התגובות לנאום: 'נאום היסטורי', 'נאום הפחדה', 'חברי הקונגרס לימדו את בוז'י וציפי אחריות'

    צבי הדס 1 Comment on התגובות לנאום: 'נאום היסטורי', 'נאום הפחדה', 'חברי הקונגרס לימדו את בוז'י וציפי אחריות'
    19:36
    25.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים בבתי הכלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סגן השר אופיר אקוניס: "נאומו של רה"מ לא שיקף רק עמדה או דעה אלא את המציאות העולמית המתגבשת מול עיננו. בשעה שבישראל ישנם פוליטיקאים שלא מסוגלים להתעלות מעל שיקולי בחירות צרים וינצלו כל דקת שידור כדי לנגח אותו, הוכיח ראש הממשלה שהוא רואה לנגד עיניו דבר אחד בלבד: הבטחת עתיד המדינה. הנאום היה של ראש ממשלת ישראל- אך דבריו נאמרו מגרונם של כלל אזרחי ישראל. זהו הזמן שבו יריבים פוליטיים בישראל יגלו אחריות ובגרות ויצטרפו למאבק למען ביצור בטחון ישראל.

    יו״ר ועדת החוץ והביטחון, ח״כ יריב לוין: ״ראש הממשלה הבהיר בקונגרס את מה שאנחנו יודעים כבר זמן רב- איראן גרעינית היא סכנה ממשית לקיומה של מדינת ישראל. ראש הממשלה קיים את חובתו הברורה למדינה ולעם היהודי כולו בכך שהתעקש ועמד על העיקרון הברור הזה. חברי הקונגרס האמריקני לימדו היום את לבני והרצוג מהי אחריות, מהו גיבוי למנהיג מדינה הנאבק על עתידה של ארצו והוכיחו שוב כי למרות הפחדות השמאל, יחסי ישראל וארה״ב איתנים מתמיד. זה לא הזמן להמר על עתידה של ישראל- רק הנהגה אחראית של נתניהו והליכוד תבטיח את המשך קיומה וביטחונה של מדינת ישראל.״

    תגובת ראשי הרשימה המשותפת (איימן עודה, ח״כ זחאלקה, טיבי, וגאניים) לנאומו של נתניהו בקונגרס: תכני הנאום של נתניהו מוכחים שהוא אינו מחדש דבר וממשיך להגיד אותם דברים ולהטיף מוסר לעולם, ואין לו מסר מלבד הפחדות ואיומים. אין הבדל בין עמדתו של נתניהו לבין עמדתם של שאר המפלגות, והרשימה המשותפת היא היחידה אשר תומכת במזרח תיכון נקי מנשק גרעני, לרבות בישראל, כך שכל ההתנגדות לנאומו של נתניהו הינה רק למראית עיין והיא על הדרך ולא על המהות. הנאום מוכיח שוב שנתניה מסוכן ועלול ללכת להרפתקאות מסוכנות. מחיאות הכפיים בקונגרס עלולות להיות בכי לדורות.

    השר ישראל כ"ץ: "ראינו הערב נאום רציני, מנומק ומשכנע ללא כל פוליטיזציה ישראלית. רה"מ הסביר לעולם באופן ברור מה הסכנה באיראן גרעינית. שם, במרכז העולם, ראינו תמיכה רחבה במדינת ישראל ובמסר של רה"מ נתניהו. בלי ספק – המטרה הושגה".

    יו״ר הכנסת, יולי יואל אדלשטיין, בתגובה לנאום נתניהו: ״בניגוד לכל התחזיות הקודרות, ראש ממשלת ישראל התקבל בחום על ידי אולם מלא, בישיבה המשותפת של הקונגרס והסנאט, וזכה למחיאות כפיים סוערות.
    חשוב מכל: ראש הממשלה הבהיר את סכנת האיום האיראני, הן על ישראל והן על העולם כולו! אני מביע תקווה שתהיה זו נקודת מפנה בכל היחס כלפי הסכם עתידי עם איראן״.

    ח"כ דנון: "הסכם רע עם איראן- כניעה בוטה לטרור". "בעולם מוכנים להתקפל, אך עלינו לעשות הכל על מנת למנוע איראן גרעינית. ראש הממשלה אמר את האמת- הסכם שבו יתנו לאיראן יכולת להעשיר פצצות אטום הוא אינו הסכם אלא כניעה בוטה לטרור. אסור לנו לקבל מצב בו לאויבנו הקיצוניים תהיה היכולת להשתמש בנשק גרעיני" כך אמר היום ח"כ דני דנון (הליכוד) בעקבות נאומו של ראש הממשלה בקונגרס האמריקאי.

    יו"ר מרצ זהבה גלאון בתגובה לנאום נתניהו בקונגרס: "זאת חוצפה שלא תאמן מצד נתניהו לעמוד בקונגרס ולהגיד לאמריקאים שהנשיא שלכם חותם על עסקה גרועה שתסכן אותם. זה שקול לזה שדיוויד קמרון יגיע לכנסת ויגיד לנתניהו שהוא מסכן את ביטחון מדינת ישראל." עוד הוסיפה גלאון:" זה היה נאום הפחדה שקרי, מתקרבן ובעיקר מהמם ברמות הייאוש וחוסר התקווה שהוא מציע. נתניהו לא מציע כלום ושום דבר, הוא לא מסוגל להציע שום דבר חיובי, שום תוכנית פעולה – כל מה שיש לו להגיד זה למה מה שאנשים אחרים עושים בזמן שהוא פאסיבי ושלילי זה לא מספיק טוב. הוא פשוט הפך את עצמו לזקן הנרגן של הדיפלומטיה הבינלאומית. ועכשיו אחרי הנאום הזה אני משוכנעת עוד יותר שהוא פשוט לא רלוונטי. הוא הרי לא יתקוף באיראן, הוא פחדן והוא יודע שאף אחד בישראל לא רוצה עוד מלחמה, והוא כמובן לא פקטור במה שקשור להסכם עם איראן. בקיצור, נתניהו סופית הפך את עצמו ללא רלוונטי בסוגיה האיראנית, ואני מקווה שבעקבות הנאום הזה הוא גם יהפוך בקרוב ללא רלוונטי כפוליטיקאי ישראלי".

    סגנית השר חוטובלי מגיבה על נאומו של ראש הממשלה מול בתי הקונגרס: "ראש הממשלה נתניהו הבהיר לעולם את הסכנה בהסכם שנרקם בין ארה"ב ואיראן, נתניהו הוכיח מעל הבמה המרכזית בעולם את האבסורד בהפיכתה של מדינת טרור עם זרועות תמנון הרסניות בכל המזה"ת למדינת סף גרעינית. ההיסטוריה של העם היהודי שאותה הזכיר נתניהו בנאומו מלאה באויבים שקמים עלינו לכלותינו ואנחנו עמדנו ונעמוד כמו שהבטיח ראש הממשלה מול כל צוררי העולם ונגן על עצמינו זו זכותינו וזו חובתינו. "



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מצא את ההבדלים מבין המגיבים : מי הוא מזרע ישראל ומי הוא ערב רב מטובל בעמלק