בכייה לדורות • מחאה על הריצה המשותפת של מרזל וישי

    דוד קורצווייל 2 Comment on בכייה לדורות • מחאה על הריצה המשותפת של מרזל וישי
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פעילים חרדים הפועלים תחת הכותרת ״חרדים מהימין הקיצוני״, מוחים נגד הריצה המשותפת של מרזל וישי. לדבריהם: ״מדובר בשידוך מסוכן שיוסיף למתח הקיים בין יהודים לערבים, עד כדי הגברת פעולות הנקם ושפיכות הדמים״.

    בימים האחרונים יצאו פעילי קבוצת ״חרדים מהימין הקיצוני״ בקמפיין רחב היקף, נגד מה שהם מגדירים ״התפשטות האידיאולוגיה הכהניסטית בציבור החרדי״. במודעות ענק שפרסמו בעיתונות החרדית ועל גבי מאות לוחות מודעות, מופיעות תמונותיהן של הרב עובדיה יוסף וברוך מרזל, ותחתן הקריאה: לא להחליף את המתינות של מרן בקיצוניות של כהנא. במודעות אחרות מובאים דבריו של ברוך מרזל "גולדשטיין צדיק גדול. העליה לקברו פועלת ישועות" ולצידם עדותו של אחד מראשי החמאס, לגבי התבערה שהצית טבח גולדשטיין.

    לטענת פעילי "חרדים מהימין הקיצוני", הכהניסטים בראשות מרזל מנצלים את החלל המנהיגותי שנוצר בציבור החרדי, בעיקר עם פטירתו של הרב עובדיה יוסף, כדי לעשות נפשות בקרב צעירים חרדים. בדגש על נוער חרדי נושר.

    מ.ל. פעיל הקבוצה החושש להיחשף בשל איומים שקיבל בדף הפייסבוק של הקבוצה (האיומים עדיין מופיעים בדף), מצביע על שורת אירועים קשים שבוצעו בשנה האחרונה על ידי צעירים חרדים, אשר הושפעו מהאידיאולוגיה הכהניסטית. לטענתו, בראש ובראשונה מדובר על רצח הנער מוחמד אבו חדיר, על הצתת בית הספר הדו-לשוני, ועל תקיפות קשות, כמעט יום יומיות, של עוברי אורח ונהגי מוניות ערבים .

    כאמור, פעילי ״חרדים מהימין הקיצוני״ סבורים שהתבססותה של מפלגת ישי ומרזל, עשויה לתת לגיטימציה חרדית לכהניזם. דבר שלדברים עשוי להיות ״בכייה לדורות״.
    IMG_1794

    IMG_1793

    IMG_1789

    מודעה – מרן התנגד נחרצות לכהניסטים 4.3.15

    מודעה – עדות הטרוריסט רנימאת על טבח גולדשטיין



    2 תגובות

    מיין תגובות