היוזמה המקורית של הרב זלמנוביץ: תפילה להקמת ממשלת אחדות בליל הסדר

    אבי יעקב 3 Comment on היוזמה המקורית של הרב זלמנוביץ: תפילה להקמת ממשלת אחדות בליל הסדר
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בליל הסדר הוא ליל השימורים שומה עלינו לשאת תפילה להקמת ממשלת אחדות יחד שבטי ישראל. ייחודנו ואחדותנו היא הערובה לבטחוננו אומר הרב אפרים זלמנוביץ ממזכרת בתיה שרותם את כח הכנוע שלו למעשה כביר ומיוחד של תפילה מיוחדת להקמת ממשלת אחדות דוקא בליל הסדר.

    הרב אפרים זלמנוביץ הרב הראשי מזכרת בתיה פנה אל נשיא המדינה מר ראובן ריבלין בבקשה לפעול מכוח סמכותו וגודל השפעתו להקמת ממשלת אחדות לאומית מקצה אל קצה, בשיתוף כל המפלגות כולל השתתפות מפלגת המיעוטים. בוודאי ובוודאי ממשלה טובה בעת הזו, היא ממשלה שתורכב לפחות מכל שבטי ישראל כולנו יחד, כאיש אחד בלב אחד.

    "הרמב"ן שמונה במנין המצוות את כיבוש הארץ, מחייב שהכיבוש יבוצע ברישיון האומות. שיבת ציון וגאולת ישראל, אמורים להביא לעולם את הגאולה השלימה. לגבש את החברה האנושית על בסיס שיוויון וצדק. אי לכך אין מצב להשגת מטרה עילאית זו להפיכת עולמנו לגן עדן עלי אדמות, ללא מלחמות, לפתרון סכסוכים בין האומות בדרכי שלום, לחיים של איש תחת גפנו ותחת תאנתו, אם נבנה כאן את הבית היהודי שלא ברישיון האומות. אם נרכוש את ארץ הקודש בשפיכות דמים ח"ו. צבא ישראל רשאי להשתמש בכוחו אך ורק נגד אלה הבאים עלינו לכלותנו. אין לנו ענין להשתמש בכוחנו לכבוש את הארץ אלא רק להגן עליה ומכאן שמו: צבא ההגנה לישראל.

    ממשל ארה"ב או האיחוד האירופאי יתרצו יותר אם נשכיל לאחד כוחות מבית.

    יען אם עם ישראל מאוחד, אפילו כולם עובדי עבודה זרה, איש לא יוכל לעמוד בפניהם (מדרש תנחומא).

    "בכה תבכה בלילה" (איכה א' ב') קללה זו מפרש בעל ספר משנת שכיר "כל הצרות והמצוקות אשר סבלו בני ישראל ואשר סובלים עד היום הזה, הוא מטעם הפירוד והמחלוקת אשר נעשו מימות ירבעם ואילך (. כמו שאמרו חז"ל (יומא ט' ב'): בית המקדש השני חרב בעוון שנאת חינם. והשנאה הזאת נמשכה ונתגלגלה מימות ירבעם ואילך. הנביא יחזקאל בבואו לבשר עת הגאולה האמיתית, מבשר אודות הגאולה העתידית: בני ישראל יתאגדו ויתאחדו לאגודה אחת ולא יחצו עוד לשתי ממלכות וזה לשונו (יחזקאל ל"ז ט"ז) "ואתה בן אדם קח לך עץ אחד וכתוב עליו ליהודה ולבני ישראל. ולקח עץ אחד וכתוב עליו ליוסף עץ אפרים וכל בית ישראל חברו… כי עיקר הגלות הוא משום סלע המחלוקת… יסבלו מעוון הזה עד ביאת משיח צדקנו אשר אז תתבטל השנאת חינם" (משנת שכיר).

    השל"ה הקדוש (שער האותיות שער א'אות ב') מסביר על מה ולמה מכנים את עם ישראל בשם "כנסת ישראל" כי כולנו מכונסים ומתייחדים בסוד אחדות בורא עולם. אשר על כן, יש למנוע שלא להתקוטט ושלא לעשות מחלוקת בישראל, יען הרעה הגדולה בכל העולם היא המחלוקת שהוא רעה גדולה מעבודה זרה. אומר המדרש (ויקרא רבה כ"ו ב'): דורו של אחאב היו מנצחים במלחמותיהם אף שהיו עובדי עבודה זרה, מפני שהיה חיבור ושלום ביניהם, ודורו של שאול היו מנוצחים במלחמה אעפ"י שלא היה בהם חטא, מפני שהיו דלטורין מחרחרי ריב ביניהם. וסוד הענין כי אנחנו כנסת ישראל מיוחדים בסוד האחד האמיתי, וכשיש מחלוקת אז חס ושחום יש חלוקה ופירוד" דברי הרב זלמנוביץ.

    כעת נותר לבדוק מתי להגיד את התפילה האם במרור או אולי בנרצה.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      מפגר אמיתי.
      מה לא עושים כדי להתייפיף…

    2. 1

      מלך המשיח יביא את האחדות האמיתית.