- רדיו קול חי - -

סערת 'בקהילה' • גרינבוים: "לא התכוונתי לאלו ששמעו לדעת רבותיהם"

גם אם לרגע חשבנו שהימים של 'אחרי הבחירות' יהיו שקטים יותר, מאמר של עורך עיתון 'בקהילה' אברהם דב גרינבוים – הצליח לשבש את השקט המדומה.

בטורו השבועי כתב גרינבוים כי "טוב יעשו ראשי 'יד למשפחה' ושאר ארגוני העזר בציבור החרדי לו ינפו ויסננו היטב הדק את אלו שהשבוע הצביעו ברגליהם נגד העצמת הכוח החרדי. ישמיטו ויוקיעו את כפויי הטובה שבמחננו שבאדישות לא יצאו לקיים את חובתם. יסירו ויכרתו את במות היחיד שקידשו מלחמה נגד ההנהגה החרדית".

בהמשך הוסיף כי "שני צדדים למטבע. אלה המושכים ללאומניות שלא חסרה בציבור החרדי, ואלה שנמשכים לקנאות המתרבה ברחובותינו. הקנאים והלאומנים לא מסתדרים עם הרבי שלהם בכל השנה. מה הוא מבין".

"את הלאומניות ראינו במפלגת הנפל של אלי ישי. מנסים לעשות סיבוב בדרך לכנסת. לנגח את ליצמן, גפני, דרעי. בפעם שעברה הם נגחו גם בישי. ככה זה. מכים בממסד. למה לא.  הם מקבלים את מיטב הדיבידנדים של הציבור החרדי וכל הטבה אחרת, וכשהם מתבקשים לתת מעצמם אחת לארבע שנים, קול אחד עבור היהדות הנאמנה – מפנים עורף".

דבריו של עורך 'בקהילה' גררו ביקורת רבה – בעיקר על החיבור הפוליטי עם נושא הסיוע לנזקקים, בשיחה הבוקר (שני) ב'מדברים אקטואליה' עם בצלאל קאהן ודוד חכם ב'קול חי' הוא הגיב ואמר כי "התכוונתי לחסידים שרבם חתמו על ה'קול קורא' וביום הבחירות לא צייתו. לא התכוונתי למי שמציית לרבו".

גרינבאום הסביר כי "לא התכוונתי לאלו ששמעו לדעת רבותיהם, לא לפלג הירושלמי ולא לחסידי חב"ד, אני מתכוון לקהלים אחרים", לדבריו, "בתוך עמי אני יושב, אני גר בשכונה מערובת בבית שמש, אני רואה קבוצה של חרדים – חסידים, לא חסיד סאטמר אלא כאלו שיש להם אדמו"ר שחתום על ה'קול קורא' להצביע ל'יהדות התורה', ופתאום ביום הבחירות הם לא מכירים את הרבי שלהם ומתחפשים לחסידי סאטמר", גרינבוים הבהיר שוב כי "על מי ששומע לגדולי ישראל ונמנע זה בהחלט 'ועשית ככל אשר יורוך'", אמר.

האזינו לראיון המלא:

/wp-content/uploads/2015/03/גירנבאום-מדברים-אקטואליה.mp3 [1]