הגרב"צ מוצפי מפר את נדרו ומתערב בבחירות • המכתב המלא

    גואל ועקנין 2 Comment on הגרב"צ מוצפי מפר את נדרו ומתערב בבחירות • המכתב המלא
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חיזוק נוסף לתנועת ש"ס: הגאון רבי בן ציון מוצפי התנזר עד היום מלהתערב בעניני הבחירות, אבל היום הוא התייחס לנושא ואמר כי "מרוב צערי הפרתי נדרי; האם בגלל איש אחד נבגוד במרן אור עיננו זצוק״ל?".

    השאלה שהופנתה אל הרב מוצפי היתה כדלהלן: "יודעים שהרב בדרך כלל לא מתערב בענייני בחירות, אך בשל הבילבול בציבור הספרדי התורני שהולכים בדרך מרן הרב עובדיה זצ"ל, למי נצביע?

    להלן תשובתו של הגרב"צ מוצפי: "אני תמה מאוד עליך שאתה אומר לי בילבול, הרי אנחנו הספרדים תמיד הלכנו בעיניים עצומות אחרי רבותינו הקדושים מעתיקי השמועה, ובתמימות ולכן הצלחנו. אני זועק אליך מנהמת לבי, ידידי, אמור נא לכל חבריך הדברים הללו, הנשמע כזאת בישראל? האם בימי אבותינו היה מאן דהוא יוצר אנדרלמוסיה וחיץ בצורה בוטה בתוככי המחנה?

    "האם חסר להם לחם לאכול ובגד ללבוש? ומדוע לא עשו למען העניים והנדכאים, החולים והנכים? אשר נמקים תחת עול הפרנסה? מדוע לא קראו וקוראים תיגר על מצב בני התורה המחפשים טרף לבני ביתם? ויש להם עודפים לבזבז על מערכות ראוותניות וצבעוניות?

    מוצפי מכתב

    הרב מוצפי מתייחס לעניין חילופי הגברי בראשות תנועת ש"ס ואומר: "בגלל מישהו שהתחייב להחזיר את 'הצעצוע', ובגלל כבוד מדומה של אדם אחד כל הסערה הקשה הזאת, ונוצרה מכך מחלוקת ופירוד ופלגנות, לשון הרע וכינויי גנאי מבהילים, ועבירות דאורייתא מהחמורות, האם בגלל איש אחד גם אנחנו נבגוד במרן אור עיננו זצוק״ל. וגם בהרב שלום כהן ובהרב שמעון בעדני שליט״א, תלמידיו המובהקים של מורנו הרב עזרא עטיה זצ״ל וזיע״א מקים עולה של תורה בארץ ישראל, והם זה 70 שנה מוסרים נפשם בשביל עם ישראל, ומרביצים תורה בישראל לשם שמים וממשיכי דרכו של מרן ומונו על ידו.

    "האם נעמיד בסכנה קיומית את כל מוסדות החינוך המפוארים, הגנים, תלמודי התורה, הישיבות הקדושות ברחבי הארץ, הכוללים הרבים, מוסדות הדת המפוארים למיניהם, שיעורי התורה לאלפים ולרבבות שברחבי הארץ, אמונת חכמים, התמימות בעבודת השם, אשר טיפח וריבה מנהיג דורנו אהוב לבנו עטרת ראשינו.

    "עתה אתה, ברוך השם נבהל ומתבלבל מקולות האנשים הפוליטיים בגלל יצר של נקמה שאסורה בתורה, עד שמרוב שנתבלבלה דעתם אינם מבחינים בין אור להפכו, וחברו לאנשים עויינים, שהיו בכל מאבקי היהדות ניצבים מבחוץ, ומעולם לא השתתפו במערכות היהדות, על שמירת השבת, על גזירת גיוס בנות, על ניתוחי המתים, על ילדי העולים מחו״ל וחינוכם היהודי, ולאחרונה על הגזירה הנוראה של גיוס בני הישיבות חלילה. וכך לטשטש את הגדרות והעקרונות שהם בנפש האומה. והיו שותפים פעילים לכל הגזירות הנוראות שניתכו על ראשי עם קודש, כולל מרן עטרת ישראל זצוק״ל. ודי למבין".

    בהתייחסו לדרכו שלא להתערב בבחירות אמר הרב מוצפי: "אמת הדבר אשר כתבת כי בבחירות אני לא מתערב, אך גם הפעם איני מורה מאומה, אבל מרוב צערי וכאבי הפרתי את נדרי כי איככה אוכל וראיתי באבדן המוסר ההנהגה והמרד נגד גדולי ישראל. ובפרט כשישנם שמנסים להרוס את היהדות הספרדית הקדושה ולפורר אותה לרסיסים חלילה, ולטשטש את הגדירות והעקרונות שהם נגד הקדוש ברוך הוא, באמצעות סיסמאות ריקות, לא ניתן להחריש".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      דברים מבהילים ואנשים ממשיכים לומר אנחנו נצביע יחד????!!!!!
      לא יאמן!!!!!!!!!!!!!!!!!!