קשיים בפרקליטות • הסדר טיעון עם מהנדס הטילים בחמאס

    נתן גולד No Comments on קשיים בפרקליטות • הסדר טיעון עם מהנדס הטילים בחמאס
    17:47
    25.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on ריקודי שמחה והודיה: בירושלים טרם עיכלו את גודל הנס

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הסדר טיעון עם מהנדס הטילים בחמאס לאחר שהפרקליטות נתקלה בקשיים ראייתים: על פי הסדר הטיעון שגובש ע"י הפרקליטות המדינה תדרוש עד 21 שנות מאסר לדיראר אבו סיסי, שהיה אחראי על שדרוג מערך הרקטות של ארגון הטרור, בתמורה להודאתו במרבית האישומים נגדו.

    פרקליטות מחוז דרום הגיעה ביום חמישי האחרון להסדר טיעון עם מהנדס הטילים של חמאס, דיראר אבו סיסי, לפיו הוא יודה במרבית העבירות נגדו והמדינה תדרוש לגזור עליו עד 21 שנות מאסר בפועל. כך נחשף אמש במאקו.

    לאחר שבשנתיים האחרונות התנהלו מגעים קדחתניים בין התביעה, לבין סנגורו של אבו סיסי, עו"ד טל לינוי, לגבי חתימה על הסדר טיעון. לאחרונה הגיעו הצדדים להסדר טיעון, לפיו כתב האישום נגד אבו סיסי יתוקן, מקצת סעיפי האישום יימחקו נגדו והוא יודה במרבית האישומים נגדו.

    אבו סיסי, 46, נולד בירדן ומשפחתו היגרה לרצועת עזה. הוא גויס על ידי הזרוע הצבאית של חמאס, 'גדודי עז-אדין אקאסם', כדי לסייע להם לשדרג את טווח הרקטות והטילים שהיו ברשותם. אבו סיסי, שבמקצועו הוא מהנדס חשמל נפגש עם בכירי הזרוע הצבאית, וקיבל אמצעים ולוחמים שסייעו לו לפתח רקטות בעלי טווח גדול יותר.

    ואכן אבו סיסי סיפק לחמאס את מבוקשו. כשטווח הרקטות התרחב מ-6 ק"מ לכ-15 ק"מ וטווח הטילים גדל והגיע עד 45 ק"מ. הוא גם פיתח טילי נ"ט חדשים. במקביל, הוא סייע לארגון גם לשדרג את טווח פצצות המרגמה והיכולת שלהן לחדור לטנקים. במהלך חקירתו, התברר שאבו סיסי גם העביר מידע לחמאס על טילי טורפדו, זאת בעת שלמד באקדמיה צבאית ברוסיה. בעקבות מבצע 'עופרת יצוקה', אבו סיסי שודרג לתפקיד של ראש האקדמיה הצבאית שהקים חמאס, וסייע בהכשרתם של קציני חבלה וקרביים חדשים לארגון.

    בפברואר 2011 נסע לאוקראינה, מקום הולדתה של אשתו, ולדבריה נסע במטרה להגיש בקשה לאזרחות, לאחר שחש שעזה כבר אינה מקום בטוח עבורו ועבור ששת ילדיו, ושם נעלם. במשך כחודש מאז היעלמותו נמנעה ישראל מלהתייחס לכך, עד שהוסר חלקית צו איסור פרסום על הפרשה, ופורסם שהוא עצור בישראל. לאחר פרסום הפרשה בעיתונות מחוץ לישראל, החל האו"ם לעסוק בנושא. נציבות הפליטים של האו"ם, ביקרה את ישראל בחריפות וטענה כי מעצרו והעברתו של אבו סיסי אל ישראל "נראה כמו חטיפה אלימה ולא הסגרה חוקית מטעם השלטונות" בנוסף, נציג האו"ם ביקש מממשלת אוקראינה מידע על מקום הימצאו של אבו סיסי. בעקבות כך אף קיבלה השגרירות הישראלית באוקראינה, שיחת נזיפה מהממשלה שביקשה אף הבהרות לדברים.

    הסדר הטיעון גובש, על רקע החשש לחשיפתם של חומרים רגישים שנחשפו בחקירתו וקשיים ראייתים להוכיח את ההאשמות נגדו.



    0 תגובות