חשש כבד לגורל היהודים בתימן: מסתגרים ומחביאים את הפאות

    נתן גולד No Comments on חשש כבד לגורל היהודים בתימן: מסתגרים ומחביאים את הפאות
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בימים האחרונים התגברה המתיחות בתימן, לאחר שהחותים השתלטו על שטחים נרחבים ברחבי המדינה, הניסו את השלטון המקומי וביצעו פיגועים קשים שגרמו למראות קשים, של מאות הרוגים ופצועים. חיי הקהילה היהודית הזעירה שנותרה בתימן, נמצאים בסכנה ממשית, לאחר החרפת התבטאויות החות'ים כנגדם. מנגד, מדינות ערב החלו במתקפה נגדית, עם סדרת תקיפות אוויריות, בניסיון לעצור את השתלטות המורדים החות'ים על אזורים רבים במדינה.

    על רקע ההסתבכות בתימן, במהלכה החות'ים השתלטו על שטחים נרחבים במדינה והניסו את השלטון, כשבתגובה לכך מובילות מדינות המפרץ מתקפה אווירית כנגד החות'ים, נמצאים היהודים המעטים שעדיין חיים במקום בפחד קיומי, כשהם נעים בין החשש ממעשי טבח קשים שעלולים לבצע בהם החות'ים, לבין התקווה שהלחימה הצבאית מצד קואליציית מדינות ערב בתמיכת ארה"ב תצליח לחסל או לכל הפחות לצמצם משמעותית את שליטתם, ובכך תמנע חשש של אירועים מסוג זה.

    נכון לשנת 2015 ההערכה היא שבתימן נמצאים כ־90 יהודים במחוז עמראן, ברידא ובצנעא הבירה. מצבם גרוע מאוד. אין להם תעסוקה או תמיכה, ואמירות החות'ים: "המוות הוא הפתרון של היהודים במדינה" הכניסו אותם לאימה וחרדה. הג'וינט, משרד החוץ והסוכנות היהודית, שהובילו בעבר כמה מבצעים שבמהלכם רוב יהודי תימן יצאו מהמדינה ועלו ארצה. לטענתם, היהודים שנותרו בתימן סירבו להצעות מפתות והתעקשו להישאר במדינה.

    בניגוד לאיראן, שם המשטר מפריד בין יהודים ל'ציונים', התייחסות המיליציה השיעית של החות'ים נגד היהודים שונה ושוללת באופן טוטלי את זכותם להתקיים. החות'ים, שרואים בהשמדת היהודים ובהשמדת ישראל משימה מקודשת על פי האסלאם, כבר הציבו אולטימטום בעבר שלפיו אם לא יעזבו את המחוז – הם ימותו. בעקבות כך הנשיא עלי עבדאללה סאלח יצא להגנתם, והעתיק את מושבם לשכונה יהודית חדשה שהקים בצנעא. כך שתמונת המצב הנוכחית מטרידה קשות את חברי הקהילה המקומית, במקביל, בעקבות הידיעות הללו, עוקבים בעולם היהודי בדאגה, אחר התפתחויות האירועים, ומכינים תשתיות שיאפשרו ליהודים לברוח משם.



    0 תגובות