ראש הממשלה ל'קול חי': "אני מתנגד לעובדה שיהודי ישב בכלא על לימוד תורה"

    שמואל וייס 1 Comment on ראש הממשלה ל'קול חי': "אני מתנגד לעובדה שיהודי ישב בכלא על לימוד תורה"
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבוקר (ראשון), טרום יציאת ראש הממשלה בנימין נתניהו, לנאומו בוושינגטון, הוא קיים ראיון נרחב ב'מדברים בחירות' עם בצלאל קאהן ודוד חכם ב'קול חי'. במהלכו התייחס נתניהו לשאלות רבות בנושאים הבוערים, נאומו בקונגרס, יחסיו עם המפלגות החרדיות והציבור החרדי, ולתכנית הרכבת הממשלה ביום שאחרי.

    "בוקר טוב לך אדוני ראש הממשלה, בנימין נתניהו"

    ראש הממשלה: "שלום לכם!"

    מראיין: "אתה יוצא אמש מהכותל המערבי בדרכך לוושינגטון. אתה נוסע לשם, לנאום בקונגרס, זאת למרות המחלוקת קשה שלך עם נשיא ארה"ב, ברק אובמה?"

    ראש הממשלה: "אכן כן, ייתכנו חילוקי דעות וכך גם קרה בעבר שהיו חילוקי דעות בין ראשי ממשלה בישראל לנשיאים בארה"ב. זה לא קשור למערכת היחסים בינינו שהתגברה על חילוקי הדעות בין ישראל לארה"ב. למשל; בשנת 48, למרות שמחלקת המדינה האמריקאית, התנגדה להקמת המדינה, ולמרות זאת בן גוריון הכריז על הקמת המדינה. באופן דומה גם  בשנת 67 כשראש הממשלה, לוי אשכול, יצא למלחמת ששת הימים, ובשנת 81, ראש הממשלה דאז, מנחם בגין, הפציץ את כור בעיראק, למרות שהייתה התנגדות עזה של ארה"ב למהלכים אלו. גם בשנת 2002, אריאל שרון, המשיך להתמיד במבצע חומת מגן, ולבקשתו, אף עזרתי בנושא זה בקונגרס האמריקאי, מול התנגדות תקיפה של הנשיא באותו זמן. כלומר, כשזה מגיע לנושאים ביטחוניים, בוודאי בנקודות שנוגעות לעצם קיומנו, אני מצפה מראש ממשלה בישראל, לעמוד בתוקף על האינטרסים החיוניים הללו.

    יש לי כבוד והערכה, לנשיא ארה"ב, ברק אובמה, יש לי אמון במערכת היחסים שהיא תגבר על חילוקי דעות הקיימים ושייתכן מן הסתם שעוד יהיו. אבל האחריות הראשונה שלי, כראש ממשלת ישראל, היא לביטחון ישראל. וההסכם המתגבש בין המעצמות לאירן, מסכן את הקיום שלנו כאן, ולכן אני מתנגד לו!

    מראיין: "אדוני ראש הממשלה, מה אתה הולך לומר בנאום שלך, האם ואיך אתה חושב שדווקא הנאום הזה ישנה את דעתו של הנשיא אובמה?"

    ראש הממשלה: "אני אדבר על העקרונות הכלליים שמסתמנים בהסכם, ומה המשמעות שלו; לביטחון ישראל, לביטחון האזור, ולביטחון העולם. אינני יכול לומר לך אם אצליח להשפיע ולשכנע את הנשיא אובמה, אני מקווה שהוא יקשיב לדבריי, אך כמובן שהחלטתו נתונה בידו. לעומת זאת, אני בהחלט הולך לדבר גם לחברי הקונגרס שייתכן וההכרעה הסופית בעניין זה, תהיה בידי חברי הקונגרס! במקביל, דבריי מופנים כמובן גם אל הציבור בעולם."

    מראיין: "נעבור לנושאים הפוליטיים שעל סדר יומנו, אתה מסכם כעת קדנציה נוספת כראש ממשלה, עברת תקופה מורכבת עם שותפיך לממשלה זו, שהובילה לסיום ימיה של הממשלה, מה הם לקחיך מבחינה פוליטית משותפות זו?"

    ראש הממשלה: "ראשית כל, הלקח המרכזי הוא שהליכוד צריכה להיות מפלגה גדולה. נדרשת מפלגת שלטון גדולה, כדי לנהל את הממשלה בצורה מיטבית ולהביא לתוצאות אפקטיביות. כפי שאכן ראינו בממשלה הקודמת, בעת שלליכוד היו 27 מנדטים, אליהם חברו מנדטים ממפלגות המחנה הלאומי, והמפלגות החרדיות ועוד. וזה התבטא בבניית הגדר למניעת הסתננות, בשיפור הכלכלה ע"י הפחתת האבטלה לשפל של שנים רבות, והשקעה נרחבת בתשתיות תחבורתיות."

    מראיין: "המפלגות החרדיות והבוחרים שלהם שאותם הם מייצגים, חשים מקופחים לאחר שהודרו מממשלתך, נרדפו, ותקציביהם קוצצו משמעותית, וגם חוק הגיוס כולל בתוכו סעיף של סנקציות פליליות, מדוע שהם ישובו כעת לחבור כשותפים טבעיים לממשלה בראשותך?"

    ראש הממשלה: "הם היו ונותרו השותפים הטבעיים! אבל לצערי, תוצאות הבחירות כפו עלינו, את ההתניות שהכתיבו לנו לגבי השותפות עם המפלגות החרדיות. כולם יודעים, שזו לא הייתה בחירה שלנו, וכולם גם יודעים שאנו מתנגדים לרעיון של הסנקציות פליליות – שיהודי ישב בכלא על לימוד תורה! ואנו נשנה זאת, כפי שכבר הצהרתי פעמים רבות! אבל לצורך זה, הליכוד צריך לקבל מספיק מנדטים, אם נחזור על אותה תוצאה כמו בבחירות הקודמות, הרי שלמפלגות מסוימות יהיה מספיק כוח, כדי להכתיב תוצאה דומה. הדרך היחידה להבטיח זאת, זה שהם לא יקבלו את אותם קולות, ושלנו יהיה מספיק תמיכה כדי להוביל ממשלה לאומית, כפי שאני מתכוון לעשות עם השותפים הטבעיים שלנו. קיימת גם סכנה אחרת, אם הליכוד לא יקבל מספיק קולות, אין ביטחון שמלאכת הרכבת הממשלה, לא תוטל על השמאל, ואז אנו עלולים לראות דברים יותר גרועים מאלו שכבר חווינו."

    מראיין: "איך אתה מסביר את זה שדווקא במשמרת שלך, נהרסה הברית ההיסטורית ששררה מאז בגין, בין הליכוד לבין החרדים?"

    ראש הממשלה: "בגלל העובדה שהליכוד לא קיבל מספיק קולות! מבחינתי, הברית מעולם לא נפרמה. המפלגות החרדיות, תמיד נותרו בעיני השותפות הטבעיות. וגם כל מנהיגי הציבור החרדי יודעים עובדה זו. ואני מתכוון לממש זאת בהמשך, הייתה לנו תקלה זמנית שנכפתה עלינו, ואפשר לתקן זאת בבחירות הקרובות, – צריך לתקן!"

    מראיין: "אתה סבור שתצליח לתקן זאת, למרות הכעס הרב שקיים כלפיך?"

    ראש הממשלה: "אני סבור שמרבית הציבור בעולם החרדי, יודע שזו לא הייתה בחירה שלנו. מרבית הציבור גם מכיר את הסימפטיה הטבעית שלי כלפיו, הם יודעים שאין כאן שום יחס עוין. כל הרעיון הזה של הדרת ציבור של החרמת ציבור – הוא רעיון זר ומאוס, שמעולם לא היה מקובל עלי, והוא גם לא יהיה מקובל עלי, בבחירות הקרובות, רק צריך לתת את הכוח, כדי להבטיח שאיש לא יכפה עלינו דבר כזה שוב!"

    מראיין: "המצב המסתמן כעת על פי הסקרים, ועל פי התמונה המתגלה מהם, אנחנו רואים כמעט תיקו בין הגושים"

    ראש הממשלה: "אני מקווה שלא כך יהיה, ואנשים צריכים לקחת בחשבון שאם הם לא נותנים את הקול שלהם לליכוד, הם יכולים לתת את זה למפלגה שתיקח את הקול שלהם ותעביר את זה לשמאל, או להוריד את מפלס התמיכה בליכוד באופן כזה, שמלאכת הרכבת הממשלה תוטל על ציפי ובוז'י. וזהו דבר חמור מאוד! יש בינינו באמת תהום אידיאולוגית, שהולכת ומעמיקה.. ציפי לבני שהיא מועמדת לראשות הממשלה אם השמאל עולה לשלטון. אותה ציפי לבני, גינתה את הבנייה של הממשלה שלי, לפני מספר חודשים בלבד, בירושלים! בשכונות בירושלים, בגילה, ברמות, בפסגת זאב, וכמובן ביתר וכו'.. זאת אומרת אם יהודים אינם רשאים לבנות בירושלים ובנותיה, היכן הם כן רשאים לבנות?!, כלומר, יש פה באמת תהום פעורה, ואנו צריכים לקבל ליכוד חזק שבונה ממשלה עם השותפות הטבעיות, ממשלה לאומית חזקה, לצורך זה צריך ליכוד חזק."

    מראיין: "מדבריך אני מבין כי אין סיכוי לממשלת אחדות, לאחר הבחירות?"

    ראש הממשלה: "אין שום סיכוי לכך! משום שמפלגת העבודה הפכה למשהו שונה לחלוטין. מפלגת העבודה הנוכחית, היא מפלגה שונה ממפלגת העבודה שאני זוכר, תמיד היו לנו חילוקי דעות עימם, אבל לא ברמה כזו. במפלגת העבודה לא היו בעבר אנשים שטענו ששיר התקווה הינו שיר גזעני, או כאלו שהצהירו שהזהות הפלסטינית שלהם חזקה מהזהות הישראלית, ועוד אמירות כהנה וכהנה מסוג זה, שמצביעות על התנתקות גדולה. ואגב, מרבית האנשים שם אכן תמכו בתהליך ההתנתקות, שכולנו יודעים מה היו תוצאותיו של תהליך זה. ולכן מה שיהיה זו לא ממשלת אחדות, אני מקווה – אם נקבל מספיק קולות, וממשלה לאומית איתנה וחזקה, וכך צריך להיות."

    מראיין: "אתה מצפה שמפלגות יכריזו על תמיכה בך עוד לפני הבחירות, – במיוחד המפלגות החרדיות לצורך העניין?"

    ראש הממשלה: "אני אשמח אם יעשו זאת לפני הבחירות, ואני אשמח לא פחות מכך, אם יעשו זאת לאחר הבחירות."

    ראש הממשלה: "כעת יש לי רק בקשה אחת מכם, היות ואני עומד בדרכי לקראת הנאום בוושינגטון, ומכיוון וזמני קצוב, אני חייב לסיים את הריאיון הזה עמכם, ולהתפנות להשלים את כתיבת הנאום הזה.

    אני הייתי מצפה אגב שכל אזרחי ישראל יתמכו בנו. ובזמנים הקריטיים, אני גם כשהייתי ראש האופוזיציה, ואף בהיותי אזרח פרטי, תמיד התגייסתי ברגעי מבחן. לא הסתכלתי ימינה ושמאלה ומי יושב בממשלה, אלא התגייסתי לעזור לטובת המדינה ולהדוף סכנות קיומיות מעלינו."   

    מראיין: "ברשותך ראש הממשלה, שאלה אחרונה, האם יש לך בשורה בנושאי יוקר המחיה והדיור בישראל?"

    ראש הממשלה: "אני חושב שיש הרבה לקחים שאנו צריכים ליישם, אנו עשינו רבות, ויש לפנינו עוד עבודה רבה לעשות. ובעז"ה, אני מקווה שנקבל מספיק כוח, כדי לעשות זאת עם השותפים הטבעיים שלנו, אני מצפה לעשות משימה זו כמו שאר המשימות שיבטיחו את עתידנו"

    מראיין: "נאחל לך בהצלחה במסע לוושינגטון ובנאום שם, מדובר במשימה חשובה עבור עם ישראל."

    ראש הממשלה: "תודה לכם, שלום לכם."

    האזינו לראיון המלא:



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אפשר לשלב ספרה וסייפה דמם של בולם שווה…….