מבקר המדינה: טור ביקורת שבועי • אריאל שרפר

    אריאל שרפר 1 Comment on מבקר המדינה: טור ביקורת שבועי • אריאל שרפר
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הנאום שלי בקונגרס

    (נכתב יממה לפני נאומו של רה"מ נתניהו בקונגרס האמריקני)

    EZRACHEI ARZOT HABRIT- SHALOM!

    בחרתי לפתוח את נאומי בקונגרס בברכה העברית- שלום, כיוון שהיא מכילה בתוכה את המילה שלמות- ויש בה כדי להעיד שאני שלם עם החלטתי לקבל את הזמנת יו"ר בית הנבחרים האמריקני לנאום בפניכם כאזרח ישראלי פשוט- ולהתחיל במילה שלום- הרומזת גם על המילה העברית שלם- כדי לתאר את מצב האומה האמריקנית- שבעיני ישראל הוא לא פחות ממושלם. כי יש לכם כלכלה מושלמת, ביטחון מושלם, ביטוח בריאות כללית מושלם, והכי חשוב- יש לכם נשיא מושלם!

    בהחלט! הנשיא שלכם לעולם אינו טועה, אינו מקבל החלטות שגויות, לא מוכן להעלות על הדעת אפשרות אחרת מזו שבחר בה- והכי חשוב, הוא לא מאמין שגורם כלשהו, למשל המשטר מאחז העיניים באירן- מסוגל להוליך אותו שולל או לעבוד עליו.  זאת בניגוד לראש הממשלה הישראלי- שטועה כמעט בכל יום, שמקבל את ההחלטות הלא נכונות, ושאפשר לעבוד עליו בקלות. במיוחד האיראנים. ואתם יודעים מה- בדיוק בגלל זה הישראלים מאמינים לו.

    אנחנו מאמינים שלמרות שישראל הולכת לבחירות בעוד פחות משבועיים- עד שזה יקרה יש לנו עדיין ראש ממשלה שכבר נבחר שלוש פעמים- על ידי הישראלים, לא על ידי האמריקנים- וכשהוא אומר שההסכם המתגבש בין מעצמות המערב לאירן לא נותן לו לישון בלילה, ושהסיבה לסיוטיו הגרועים ביותר היא לא ירידת המפלגה שלו בסקרים- אני לא יודע מה אתכם או עם כל עם ישראל, אבל אותי הוא שכנע. וגם אם הוא לא שכנע במאה אחוז, עדיין הוא ראש ממשלה, וזכותו לנאום היכן שמזמינים אותו ובמיוחד בנושא חשוב כמו איום הגרעין האיראני.

    אז למה בכל זאת הוא לא נואם כאן ואני, שאני רק אזרח פשוט, עומד ומדבר במקומו?

    כי אני מאמין שגם אזרח פשוט שלא עשה עדיין דבר משמעותי ויוצא דופן למען ארצו האהובה- יכול וצריך להדגיש את הצורך בהגנה מקסימלית על ביטחונה בעזרת המדינה המוגדרת כידידתה הטובה ביותר בעולם- וגם אם יש חילוקי דעות בין המדינות- זו לא סיבה להכפיש את שמו ותדמיתו של מנהיג מדינה חשובה- ולהציגו כמטרד או כמנצל הזדמנות לסחיטת-קולות בבחירות בתחפושת של נאום מדיני. כי ככה לא מתנהגים ידידים- ככה מתנהגים חיות טורפות המנסות לשרוד במגרש הפוליטי העולמי- והן לא מונעות מטוב-לב וערכים נעלים- אלא מ-אגו, קנאה, וכבוד.

    לעניות דעתי, אזרחי ארצות הברית של אמריקה- זה מה שהופך את הנשיא שלכם ללא מושלם בכלל. העובדה שהוא אינו מוכן להכניס למעונו הרשמי מנהיג מדינה מודאג וחרד לגורל עמו- רק בגלל שהוא מפחד שמעמדו יתערער והחלטתו לתמוך בהסכם עם אירן עלולה להתגלות כשגויה- הופכת אותו לנשיא חלקי ומפוחד- המונע משיקולים אישים וצרים ואולי בשל כך לא מצליח לראות את התמונה הגדולה.

    ואל תחשבו שראש הממשלה שלנו הוא טלית שכולה תכלת, ושאצלו הכל מושלם. ממש לא! מחכות לו בבתיו בישראל ערימות של צרות בצורה של מותחי ביקורת בשם המדינה שנזכרים פתאום לפרסם דו"חות רגע לפני בחירות שהורסים לממשלות בראשותו ולו עצמו את התדמית המכובדת והשקולה ומאשימים אותם בפזרנות, רשלנות, ואולי אף בשחיתות ועבירה על החוק. יש לו פוליטיקאים יריבים שמרשים לעצמם להשתמש בשפת ביבים ובתרבות רחוב כדי למתוח ביקורת על מהלכיו הלא נכונים לאורך השנים- למרות שהם עצמם לא סיפקו עד היום פתרונות טובים יותר. יש לו היסטוריה של החלטות שגויות, מהלכים מדינים שהוקפאו, תכניות רווחה שבוטלו, תקציב מדינה שלא עבר, עניים שנדמה שמספרם רק הולך וגדל משנה לשנה, בעיות חמורות וחילוקי דעות בתחומי דת ומדינה, ואויב מסוכן שרק מחכה לסיבוב הבא מול ישראל אחרי שהמבצע האחרון בקיץ שעבר היכה אותו- אך לא הביא להכנעתו. אדם ממוצע היה בקלות מאבד את שפיות דעתו  לנוכח ריבוי הבעיות הבלתי פתירות בקלות האלה.

    אז בדיוק בגלל זה ראש הממשלה שלנו העדיף להמשיך לטפל בבעיות מבית- ושלח לקונגרס אדם ממוצע שלא צריך לפתור את כל הבעיות שהוזכרו לעיל. כי הוא יודע שבדיוק בגללן אותו אזרח יבחר בקרוב ראש ממשלה חדש. וכל עוד שראש ממשלה החדש לא נבחר- יש לו ראש ממשלה שהאזרח ממוצע חייב להאמין שעשה, עושה, ויעשה עד יומו האחרון בתפקיד כל שביכולתו כדי לפתור את הבעיות הקשות של ישראל. ואחת הבעיות הגדולות- היא בעיית הגרעין האירני.

    אז לא אכפת לי ששר החוץ האמריקני שלכם יגיד שראש הממשלה שלי לא קורא נכון את המפה ולא יודע על מה הוא מדבר, ולא מעניין אותי שהנשיא המושלם שלכם לא רוצה לראות את ראש הממשלה שלי בבית שלו. יש לו שני בתים משלו.  אני רק לא מבין איך זה שאמריקה, האומה שמקדשת את חופש הביטוי, עושה מאמץ עילאי לסתום למנהיג של מדינה זרה את הפה, ולהאשים אותו בניצול נושא כל-כך מדאיג וחמור כמו המרוץ של אירן לפצצה גרעינית  לטובת כמה קולות בבחירות- במקום להקשיב למה שיש לו לומר ואולי חס וחלילה לחשוב שהנשיא המושלם של אמריקה לא צודק.  ואני אגיד לכם עוד משהו לסיום: אתם רושמים על הדולר שלכם "באלוקים אנו בוטחים"- אבל בישראל, שאין משפט כזה על הכסף- אנחנו לא סומכים בעיניים עצומות על אדם- אלא מתפללים שלוש פעמים ביום: …"וטוב יהיה בעיניך לברך את עמך ישראל בכל עת ובכל שעה בשלומך ברוב עוז ושלום- ברוך אתה השם- המברך את עמו ישראל בשלום!".

    יברך אלוקים את ישראל ויברך אלוקים את ארצות הברית של אמריקה!

    רוצים לבקר את מבקר המדינה? שלחו דוא"ל  ל- [email protected]



    1 תגובות

    מיין תגובות