האזינו • גבריאל ששון בראיון מרטיט: "אנחנו מחזירים את הפיקדונות טהורים וקדושים"

    שמואל וייס 1 Comment on האזינו • גבריאל ששון בראיון מרטיט: "אנחנו מחזירים את הפיקדונות טהורים וקדושים"
    22:48
    16.04.24
    פנחס בינדר No Comments on הרב נויגרשל במסר מיוחד על הלילה הניסי במוצאי שבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    גבריאל ששון, האב ששיכל שבעה מילדיו באסון השריפה המחריד בברוקלין בליל שבת האחרון, התראיין הערב למהדורה המרכזית של קול חי ושוחח עם מני שוורץ, לאחר דברי החיזוק וצידוק הדין המפעימים שאמר במסע ההלווייה.

    "אני לא יודע מה יש עוד לומר כעת", אמר האב השכול, "אני מתפלל שהילדים שלי שנפטרו שזה לא יילך לבטלה, שזה יהיה כפרה".

    האב שחיזק את כל העולם היהודי היום הוסיף ופנה לכל עם ישראל, שעקב אחר הטרגדיה המחרידה: "שכל אחד שהלב שלו נפתח, שישאיר את זה פתוח אחד כלפי השני. שנהיה אהבת חינם ושנהיה יחד".

    "אני היום ראיתי את הגדלות של עם ישראל. חשבתי מי יבוא ללווייה, אבל ראיתי כל כך הרבה אנשים. הרגשתי זכות גדולה להיות חלק מעם ישראל", אמר האב.

    IMG-20150323-WA0110

    כאשר נשאל מהיכן הוא שואב את תעצומות הנפש להתמודד עם האסון הכבד כל כך, השיב: "הכוחות מגיעים מכך שאני אוהב את הקדוש ברוך הוא. כי כל החיים שלי אני לומד, אני משתדל, אני עובד על המידות שלי, כיוון שאני אוהב את הקב"ה".

    האב, שהטרגדיה האישית שעבר לא הותירה עין יבשה, הוסיף: "אני אוהב את הילדים שלי, אני יודע שהם, כמו שאמרתי בהלווייה, הם צלם אלוקים. אני אוהב אותם. יש דברים שיותר קל בהם לראות את האלוקות, כמו למשל בילדים. אבל בכל דבר יש אלוקות, כמו בקרבן הזה. הוא רק מאוד קשה, אז מברכים ברוך דיין האמת".

    "אומר לכם את האמת", אמר ששון בראיון. "עכשיו זה מאוד קל יחסית, אבל אני לא יודע בשבוע הבא מה יהיה לי. איך אני אשב בשולחן שבת בלי הילדים. איך אקיים והגדת לבנך בפסח. מה עם אשתי, מה עם בתי. איך הן תתמודדנה. אני לא יכול להגיד דברי חיזוק על זה, אני לא יודע איך אתמודד. נעבור את הגשר כשנגיע אליו".

    "הקדוש ברוך הוא יברך אותי שיהיו לי עוד ילדים, לא יודע אם זה אפשרי, אבל אני כל כך אוהב ילדים. היה לי כל כך נחת מהילדים שלי. הם היו באמת ילדים מיוחדים", הוסיף האב. "היו לי הרבה צרות בחיים אבל זה לא הפריע לי, כי היו לי הילדים. השמחה שהיתה לי מהילדים האלו עשתה לי את החיים מאוד קלים, ועכשיו אין לי אותם. אני לא יודע מה יהיה לי".

    "אני עבדתי מאוד קשה, ואשתי עבדה מאוד קשה. כל החיים היא עשתה הכל בשביל הילדים", אמר. "אני יודע שאני יכול לומר לקב"ה הנה אנחנו מחזירים את הפיקדון, טהורים וקדושים כמו שקיבלנו".

    הוא ביקש גם להזכיר לכל עם ישראל להתפלל לרפואתם של אשתו ובתו המאושפזות בבית החולים לאחר השריפה המחרידה: גילה בת פרנסיס וציפורה בת גילה, לרפואה שלמה בתוך שאר חולי ישראל.

    בהמשך הדברים סיפר ששון גם כי מצבה של אשתו עדיין קשה, וכי היא נשרפה בכמחצית מגופה, כאשר תהליך הריפוי צפוי לארוך מספר חודשים, בעוד מצבה של הבת טוב יותר, והיא חוזרת חלקית להכרה.

    הוא ציין גם כי יישב שבעה בארץ רק עד יום רביעי, ואז חוזר לחו"ל על מנת שיוכל לשהות לצד בתו במיטת חולייה. הכתובת לניחום האבלים היא רח' רמת הגולן בירושלים, בשכונת רמת אשכול.



    1 תגובות

    מיין תגובות