הלחץ להגדלת הממשלה: הליכוד דורש 12 שרים, משאיר לשותפות 6 שרים בלבד

    יוסי אשר No Comments on הלחץ להגדלת הממשלה: הליכוד דורש 12 שרים, משאיר לשותפות 6 שרים בלבד
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הערב דווח בחדשות ערוץ 10 כי במפלגת הליכוד מאיימים על השותפות הקואליציוניות העתידיות ואומרים הערב (שני) כי ללא הסכמתן להגדלת מספר השרים, ייקחו אליהם 12 תיקים וישאירו לכל היתר שישה בלבד,כך דווח בנענע10ממנו ציטטנו את הידיעה.

    נדב פרי ורביב דרוקר שחתומים על הידיעה מדווחים כי אין זה סוד שראש הממשלה נתניהו רוצה לבטל את חוק המשילות שעבר בכנסת הקודמת ולהרחיב את שולחן הממשלה ל-22 שרים, כפי שהיה בתחילת ממשלתו הקודמת. אך לשם כך הוא יצטרך לקבל אור ירוק גם "משותפיו הטבעיים" – בנט, ליברמן וכחלון, שבנתיים לא ממש ממהרים להחליט בנושא.

    על פי הדיווח של חדשות 10 נציגים בליכוד הבהירו ל'בית היהודי' ול'ישראל ביתנו' במהלך היממה האחרונה כי במידה וחוק המשילות לא ישתנה ומספר השרים ישאר על 18, חברות הכנסת איילת שקד ממפלגתו של בנט וסופה לנדבר ממפלגתו של ליברמן – לא יהיו שרות בממשלת נתניהו הרביעית.

    עוד דווח באתר נענע10 כי נציגי הבית היהודי ניסו ללחוץ את הליכוד במהלך הימים האחרונים בנוגע לתפקיד שר החוץ, אותו רוצה בנט אך בליכוד הבהירו כי התיק שמור לשר החוץ היוצא אביגדור ליברמן.

    אך למרות המאמצים הגדולים לשכנע ולקרב את השותפות, גורמים בליכוד מעריכים בשיחות סגורות שפני הממשלה הבאה אינם לימין ושפנייה למחנה הציוני היא עניין של זמן ותו לא.

    בינתיים, ראוי להדגיש, המו"מ מתנהל אך ורק מול השותפות הטבעיות בימין, ואולם גם בכירי המחנה הציוני הולכים ומרככים את עמדתם בנוגע להצטרפות לממשלה עם הזמן. שיחות עם כמה מהם אף מראות שהם עצמם אולי מתנגדים עקרונית לכניסה לממשלה, אך בעיקר משום שנתניהו מתנגד לה בעצמו.



    0 תגובות