עם קול חי:

    ח"כ בצלאל סמוטריץ – הבית היהודי

    ח"כ איימן עודה – הרשימה המשותפת

    ח"כ אלי כהן – כולנו

     

    הכנסת



    0 תגובות