- רדיו קול חי - -

אפשטיין: "מצידי שליהדות התורה לא יהיה גם מנדט אחד"

תושבים בריכוזים חרדים בארץ התעוררו היום לקמפיין מודעות גדול של אנשי בני תורה בו ביקשו להעביר מסר שאין להצביע ליהדות התורה. במודעות נכתב "לא עוד – די לשנאת חינם והרס הישיבות".

בעקבות כך אומר לאתר 'קול חי' סגן ראש עיריית ירושלים מטעם אנשי בני תורה חיים אפשטיין: "אין לי בעיה מצידי שליהדות התורה לא יהיה אפילו מנדט אחד בכנסת".

אפשטיין אומר עוד "אני אישית לא אחראי לקמפיין, אבל אנחנו בהחלט לא נצביע ליהדות התורה. הם לא סופרים אותנו. הם מנדים אותנו. מבחינתם אסור ללמוד עם נכדי ואסור לאכול אצלי בבית, אז שיחפשו את החברים שלהם במקום אחר. אני לא שותף שלהם".

"הם היו צריכים לחשוב לפני כן על ההשלכות. הם היו צריכים להגיע ולהשתחוות על ארבע, אבל הם לא מכירים בנו, אז שיאכלו את מה שבישלו".

האם אתה לא חושש מגזירות על עולם התורה?
"הם לא מנעו גזירות אלא רק עשו נזקים אדירים לעולם התורה. עצם זה שישבו בוועדת שקד ודנו כמה לומדי תורה יהיו זה כבר עוול גדול. אז הם אומרים שיבטלו את הסנקציות הפליליות, זה הדבר הכי קל שיש בחוק".

אתה נשמע קצת כמו סאטמר.
"סאטמר לא יהודים? אני לא מתבייש להיות כמו סאטמר".

אז באיזה דרך תפעלו למנוע את הגזירות על עולם התורה?
"ניסינו בדרך דיפלומטית ולא הלך. נמשיך להתפלל".

אתם לא מנהלים מגעים עם שום מפלגה?
"לי לא ידוע על שום מגעים. נעשה את מה שראש הישיבה יורה לנו וכרגע זה נראה שנשב בבית".

אם יהדות התורה תרד במנדט, תראה בזה הישג?
"אנחנו לא מחפשים הישגים. אנחנו לא מקימים מטה מאבק, אלא רק מקיימים הסברה. מצידי שלא יעברו את אחוז החסימה בכלל. כשהרב שך הקים את דגל התורה הוא אמר שיש לו אמון בר' אברהם רביץ, משה גפני וחיים ברילנט. האמון הזה הופר ואין לנו יותר אימון בהם".