לאחר הערעור: עונשו של רא'אד סלאח הוחמר

    נתן גולד No Comments on לאחר הערעור: עונשו של רא'אד סלאח הוחמר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בית משפט השלום בירושלים השית היום (ה') עונש של 11 חודשי מאסר בפועל על ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, השייח' רא'אד סלאח.

    סלאח הורשע כי ביצע הסתה לאלימות או טרור וכן הסתה לגזענות, בנאום שנשא בואדי ג'וז ב-2007. סנגורו, אביגדור פלדמן, הודיע כי יערער על ההחלטה, ובעקבות זאת יעוכב הביצוע.

    מלבד 11 חודשי המאסר שנקבעו לו, הוטלו על סלאח גם 8 חודשי מאסר על תנאי. מדובר בהחמרה בעונשו של השייח', לאחר שב-2013 הוא הורשע ב-8 חודשים, אך ערער על ההחלטה, מה שהוביל לפסק הדין היום.

    כתב האישום נגד סלאח עסק כאמור בנאום שנשא בפברואר 2007. במסגרת תפילות יום השישי. השייח' סאלח נשא דרשה בפני מאמיניו במהלך תפילות יום השישי בה הסית לאלימות ולגזענות, אל מול מיקרופונים ומצלמות התקשורת.

    בפרקליטות ציינו, כי דברי השייח' סלאח כללו התבטאויות קשות כנגד השלטון הישראלי וכוחות הביטחון, אשר שיאן בקריאה ברורה לעולם המוסלמי לפתוח באינתיפאדה אלימה לשחרור ירושלים ומסגד אל אקצא, בגינה הורשע השייח' סלאח בהסתה לאלימות. במהלכן אף תמך והזדהה במיתוס עלילות הדם.

    בין היתר צוטט סלאח כאומר את הדברים הבאים: "אף פעם לא הרשינו לעצמנו ללוש את הלחם של ארוחת שבירת הצום בחודש רמדאן המבורך בדמם של הילדים, מי שרוצה הסבר יותר מורחב אז שישאל מה היה קורה לחלק מהילדים של אירופה, אשר דמם היה מתערבב בבצק של הלחם הקדוש".

    כאמור, בית המשפט המחוזי קיבל את ערעורה של המדינה על זיכויו מאשמת הסתה לגזענות בשל הזכרת עלילת הדם, ודחה את ערעורו של סלאח על הרשעתו. והתיק הוחזר לשלום, לשם קביעת העונש בעבירה הנוספת. המדינה ביקשה להטיל על סלאח 42-16 חודשי מאסר, ואילו ההגנה ביקשה להסתפק בעונש המקורי.

    השופטת קבעה בפסיקתה כי, "מקרה זה חמור ממקרים קודמים שנדונו בבתי המשפט השונים, בשל מעמדו הרם של סלאח, קהל שומעיו, הנסיבות המתוחות בהם נאמרו הדברים ו'פוטנציאל הנזק האין-סופי הטמון בהם'. לצד זאת, היא הביאה בחשבון את העובדה שבפועל, אחרי הנאום התפזר הקהל ולא נגרם נזק ישיר כתוצאה מדבריו".

    השופטת קבעה היום את מתחם הענישה על 20-5 חודשי מאסר, "כדי לתת ביטוי לסלידת החברה מאמירות גזעניות ומקריאה לאלימות, וכן בשל הצורך להוקיע את מי שאוחזים ברטוריקה זו", העלולה להביא לאלימות בהר-הבית על כל הרגישות הכרוכה בו.



    0 תגובות