נתניהו מנסה להדק קשרים: נפגש עם מנהיג הרוב בסנאט

    דוד קורצווייל No Comments on נתניהו מנסה להדק קשרים: נפגש עם מנהיג הרוב בסנאט
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר עם משלחת סנאטורים מארה"ב, בראשות מנהיג הרוב בסנאט מיטץ' מקונל. בפגישה השתתף גם שר המודיעין ד"ר יובל שטייניץ.

    בפתח הפגישה אמר רה"מ נתניהו:
    "אנו דואגים מאוד לאינטרסים המשותפים שלנו עקב ההתפתחויות במזרח התיכון. בזמן שאנו מדברים, איראן משתוללת ברחבי תימן, היא כובשת את המזרח התיכון.
    כל המדינות במזרח התיכון רואות את זה, ובצדק, כצעד אסטרטגי לשליטה על האזור, ובעקבות כך, אנו עדים למשהו חסר תקדים. בעוד ישראל והמדינות הערביות רואות את ההתקדמות של איראן והתוקפנות שלה לכבוש את תימן ואת מיצרי באב אל-מנדב, ממשיכות כרגיל השיחות על הסכם שמכל מה שאנו שומעים, סוללת את דרכה של איראן אל הפצצה.

    האם זה יגביר או יפחית את התוקפנות האיראנית?! כיום יש עליה עדיין סנקציות, עדין אין לה דרך קלה לפצצה, היא כובשת את המזרח התיכון בדרכים חסרות תקדים. אני חושב שהתשובה על כך קלה. אולם זה קורה מול עינינו, ואני חושב שהדבר החשוב ביותר הוא לוודא שאיראן לא תגיע לדרך אל הפצצה ושתוקפנותה של איראן בתימן ובמקומות אחרים, כולל סביב גבולותיה של ישראל, תיבלם".

    עוד אמר רה"מ נתניהו: "סנטור מקונל, מיטץ', וידידים. טוב לראות אתכם כאן בישראל. אני תמיד שמח לראות אותך ואת כל הנציגים מהקונגרס האמריקני והסנאטורים. יש לנו בסיס תמיכה דו-מפלגתי חזק לברית בין המדינות. דיברתי לפני מספר ימים עם הארי ריד, ובירכתי אותו על שנות השירות שלו וכן על שנות התמיכה בברית הישראלית-אמריקנית. אני חושב שזה דבר שחוצה את המתרס בארצות ברית. ואני חושב שנמשיך לעשות כך".

    הסנאטור מקונל אמר: "ראש הממשלה, כולנו התרשמנו מאוד מהנאום שלך בפני שני בתי הקונגרס לפני מספר שבועות.

    אני רוצה להבטיח לכל הישראלים שהיחסים בין ישראל לארצות הברית, ללא קשר לדברים שנאמרו לאחרונה, עדין נמצאים במצב טוב מאוד על בסיס דו-מפלגתי בקונגרס.
    הקבוצה שנמצאת כאן חולקת אתך את דאגותיך לגבי ההסכם האפשרי, ולארצות הברית קיימות אופציות לתגובה בין אם יהיה הסכם ובין אם לא יהיה הסכם. אם יהיה הסכם, האופציה שלנו היא הצעת חוק שנצביע עליה, שזוכה לתמיכה דו-מפלגתית, שתדרוש את הבאת ההסכם לאישור הקונגרס.

    אם לא יהיה הסכם, דעתה של הקבוצה הזאת, בדומה לדעתך, היא שהגברת הסנקציות יכולה להיות הכיוון הטוב ביותר כתגובה להסכם שלא התגבש".



    0 תגובות