זקוקים לאשפוז? • חתולים בחדרי הניתוח בבתי החולים

    נתן גולד | צילום: אילוסטרציה No Comments on זקוקים לאשפוז? • חתולים בחדרי הניתוח בבתי החולים
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בסרטוני וידאו שהוצגו באתר וויינט, נחשפת תמונה קשה של בתי החולים בישראל ומערכות האשפוז – נראים להקות חתולים משוטטים בחצר בית חולים וולפסון, רובצים על מיטות האישפוז ואף חתול מסתובב באין מפריע בחדר הניתוח בבית החולים ברזילי. כשהסיבה לכך נעוצה בכך שהעובדים מאכילים את החתולים, שמתבייתים במתחמי בית החולים. בית החולים וולפסון בתגובה: "אין חטא בהאכלת חתולים"

    בעוד שבמחלקות בתי החולים אמורים להיות המתחמים היגייניים וסטריליים לחלוטין, תמונת המציאות בשטח נראית הפוכה לגמרי, בסרטונים נראים עשרות חתולים החיים במתחמי בתי החולים, כשחלקם חודרים אף למחלקות ולחדרי הניתוח ומסתובבים באין מפריע בין החולים, ועל מיטות האשפוז.

    כבר תקופה ארוכה נתקלים שוהים ומבקרים בבתי החולים וולפסון וברזילי, בעשרות חתולים המסתובבים בחופשיות בתוככי בית החולים. הם מחטטים בפחים, חלקם מכילים פסולת מזוהמת, נכנסים למחלקות האשפוז, ונהנים ממבקרים ועובדים שדואגים להאכיל אותם. החתולים חובבים את סביבת בית החולים, בעיקר בשל המזון לו הם זוכים, גם באופן יזום, וגם כתוצאה מכך שמטבע הדברים, בית חולים הוא מקום שקל למצוא בו מזון. חתולים חסרי בית מצויים בשטחים הפתוחים של מתחמי בתי החולים ולעתים נכנסים פנימה, בחיפוש אחר מזון, ומקום לינה חמים ומוגן.

    על פי עדות מטרידה של עובד "חלק מהחתולים רובץ מחוץ ליחידה לטיפול נמרץ ילדים" בית החולים, "חתולים אחרים נכנסים כל הזמן לתוך בנייני בית החולים, ולמחלקות. בלילות הם קופצים על המיטות וישנים שם, אחרי שהם הסתובבו בחצר ובפחי האשפה".

    במגע וקירבה לחתולים חסרי בית קיימים סיכונים בריאותיים רבים ומגוונים, שיש להם השלכות משמעותיות במיוחד על המאושפזים במחלקות השונות. כשבדרך כלל המאושפזים מצויים במצב חיסוני ירוד, כך שקיימת סכנת הידבקות, ע"י חיידקים ווירוסים שונים שהחתולים עלולים לשאת עימם.

    בשנים האחרונות מתקיים דיון בין בתי חולים וארגונים למען בעלי חיים המנסים להרחיק חתולים מהמתחמים. כיום החוק אוסר על לכידה בלתי חוקית של חתולים, וגופים רבים מנסים להתמודד עם הבעיה באמצעות לכידת חתולים וטיפול מונע מוסדר.

    וולפסון: "לא רואים חטא בהאכלת חתולים"
    במשרד הבריאות התנערו מאחריותם בנושא, והתייחסו לכך שהאחריות בפועל, היא על הרשות המקומית, הוטרינר הרשותי, והנהלת המוסד אחראים לדאוג לכך שלא תהיה נוכחות חתולים משוטטים במוסדות ובבתי חולים.

    בתגובתה של עיריית חולן הבהירו: שהם נוקטים בכלים לצמצום התופעה, אך אין באפשרותם למנוע אותה כליל, כשהיכולות והאחריות למנוע זאת נמצאים בידי בתי החולים עצמם.

    בעוד שבית החולים ברזילי הגיב לטענות, שהוא מודע לבעיה והוא נאבק למנוע אותה, במגוון הכלים והאמצעים העומדים לרשותו. תגובת בית החולים וולפסון, רק מחדדת את ההתנהלות הבעייתית: "אנו לא רואים חטא בהאכלת חתולים. נמשיך לפעול על פי החוק, תוך שמירה בו זמנית על הערכים החשובים של נקיון ואסתטיקה ושל שמירה על זכויות בעלי החיים בשטחנו".



    0 תגובות