משפצים לפסח? קחו טיפים לשיפוץ קל

    שלום בידרמן No Comments on משפצים לפסח? קחו טיפים לשיפוץ קל
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התאחדות קבלני השיפוצים מעניקה טיפים לקראת חתימת חוזה עם קבלן שיפוצים

    ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, מדגיש כי על מנת למנוע עגמת נפש ונזק כלכלי, יש מספר דברים שחשוב לשים לב אליהם לקראת חתימת חוזה עם קבלן שיפוצים. סיב מציין כי בהתאם לחוק רישום קבלנים משנת 1969, כל קבלן שיפוצים שמבצע עבודה בסכום של למעלה מ-42,000 חייב להיות רשום ברשם הקבלנים במשרד הבינוי.

    הצעת מחיר – במידה וקיבלתם הצעת מחיר זולה במיוחד – אל תתפתו! זו עשויה להיות מלכודת. לפעמים הצעת מחיר נמוכה שאינה הגיונית ניתנת ע"י חאפר שרק רוצה "לתפוס" את העבודה, ולאחר שיקבל את הכסף הוא עשוי לברוח. הצעות מחיר הנמוכות בכ-20% ממה שמקובל בשוק צריכות להדליק נורות אזהרה.
    תשלום – לא לתת את מלוא הכסף מראש! רק לפי התקדמות העבודה, ורצוי לעגן בחוזה שתשלום יבוצע רק לאחר סיום של כל שלב ביצוע. כך, גם במצב של הפסקת עבודה מצד הקבלן – הנזק לא יהיה טוטאלי.

    רישיון עבודה – לבדוק שהעובדים הינם בעלי רישיון עבודה חוקי – במקרים רבים האחריות לבדיקת תוקף רישיון של העובדים חלה על בעל הדירה.חל איסור מוחלט להעסיק ערבים בעלי רישיון סוחר או עובדים זרים בלי רישיון עבודה.

    ביטוח – חשוב לראות פוליסת ביטוח עם אחריות צד ג' לפני התחלת העבודה. החשיבות של פרט פעוט זה עצומה מכיוון שבמידה ואין פוליסת צד ג' בתוקף – האחריות ותביעת נזק עשויה ליפול על בעל הדירה.

    חומרי בניין – חשוב לבדוק שחומרי הבניין שייעשה בהם שימוש הינם בעלי תו תקן ואינם פגי תוקף. חומרי בניין ללא תו תקן או שפג תוקפם יכולים לגרום נזק גדול גם לאחר סיום העבודה.

    לוחות זמנים – יש לציין בחוזה בבירור את לוחות זמנים, וקנס על איחור בביצוע העבודה על מנת "לבטח" מפני אי עמידה בלוחות הזמנים. יש לדאוג לנספח מסודר בין קבלן השיפוצים ללקוח הנוגע לתוספות עבודה, בו יפורטו עלויות לתוספות עבודה, זמן העבודה של התוספת והאם התוספת עשויה לדחות את מועד סיום העבודה ואם כן בכמה זמן.
    אחריות – לסכם מראש מנגנון לאחריות על העבודה ותיקון ליקויי בניה.

    חריגות – לסכם מראש על חריגות. במידה וקבלן השיפוצים מגלה ליקוי שיש לתקן הוא חייב לאשר ולסכם מחיר מראש.

    אחת הדרכים להימנע מהפתעות בחוזה העבודה היא על ידי חבילות שיפוץ קבועות מראש. כך למשל יש בשוק חבילת שיפוץ של חזות הדירה, חבילות שיפוץ של תשתית חוזות וחבילות שמציעות שיפוץ ושדרוג כולל. במקרה כזה הלקוח יודע בדיוק מה העלויות, מה הוא מקבל ולמה לצפות כשהכל למעשה בשקיפות מלאה.

    חברת make over המתמחה בשיפוץ, תכנון ועיצוב בתים, מסחר ומשרדים היא אחת מהחברות הבודדות בתחום שמציעות חבילות שיפוץ מעין אלו. כך למשך בחבילת שיפוץ בשווי של 150 אלף שקל כולל מע"מ תוכלו לשפץ דירת 3 חדרים ששטחה עד 80 מ"ר והיא כוללת גם את שירותיה של מעצבת פנים, החלפת ארבע דלתות פנימיות כולל משקופים, התקנת מזגן גדול בסלון ושני מזגנים קטנים בחדרים, 10 מ"ר ארונות מטבח פורמייקה לרבות שיש קיסר – 3 מ"ר, חיפוי קרמיקה – 5 מ"ר, כיור וברז של חמת, שיפוץ מלא של חדר האמבטיה לרבות בחירה בין אמבטיה או מקלחון, התקנת ברזי חמת, בינוי ארון אמבטיה עם מראה, חיפוי קרמיקה באמבטיה ובשירותים, התקנה מלאה של אסלה סמויה, תיקון הקירות בחדרים לרבות שפכטל מלא וצביעה (נירלט או טמבור), ריצוף על פי בחירה בין רצפות 60*60 או 80*80 של נגב קרמיקה או גוטשטיין.

    בחבילת שיפוץ של 250 אלף שקל כולל מע"מ תוכלו לשפץ דירת 4 חדרים ששטחה עד 90 מ"ר והיא כוללת גם את שירותיה של מעצבת פנים, הריסת קירות ובנייתם בשטח של 12 מ"ר, מערכת חשמל חדשה שכל אביזריה מתוצרת גוויס, ארון חשמל חדש, 35 נקודות חשמל, 5 נקודות כח, נקודת דוד חשמלי, 10 נקודות תקשורת, הארקה, 15 נקודות מאור, התקנת מערכת אינסטלציה חדשה לכל הדירה מתוצרת SP, 7 נקודות מים חמים וקרים, צנרת דלוחין, מרכזיית מים, איטום חדרים רטובים, החלפת 5 דלתות פנימיות בדירה, התקנת חלונות חדשים בחדרי השינה כולל תריסים ורשתות, התקנת חלון חדש במטבח, התקנת ויטרינה בסלון / מרפסת, לרבות רשת ותריסים (סה"כ 13 מ"ר), התקנת מזגן גדול בסלון ו- 2 מזגנים קטנים בחדרים, 12 מ"ר ארונות מטבח פורמייקה, שיש קיסר במטבח 5 מ"ר, חיפוי קרמיקה במטבח 5 מ"ר לרבות כיור וברז של חמת, שיפוץ מלא של חדר האמבטיה לרבות בחירה בין אמבטיה או מקלחון, התקנת ברזי חמת, בינוי ארון אמבטיה עם מראה, חיפוי קרמיקה באמבטיה ובשירותים, התקנה מלאה של אסלה סמויה, תיקון הקירות בחדרים לרבות שפכטל מלא וצביעה (נירלט או טמבור), ריצוף על פי בחירה בין רצפות 60*60 או 80*80 של נגב קרמיקה או גוטשטיין.

    בחבילת שיפוץ של 350 אלף שקל כולל מע"מ תוכלו לשפץ דירת 5 חדרים ששטחה עד 110 מ"ר והיא כוללת גם את שירותיה של מעצבת פנים, הריסת קירות ובנייתם בשטח של 30 מ"ר, מערכת חשמל חדשה שכל אביזריה מתוצרת גוויס, ארון חשמל חדש, 35 נקודות חשמל, 5 נקודות כח, נקודת דוד חשמלי, 10 נקודות תקשורת, הארקה, 15 נקודות מאור, התקנת מערכת אינסטלציה חדשה לכל הדירה מתוצרת SP, 7 נקודות מים חמים וקרים, צנרת דלוחין, מרכזיית מים, איטום חדרים רטובים, החלפת 7 דלתות פנימיות בדירה ודלת חיצונית, התקנת חלונות חדשים בחדרי השינה כולל תריסים ורשתות, התקנת חלון חדש במטבח, התקנת ויטרינה בסלון / מרפסת, לרבות רשת ותריסים (סה"כ 20 מ"ר), התקנת מזגן גדול בסלון ו- 3 מזגנים קטנים בחדרים, 20 מ"ר ארונות מטבח פורמייקה, שיש קיסר במטבח 7 מ"ר, חיפוי קרמיקה במטבח 7 מ"ר לרבות כיור וברז של חמת, שיפוץ מלא של חדר האמבטיה לרבות בחירה בין אמבטיה או מקלחון, התקנת ברזי חמת, בינוי ארון אמבטיה עם מראה, חיפוי קרמיקה באמבטיה ובשירותים, התקנה מלאה של 2 אסלות סמויות, תיקון הקירות בחדרים לרבות שפכטל מלא וצביעה (נירלט או טמבור), ריצוף על פי בחירה בין רצפות 60*60 או 80*80 של נגב קרמיקה או גוטשטיין.



    0 תגובות