פעיל דאעש נעצר בירושלים • התאמן במכון הכושר באונ' העברית

    בנצי לייזרוביץ No Comments on פעיל דאעש נעצר בירושלים • התאמן במכון הכושר באונ' העברית
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבוקר הותר לפרסום כי במסגרת פעילות של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, נעצר בירושלים פעיל דאע"ש, חליל עאדל חליל חליל, יליד 90' ותושב א-טור בירושלים.

    חליל, בעל תעודת זהות כחולה, מסר בחקירתו בשב"כ כי עבד ככוח עזר רפואי בבי"ח "איתנים", והודה כי כבר באוג' 14' תיכנן יחד עם חברו מחמד סאמי עא-עזיז אבו-סנינה להצטרף לדאעש בסוריה. זאת, לאחר שהשניים החלו לראות סרטונים של דאעש באינטרנט.

    בחקירתו מסר חליל כי במסגרת ההכנות ליציאה להילחם בשורות דאעש בסוריה, הצטרף לאימוני כושר שנערכו במכון הכושר של האוניברסיטה העברית בהר הצופים.

    כמו כן מסר חליל בחקירה, כי טרם יציאתו מן הארץ סיפר לבני משפחתו ולממונים עליו בביה"ח בו עבד כי הוא מעוניין לקחת חופשה של מספר שבועות כדי לעלות לרגל למכה שבסעודיה, אך בפועל רכש כרטיס טיסה בכיוון אחד ליוון ומשם טס לאיסטנבול בתורכיה, וזאת במטרה להסתיר משרותי הביטחון בארץ את כוונתו להצטרף לדאעש.

    בתחילת ינואר יצאו חליל וחברו לאיסטנבול, שם יצרו קשר דרך האינטרנט עם פעיל דאעש, שהנחה אותם להגיע לדירת מסתור של הארגון בעיר אורפה שבדרום תורכיה, בסמוך לגבול הסורי. בדירה זו חברו מגוייסים נוספים של דאעש מכל רחבי העולם, בהם פעילים מבנגלדש ושני ערבים ישראלים. מדירת המפגש של דאעש חולקו המגוייסים לחוליות של 4-5 איש, והוברחו לסוריה ע"י מבריחים טורקיים הפועלים בשירות דאעש.

    לאחר מספר שבועות שב חליל חליל לשטח, ובהמשך נעצר לחקירה על ידי שירות הביטחון הכללי.



    0 תגובות