חדו"ש ממשיכה להפריע: "מעין החינוך התורני עברה על חוק הבחירות"

    גואל ועקנין No Comments on חדו"ש ממשיכה להפריע: "מעין החינוך התורני עברה על חוק הבחירות"
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ושוב עמותת חדו"ש – האנטי חרדית מנסה להצר את צעדי המפלגות החרדיות. אמש היא האשימה את מעיין החינוך התורני שכביכול הפעילה את מנהליה לשם תעמולת בחירות עבור ש"ס במסגרת כנס מטה שקיימה לאחרונה.

    חדו"ש מסתמכת על "הנחיות כלליות לגבי סייגים לפעילות פוליטית – מפלגתית של עובדי הוראה (חוזר מנכ"ל) הקובע איסורים על ביצוע תעמולת בחירות על מורים.

    חדו"ש מסרה, כי נמסר לה מש"ס כי ישנה הבחנה בין מנהלים לבין מורים בעניין זה, ולמורים מותר להשתתף בתעמולה מחוץ למוסדות בית הספר לאחר שעות הלימוד.

    לעמדת חדו"ש, "ראוי לכלול בנכסים הציבוריים האסורים בשימוש, גם את הדיווח המקצועי של מוסדות החינוך הממונים מקופת המדינה ופועלים במסגרת חוק הפיקוח על בתי ספר, ולו ביחס לבתי ספר המקבלים את עיקר תקציבם מקופת המדינה".

    חדו"ש ציינה כי היא עותרת בהתבסס גם על כתבה שהתפרסמה בעיתון "משפחה", אשר תיאר יום בחיי הרב דרעי, במהלכו ביקר בתלמוד תורה ואמר: "תדאגו להביא כמה שיותר אנשים. שלא יהיה איש אחד באופקים שלא ישים ש"ס בקלפי".

    ש"ס, הרב דרעי ותלמוד תורה סברו כי דין העתירה להידחות על הסף, זאת בהתבסס על תצהירו של מזכירו של תלמוד תורה שהצהיר כי תיאור העובדות המופיעות בכתבה בעיתון "משפחה" שגוי. לעמדתו של מזכיר תלמוד תורה, קבלת אישי ציבור במשרדי הנהלת תלמוד תורה היא דבר שבשגרה. כן הוסיף והצהיר כי בית הספר לא שימש ולא ישמש בעתיד לצורך תעמולת בחירות.

    כאמור, השופט ג'ובראן דחה את בקשת חדו"ש למתן צו מניעה.

    בהחלטתו כותב השופט: "…. אין ראיות המבוססות תשתית עובדתית מספקת לקביעה כי נערכה תעמולת בחירות, כך בעניין כנס המטה של ש"ס וכך בעניין ביקורו של דרעי בתלמוד תורה. אשר לטענות בעניין הכנס, הרי שאלה נסמכות על דברים שנאמרו לכאורה באירוע פתיחת מטה החינוך של ש"ס, כשמקור המידע לכך הוא ידיעה שהתפרסמה ב"מספר אתרי חדשות חרדיים". תשתית עובדתית זו אינה מבססת אף לכאורה תשתית המוכיחה כי נערכה תעמולת בחירות, ועל כך אינני מוצא ליתן צו מניעה על כך".



    0 תגובות