בצה"ל חוששים: הסבב הבא יהיה מול חיזבאללה, ובקרוב

    קובי פינקלר No Comments on בצה"ל חוששים: הסבב הבא יהיה מול חיזבאללה, ובקרוב
    19:36
    25.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים בבתי הכלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    קצין בכיר בחיל הים: אם אנחנו נכנסים לסבב אל מול לבנון או נוצרת סיטואציה של הסלמה אנחנו מגיעים לכמות גדולה ומושגים שונים יותר של טילים.

    זירת הים הולכת ונהיית משמעותית יותר ויותר. קצין בכיר בחיל הים אומר בצהרים שהזירה הצפונית מחברת למעשה בין סוריה לבנון "מבחינתי זו גזרה אחודה. כמו שחיזבאללה עוזר לסוריה אני מניח שיהיו יחסים הדדיים. אני לא יודע איך תתפתח הלחימה הבאה אני לא בטוח שסוריה תישאר בצד, לא יודע באיזה עוצמות. אנחנו רואים המשך כניסת אמל״ח לסוריה וההתמודדות בעיקרה היא אל מול אמל״ח מתקדם, אמל״ח משמעותי עם יכולות גבוהות מאד. הכנסת אמל״ח זו סוגיה שתמשיך להעסיק אותנו" אומר הבכיר.

    בהתייחסו לחיזבאללה, אומר הקצין שהתווך הימי הופך למשמעותי "הסרט שפרסם נסראללה על כיבוש הגליל מדבר על רכיבי התשה ומהלומה. מבחינתו הוא רוצה לעשות אלמנטים של התקפה. בסרט הוא מדבר על המרחב הימי באופן רחב יותר ממה שבעבר חיזבאללה דיבר על הים.

    כמה דברים תורמים לכך- המים הכלכליים מהווים פקטור מרכזי שמתייחסים אליו גם אצל החיזבאללה, בסופו של דבר יש כאן אסדות בנקודה קבועה, והאסדות הן מטרה לגיטימית לפגיעה במקרה של הסלמה"

    הקצין מתייחס גם לסגר הימי על לבנון ואומר שהסגר הימי- השפיע מאד על לבנון "אני חושב שהתווך הימי יהיה משמעותי יותר בהיבט חיזבאללה לביצוע הפיגועים בהסלמה".

    בהתייחסו למים הכלכליים אומר הקצין "משק החשמל של מדינת ישראל היום נשען על 55 אחוז על הגז שמגיע מהים. אין הרבה מדינות בעולם שמאבטחות אסדות כאלה בים, וזה לא סתם. המענה בעניין הזה הוא מורכב מכמה שכבות. השכבות הראשונות זה בעיקר נושא המודיעין. הדבר הנוסף זה המעגל הרחב, עם ספינות , שילוב של מעגלי אוויר, שמגבירים את היכולת לתת מענה מספיק זמן מראש מול כלי שייט שמגיעים ( ברמת תת מימי ועל מימי) . איום התמ״ס , ספינה שנשים ליד האסדה שתגן עליה – זה הפתרון"

    ולסיכום גם משהו מעודד "אני חושב שהיום לשייטת 13 יש יכולת לפעול בצפון ובדרום, אומר זאת ללא היסוס".



    0 תגובות