מיוחד • החלה הגדולה מ'אביחיל' לטיש ב'תולדות אהרן' ודגי הלויתן

    ארי וידר No Comments on מיוחד • החלה הגדולה מ'אביחיל' לטיש ב'תולדות אהרן' ודגי הלויתן
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעוד רוב עם ישראל חוגג היום את חג פורים, איש ירושלים הרב ישראל גליס נאות להתפנות במהלך ההכנות לחג הפורים שיחול מחר בירושלים ולספר לאתר 'קול חי' על התחושות.

    "היום הוא יום שונה בירושלים. בעוד שבכל הערים ערב פורים הוא בתענית אסתר, וקשה יותר לעשות את כל הסידורים הנדרשים, נהנים הירושלמים לקנות ולהיערך לקראת החג ביום רגוע ושקט. התחושה היא בהחלט שונה. בעוד שהרבה מהציבור החסידי נוסע לאדמו"רים שלו בבני ברק ובערים אחרות, בחורי הישיבות הליטאים יוצאים לאסוף כספים בערי הארץ, ומי שנשאר שומע את רדיו 'קול חי' ונהנה לבשל את הקרעפלך כשברקע רדיו 'קול חי' שמכניס אותם לאווירת החג. אני לא אומר זאת כדי להחניף אלא זו המציאות. אני שומע מהרבה בתים כאן את התוכניות של רדיו 'קול חי' בוקעים וכך נכנסים לאווירת החג.

    בשעה 18:12 מתמלאים הרחובות באנשים הממהרים לבתי הכנסיות לקריאת המגילה ואז מרגישים את התכונה ואת הדריכות של כניסת החג" .

    מה אתה זוכר מפורים של פעם בירושלים?

    "היום כל נושא 'הרב של פורים' שונה. בעבר היה זה חלק מהנוף בקרלין, תולדות אהרן ישיבת מיר וחברון כל אחד וסגנונו. זכור לי איך שהובילו את החלה הגדולה ממאפיית אביחיל לטיש בתולדות אהרן, וכך גם דגי ענק כמו לויתן שהובילו לטישים של האדמור"ים. בעבר היו רואים בין המשלוח מנות למנחה, את המבוגרים מתחפשים ומובלים מעל גבי חמורים והיתה צהלה ושמחה".

    מה המאורע המעניין שזכור לך מהעבר?

    פורים בירושלים בעת מסע הלווית הגאון רבי משה פינשטיין. ההלוויה יצאה מישיבת עץ חיים, אלפים ליוו את הארון וירושלים שבתה. זו הייתה תחושה משונה מאד. מייד אחרי הלוויה מיהרו כולם להספיק את סעודת פורים.

    גם זכור לי בעת מלחמת המפרץ. בתענית אסתר הייתה תפילת מקובלים בירושלים, ועם סיומה הוכרז על הפסקת אש. גם הפורים הזה זכור מאד".



    0 תגובות