לפני שנתיים בדיוק • ליצמן אמר לגרמן: "אני חוזר בעוד שנתיים"

    דוד לזר No Comments on לפני שנתיים בדיוק • ליצמן אמר לגרמן: "אני חוזר בעוד שנתיים"
    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    טרם נחתם הסכם הקואליציוני בין 'יהדות התורה' לראש הממשלה נתניהו – וכבר מתכוננים בעולם הבריאות לשובו של ח"כ ליצמן למשרד הבריאות.

    הבוקר (חמישי) שרטטה כתבת הבריאות של 'דה מרקר' רוני לינדר-גנץ על דבר שובו של ליצמן לזירה: "הנוכחים בטקס חילופי שרי הבריאות שהתקיים עם כינונה של הממשלה הקודמת, לפני שנתיים בדיוק, לא ישכחו משפט שסינן סגן השר היוצא יעקב ליצמן לעבר השרה הנכנסת יעל גרמן, ספק בצחוק ספק ברצינות: "אל תחממי את הכיסא יותר מדי, אני חוזר בעוד שנתיים", אמר ליצמן, בסוג של תחזית אכזרית ומדויקת".

    לדבריה של לינדר – גנץ, "אכן סגן שר הבריאות החדש־ישן, יחזור בקרוב מאוד היישר למשרד שעזב בצער רב. מבחינתו, אף שהשלים ארבע שנים בתפקיד, עבודתו נקטעה בשיאה – והרפורמות הגדולות שעמל על התנעתן נכנסו להקפאה עמוקה. אין ספק, אם כן, שכניסתו לתפקיד תהיה חלקה: ליצמן מכיר את החומר, מכיר את הבעיות, מכיר את השחקנים, ויש לו תוכנית מסודרת לפתרון".

    "למעשה, ליצמן לא מבזבז אפילו דקה: עוד לפני השבעת הממשלה, עוד לפני שהמינוי שלו לתפקיד אפילו נחתם רשמית, הוא יופיע כבר היום בפני פורום מנהלי בתי החולים וירצה בפניהם "על השקפותיו לגבי השינויים הנדרשים במערכת הבריאות ותחזיותיו על תפקוד המשרד בשנים הקרובות".

    כתבת הבריאות מעריכה כי "סביר להניח שלא יהיו שם הרבה הפתעות. ליצמן לא הסתיר בתקופה האחרונה את תוכניותיו ומחשבותיו לחזור אל הרפורמות שנעצרו בסיעוד ובטיפולי השיניים לילדים (אולי גם לקשישים), ואת כוונתו לחזור בו מההחלטה להוציא מהביטוחים המשלימים את התרופות מצילות החיים שאינן בסל. כן, הוא מדבר גם על שר"פ, אבל בעניין הזה הוא יודע שצפויה לו התנגדות פוליטית קשה – כולל מצד שר האוצר המיועד ופקידיו, וממש לא בטוח שזה הנושא שהוא יבחר "להתאבד עליו".

    "העובדה שליצמן מגיע מבושל היטב לתפקיד היא חדשות טובות", כותבת לינדר – גנץ, "מערכת הבריאות שחוקה קשות מבחינה תקציבית, משוועת לרפורמות ושינויים מבניים, אך נמצאת בקיפאון עמוק מאז שהוחלט ללכת לבחירות. בדבר אחד אין ספק: לפחות ייחסך מהמערכת הצורך של שר חדש ללמוד את החומר (המסובך) במשך חודשים ארוכים, והעשייה תחל מיד. ליצמן הוא גם אשף פוליטי שיודע להשיג הישגים באמצעות קואליציות, יחסי גומלין מתוחכמים וקשרים טובים עם אנשי האוצר וגורמים בתוך המערכת הפוליטית ומערכת הבריאות".



    0 תגובות