מרתק • דרעי ב'משפיעים': "אני בעד שש"ס תיתן תפקידים גם לאשכנזים"

    דוד לזר 2 Comment on מרתק • דרעי ב'משפיעים': "אני בעד שש"ס תיתן תפקידים גם לאשכנזים"
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמש (חמישי) התארח יו"ר ש"ס אריה דרעי בקבוצת 'המשפיעים' הפומבית באתר 'קול חי'. דרעי שכפי הצפוי עתיד בקרוב לשבת על כס המלכות במשרד הפנים – נשאל על מגוון רחב של נושאים העומדים ברומה של תקופה – ובין דבריו – נשרו לא מעט כותרות.

    את דבריו פתח דרעי: "שלום רב. פותחים בכבוד אכסניה. תודה למשפיעים העיקריים ולרדיו קול חי. אשמח להתייחס לפניות. בהצלחה לכולנו".

    דרעי התייחס לשאלת הסולחה עם אלי ישי וכתב כי "אני קראתי לאלי ישי לסולחה בצפת מכל הלב ולצערי קיבלנו120 אלף קולות שהלכו לאיבוד. ודרך אגב אולי כדי לתת את העצה הזאת גם לחוכים אחרים מבלי לפרט…".

    על העקרונות החברתיות של ש"ס במו"מ הקואליצוני ועל העדר התייחסות לנושאים ערכיים אחרים כתב דרעי כי "אנחנו מתנגדים להגדלת מספק השרים. זה מיותר. ומותר וחשוב שגם יהודים חרדים יביעו דעה בדברים כאלה. לא רק בנושאי גיוס".

    דרעי התייחס לשאלה, האם יש סיכוי שש"ס תשלב נציג אשכנזי בתפקיד במפלגה: "אני בעד שש"ס תיתן תפקידים גם לאשכנזים. זה נקרא להחזיר עטרה ליושנה"

    בצלאל קאהן, מנהל התוכנית והחדשות של 'קול חי' שאל את דרעי, "איך משרד הפנים יכול לשרת את השקופים? היה מצופה ממך לקחת לידיים תיק חברתי כמו משרד הרווחה למשל", על שאלתו השיב דרעי כי "משרד הפנים הוא המשרד הכי חברתי שיכול להיות".

    דרעי התייחס בקבוצת 'המשפיעים' באתר 'קול חי' על ענין משרד הדתות ועל הקרב עליו ואמר כי "אנחנו עומדים על דרישתנו שתיק הדתות יהיה בידי ש"ס. זאת תביעה משותפת שלנו ושל יהדות התורה. כמו כן אנחנו דורשים את וועדת הכספים ליהדות התורה".

    דרעי משפיעים 1

    על שיתוף הפעולה בין ש"ס ליהדות התורה כתב דרעי: "בכל הנושאים שקשורים לציבור החרדי, סיכמנו היום על צוות משותף לנו וליהדות התורה מול הליכוד ומחר בעזרת ה' הצוות הזה יתכנס".

    על הדרישות הקואליציוניות אמר: "אחת מהדרישות העיקריות שלנו, זה להכניס לבסיס התקציב את תקציבי החינוך והתרבות של המגזר החרדי".

    אחד השואלים הפנה שאלה לדרעי, האם הרב מאיר מאזוז יוזמן לכינוס הענק של 'אל המעיין', בתגובה השיב דרעי כי "אנחנו מזמינים את כל הרבנים הספרדים בישראל ובוודאי שזה כולל את הרב מאזוז"

    דרעי נשאל: "תהיה מוכן שיהדות התורה כפשרה תחזיק בדתות?", וענה: "אין לי שום בעיה שיהדות התורה תקבל את הדתות ואנחנו את וועדת הכספים", אך על משרד הפנים הוא לא ויתר, לדבריו, "משרד הפנים קטן על יהדות התורה…".

    בנימין ליפקין –מ'המבשר' שאל את דרעי: איך אתה מסביר את העובדה שש"ס נשארה, לפי התוצאה, מפלגה חרדית נטו? האם קמפיין השקופים לא הוכיח את עצמו?".

    לשאלתו ענה דרעי כי "אני גאה בזה שעולם התורה הספרדי כולו התייצב לצידה של ש"ס. אבל קיבלנו גם הרבה קולות מציבור לא חרדי וביום יומיים האחרונים איבדנו הרבה קולות לביבי כמו שאר המפלגות".

    שלהבת חסדיאל שאלה: "ש״ס עושה רושם שמיצתה את מאגר מצביעי הבייס שלה. איך אתה מתכנן לפעול ולהגיע לקהלים חדשים, לנסות ולהרחיב את קהל היעד בעתיד ולנסות לפנות לקהלים לא טריוויאליים שהצביעו בעבר ש״ס בזכות הרב עובדיה?"

    לשאלתה ענה דרעי כי "להזכירך, ש"ס קיבלה 17 מנדטים ב99… אין ספק שהפילוג, הקלטת וההשמצות נגד ש"ס, הבריחו קהל מסורתי לידיים של ש"ס ואנחנו נחזיר אותם בקדנציה הזאת".

    שמעון ברייטקופף שאל: "רעייתי שואלת מה תפקידך בבית לקראת חג הפסח ואיך אתה מצליח להתמודד עם המו"מ הקואליציוני והמטלות שכרוכות בניהול משפחה ברוכת ילדים.?"

    דרעי לא התחמק וענה: "התפקיד שלי בבית הוא יו"ר המטה. דואג שכל אחד יעשה את עבודתו".

    בני רבינוביץ מנהל ה'משפיעים' שאל את דרעי שכפי הצפוי יכהן כשר הפנים, "מה דעתך על תעודות זהות ביומטריות?", דרעי השיב, "אני אדרוש שזה יבוטל".

    שלהבת חסדיאל שוב שאלה את יו"ר ש"ס, האם יש תוכנית להפוך את יום ליום חזרה לעיתון יומי כמו בימים הטובים?", תשובתו של דרעי, "כן. בשלב ראשון פעמיים בשבוע ואחר כך יומי".

    על ביטול המע"מ על מוצרי יסוד ענה דרעי, "חד משמעית יקוים מע"מ אפס. זה הנושא הראשון שעלה במשא ומתן. כעת הוויכוח הוא על רשימת המוצרים".

    יהודה גליקמן הפנה לדרעי: "חסר לי בהתנהלות שלך כמנהיג פוליטי ולא רק כיו"ר מפלגה, מדוע אין עדיין את אותם חברי כנסת שיוצאים לתקשורת להגן עליך בעוצמה על כל החלטה וצעד טקטי. לנתניהו יש את אקוניס ואחרים. אצלך הכל נופל עליך. ולפעמים נוצרים הרים של ציטוטים שלא מקדמים לשום מקום. המצב הזה שוחק מערך הביטוי שלך בתקשורת ויש גם שמפרשנים את האמירות נגדם", דרעי הסכים לדברים וכתב כי הם "דברי טעם".

    דרעי נשאל: "האם אתה הולך לקדם את החוק הנורווגי גם לסגני שרים ובכך חיים ביטון המנכל המסור ומלכיאלי יש להם סיכוי להיכנס?", תשובתו של דרעי: "אין סיכוי שהחוק הנורווגי יתקיים. לא לשרים ולא לסגני שרים".

    לבסוף שר הפנים לעתיד התעייף – וסיכם את ההתכתבות: "משפיעים יקרים. אני רואה שאתם עייפים אחרי שבוע קשה, לילה טוב ושבת שלום וחג כשר ושמח".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      מה דרעי אתה מחזיר אותנו לימים של פעם בהם פינקת את כל חבריך האשכנזים ממנעמי השילטון שילכו לגפני וחבריו

    2. 1

      מה החידוש תמיד מינה דרעי אשכנזים. שווינגר,יעקובסון.רובין.ויינברג .ועוד ועוד.