דרעי: "לא אתקשר לכחלון, הוא יודע את מספר הטלפון שלי" • האזינו

    דוד לזר No Comments on דרעי: "לא אתקשר לכחלון, הוא יודע את מספר הטלפון שלי" • האזינו
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבוקר (שני) ב'מדברים אקטואליה' עם בצלאל קאהן ודוד חכם ב'קול חי', התייחס יו"ר ש"ס אריה דרעי לתהליך המו"מ הקואליציוני ולמשבר עם כחלון סביב דרישתו את מנהל מקרקעי ישראל והתכנון, "אני לא מודאג ולא לחוץ מהדרישות של כחלון, לא הוא מקים את הממשלה אלא נתניהו שיודע שאי אפשר להקים ממשלה ללא ש"ס", לדבריו, "גם מנהל מקרקעי ישראל ומנהל הדיור והתכנון – צריכים להיות אצלנו, שכחלון יתעסק באוצר – זה תיק מורכב כשלעצמו".

    "אין פה ענין של ג'ובים או של משרות אלא יש כאן רצון אמתי להוזיל את המחירים ואת זה אני יכול לעשות יחד עם כחלון שיהיה באוצר, יש לי את הניסיון ואני יכול לעשות את זה".

    על השאלה האם הוא ניסה לשבת עם כחלון להבנות אמר דרעי כי "לא שוחחתי עם כחלון מאז הבחירות, הטלפון שלי ידוע אני לא רץ אחרי אף אחד", לדבריו, "אני לא מנהל מו"מ כחלון, עם כל הכבוד, ב'מעשה מרכבה' של הקואליציה – הוא אמנם בורג קצת יותר גדול מאתנו אבל כמו שאי אפשר להקים ממשלה בלעדיו גם בלעדינו אי אפשר".

    דרעי התייחס לאופציית 'ממשלת האחדות' ואמר כי "אם ב'מחנה הציוני' רוצים להצטרף לקואליציה – אדרבה, אבל אני לא חושב שהם ירצו לבוא", דרעי הוסיף כי באופן עקרוני "ממשלת אחדות עם המחנה הציוני כשנתניהו הוא ראש הממשלה – זו האופציה המועדפת עלי".

    "המפלגות השונות צריכות לנחות על קרקע המציאות", מצא דרעי את הפתרון המהיר להקמת ממשלה בקרוב, "בנט שהתחיל עם 18 סיים עם 8, ליברמן שחשב שהוא יסיים עם 15 נשאר עם 6  קשה לו להיפרד מתיק החוץ, כולם צריכים לנחות על הקרקע".

    דרעי התייחס לממשלה הקודמת ואמר כי "היא אמנם קמה לה בקול תרועה גדולה, אבל כולנו יודעים שהיא הייתה ממשלה לא אמיתית ולא הומוגנית", לדבריו, "לממשלה הבאה יש סיכוי להחזיק קדנציה מלאה, כי ברגע שיתגברו על השלב הראשון – יהיו יחסי עבודה טובים".

    החרדים לא יחתמו על הסכם קואליציוני לפני פסח, כך לדבריו של דרעי, "אני לא חושב שעד פסח ייחתם הסכם עם המפלגות החרדיות. כל עוד שלא תיפתר בעיית התיקים של הבית היהודי ושל כחלון לא תהיה אפשרות להתקדם –  כי הדברים שלהם קשורים גם אלינו כמו מנהל מקרקעי ישראל והתכנון ומשרד הפנים".

    על העקרונות החברתיים של ש"ס אמר דרעי כי "בנושא המע"מ יש הסכמה, יש ויכוח על רשימת המוצרים ויתכן שנעשה זאת בהדרגה, בכל שנה נוסיף עוד מוצרים שלא יהיו עליהם מע"מ, על נושא הדיור הציבורי גם יש הסכמה עקרונית, ולגבי שכר המינימום – הרי תוך כדי הבקשה שלנו – הקואליציה העבירה חוק בעניין, והשכר עלה כבר ל-25 שקל לשעה, הדרישה שלנו שזה יעלה ל-30 שקל לשעה".

    דרעי התייחס להסתה התקשורתית נגד 'כספי החרדים' ואמר כי "אמנם כעת הענין שקט בגלל ערב פסח, אבל כשיתפרסמו ההסכמים אנחנו נשמע קול צעקה בענין כספי הקצבאות והישיבות, לא יהיו לנו חיים קלים אבל אין ממה להיבהל".

    על הפרסומים בענין פרישה של ח"כים מש"ס אמר דרעי: "אני לא קורא תקשורת, אני לא חושב שמישהו עומד לפרוש, בכל הדברים האלו אחרי שנסיים את הרכבת הקואליציה – נראה מה קיבלנו ונביא את זה למועצת חכמי התורה שהם יחליטו בכל הנושאים".

    האזינו לראיון המלא:



    0 תגובות