חרדופובית • רחל עזריה חוגגת: הצליחה להוריד שלט ב'אושר עד'

    שמואל וייס צילום: prion-arc.com 2 Comment on חרדופובית • רחל עזריה חוגגת: הצליחה להוריד שלט ב'אושר עד'

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרובוקציות יזומות באיצטלה של מניעת הדרת נשים (ולא רק..), הפכו לטרנד ולחם חוקם של פוליטיקאים ואישי ציבור חסרי רקורד של פעילות ציבורית, כאשר אינם בוחרים ליזום סצנות פיקטיביות פרובוקטיביות, שבדרך כלל אינם זוכים לשיתוף פעולה נגדי ואף נחשפו יזמות פרובוקטיביות, לא מעטות, שכאלו. אלא אם כן צלחה מזימתם נתקלו בתימהוניים למיניהם, או בקבוצה הקיצונית של נטורי קרתא, או אז, זכו פרשיות אלו לחשיפה וכיסוי תקשורתי נרחב, מעבר לנורמה. כאשר הפוליטיקאי התורן משתמש במאורע למקפצה פוליטית עבורו כמושיע העם מציבור העלוקות החרדי.

    חברת מועצת עיריית ירושלים, רחל עזריה, המתמודדת על המקום החמישי, במסגרת רשימתו החדשה של משה כחלון, כנראה אינה יכולה להיגמל מתפיסתה החרדופובית, הכה את החרדי והצל את המדינה' כך זה שאת לא מבינה בכלכלה כאשר את מוצנחת משום מה לרשימה המתיימרת לייצג את הנושא חברתי-כלכלי בלבד. אמש, פרסם ארגון 'הירושלמים' בראשו היא עומדת את הפוסט הבא:

    "השלט הוסר! במענה לפניה של "ירושלמים" בנוגע לשלט הפוגעני, הוחלף השלט ב"אושר עד", וכעת אין שם דרישה ל"לבוש" צנוע". נמשיך להיאבק נגד הדרת נשים ולמען מרחב ציבורי שנעים לכולנו! *אם אתן רואות\רואים שלטים דומים, או תופעות שקשורות להדרת נשים בירושלים – נשמח שתפנו אלינו."

    אושר עד

    מה שהיא לא צפתה זה שמרבית הגולשים דווקא תקפו את ההתלהמות וההשתלחות חסרת הבסיס, כשחלקם מהם משתמשים בתגובות מהולות בציניות, בין היתר נכתב בתגובות:

    *נראה לי שנכתב שם "אנא הקפידו" ולא " אנא הקפידי" … רואה מימין שלט מכבד הגיוני ונעים. צר לי שבקשה לגיטימית של חברה לה החנות שייכת לכבד את אורך חייה נתקלת בחוסר קבלה אצלנו החילונים.
    השלט איננו פוגעני ולא מדיר אף אחד. להיפך. הוא מנומס מכובד ומכבד. לעומת זאת המלחמה נגדו היא ניסיון להשלטת ניואנסים תרבותיים צרים על כלל האוכלוסייה. המאבק שלנו למען עיר טובה בטוחה ושוויונית חשוב. חבל לבזבז אותו

    *"הקפידו על לבוש צנוע" – לשון רבים הפונה לגברים ונשים כאחד, או שהם משתמשים בניב מיוחד שאיני מכירה…
    להבנתי השלט נאבק למען מרחב ציבורי נעים לכולנו זאת מכיוון שהוא לא מגדיר מהו צנוע לא כופה ולא אומר לא/נשים איך להתלבש אלא מבקש באופן מנומס ומכובד מכל הבאים להתלבש בצניעות. זוהי זכותו של בעל עסק לשווק כך את העסק שלו.

    *אף אחד לא נדרש שם לכלום אתם סתם מתסיסים, השבוע נכנסתי עם החברה שלי לסופר חרדי ברמת בית שמש כשהיא לבושה במכנסיים. אף אחד לא דרש ממנה כלום.
    תתארו לכם שאנחנו עכשיו נתחיל לנסות לסגור כל עסק שעושה החפצה לא/נשים ומשתמש בגופם כדי לשווק את מוצריו… הדרך לשינוי ערכים בחברה הוא חינוך ולא כפייה (בחוק או בחרם) את הכלים החשובים האלו צריך לשמור למקרי הקצה.

    *כפייה חילונית ..כן כן, זה קיים מסתבר. אשריכם שאתם מבסוטים על הצלחת "מאבק" לא סובלני ומיותר שכזה. מה רע בלבוש צנוע? לא מבינה את האנרגיה שאתן משקיעות בזה. זו בקשה, לא דרישה, לא איום. בקשה. לגיטימית. מסכימה אתך מיקה. ממש עצוב שלכבד הפך לדבר מורכב שיש להילחם כנגדו במסווה של שוויון והעצמה נשית…

    *אני אישה, חילונית והבקשה המקורית ממש לא פוגעת בי/מדירה אותי…דווקא המאבק על השלט פוגע בי- כאישה, כאזרחית, כבת אדם שרוצה לחיות בחברה מכבדת ולא שסועה.

    למרות שתגובות ברוח זו, מהווים את מרבית התגובות בפוסט, רחל עזריה ענתה למגיבים, כי "שלט שאומר לא\נשים איך להתלבש אינו מכובד. בטח כשיש כאן ניסיון לכפות נורמות צניעות של חברה מאוד מסויימת, על תושבי תלפיות והקונים בקניון הדר, שהם רבים ומגוונים".

    יצוין, כי נוסח השלט שהוצב קודם לכן, הינו ניסוח מקובל, במקום או באירוע, הפונה לקהלים שונים בו זמנית. להלן תוכן השלט המקורי שהוסר:
    "לקוחות נכבדים!
    אושר עד, משרתת קהל לקוחות מגוון, אנא סייעו לנו לכבד את כל באי החנות, ובשעת ביקורכם הקפידו על לבוש צנוע.
    תודה על שיתוף הפעולה.

    יצוין, כי לרחל עזריה חרדופובית ידועה, רקורד ארוך של פעילויות והתבטאויות אנטי-חרדיות, גם במסגרת תנועת התעוררות, בה פעלה בעבר. הנה ציטוט של דבריה, מ-2013:
    "רכישת המוצרים היא השתלטות. הגיע הזמן שחרדים יפסיקו להשתלט על מכולות תמימות שעוד עלולות להכניס מוצרים כשרים או אפילו לסגור בשבת חלילה. זאת למרות שהמוצרים במכולת עומדים למכירה ומזמן ציפינו שהחרדים ישתלבו בחברה הישראלית."

    האם במפלגת כולנו, שבחרה לוותר על ריצה משותפת עם יאיר לפיד, כדי להימנע מהחרמתה ע"י המפלגות החרדיות לישיבה משותפת בקואליציה עתידית, בוחרים להתעלם מהרקורד הבעייתי של רחל עזריה?

    ממפלגת כולנו לא נמסרה תגובה.

    תודה לצוות מפרויקט 'דוסים' שסייע בהכנת הכתבה.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      והיא עוד נקראת יהודיה ????שה' יחזירם בתשובה שלמה מה עוד יש להגיד????????