מטיילים בפסח • שירת הים באילת

    אסתי חדד Comments Off on מטיילים בפסח • שירת הים באילת
    12:35
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on הזדמנות נפלאה לשינוי שיביא ברכה גדולה • הלכה לשבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כתב וצילם: קובי פינקלר

    הדרך היורדת לעיר הדרומית בישראל עוברת דרך אלפי שנות היסטוריה של סלעי מגמה, גרניט וגיר הנפרשים למול העיניים ומופיעים בצורות שונות ומשונות, מה שכמובן יוצר מסלולי טיול ונופים מן המדהימים והמאתגרים בישראל.

    "לרדת לאילת ולברוח משאון העיר הגדולה אל השקט של אילת, זה מיתוס ששייך לעברה הרחוק של העיר, שכן בשנים האחרונות לא באים אליה רק בשביל השקט", אומר אבי קנדלקר איש משרד התיירות בעיר אילת מציעה שפע של פעילויות, חלקן בהחלט מותאמות ומהנות גם לשומרי תורה ומצוות.

    מבט מגבוה על אילת

    כשמתארחים בעיר הדרומית נהנים מכל רגע. בתי המלון המהודרים מציעים מגוון שווה לכל נפש, החופים נקיים ומסודרים, שרותי הדת טובים, בכל פינה ניתן למצוא מסעדה כשרה ובית כנסת.

    אנשי התיירות של העיר עושים כמיטב יכולתם כדי להשביע את הארי. והארי רעב… די לרדת לארוחת בוקר במלון ומיד תבחינו בהבדל בין אילת לשאר אזורי הארץ.

    למשפחות ולילדים מגוון גדול של אירועים ופעילויות:

    מועדוני הילדים הפועלים במלונות נועדו להעניק לנופשים הצעירים פעילויות מהנות ובה בעת לאפשר להורים להיות קצת (ובשקט) ביודעם שהילדים מוגנים, עסוקים ונהנים ב"גובה" שלהם.

    אז, אחרי שהתמקמנו, אכלנו היטב, דאגנו לילדים, הנה מקצת מן האפשרויות הגלומות בעיר הדרומית וסביבתה.
    גן בוטני ייחודי, תצפית כוכבים באישון ליל, סרטים תלת מימדיים ברמה שלא הכרתם, מוזיאון שעווה, האכלת דולפינים צלילה עם אלמוגים ואפילו מסעדה משובחת ביותר.

    את נופי ארץ הבראשית של הרי אילת רואים מכל עבר. פסגות, העומדות צרובות בלהט השמש, גאיות שרגל אדם כמעט ולא דרכה בהם, המרחבים והשלוה מביאים מטיילים רבים לאזור. אז כמה שבועות לפני החום הגדול עוד קצת על אזור אילת כמו שלא הכרתם.

    ים כחול, הרים חומים, קני סוף ירקרקים. אילת.

    פינה חבויה ספונה בין הרים, מצוקים אדירים וואדיות, כשלוש דקות נסיעה ממרכז אילת – גן בוטני אילת.

    גן בוטני אילת
    על שרשרת גבעות, שהיו פעם מוצב צה"לי, עם יופי מדברי פראי, שוכן הגן הבוטני אילת. במקום תוכלו ליהנות מגן בראשית הבנוי על גבי טרסות אבן עתיקות, מגוון מסלולי הליכה משולטים, אגמי מים, נחל משוחזר, מפלים, מבני עץ, מבני אבן ועוד.
    בגן 3 מצפורים הצופים להרי אדום ולים סוף והוא כולל למעלה מ-1000 מינים של עצי נוי ופרי, עצי באובב, צמחי תועלת ותבלין, שיחים ופרחים מכל קצוות תבל…

    זו חגיגה אמיתית: טיולים בין שבילים מלאים בפריחה המדברית לקול פכפוך המים והנחל. בגן "יער גשם" ראשון מסוגו בעולם בתנאי מדבר שערפילי מי גשם עוטפים את המבקר.
    נשמע גן עדן? זה ממש כך! במקום חנייה לרכב, עמדת קפה ושירותים מסודרים. 08-6318788

    ומשם לקצה השני של האזור לטבע שמתחת למים…

    שמורת האלמוגים
    אין כמעט אדם המכניס ראשו (עם מסכת צלילה כמובן) לתוך מימי שמורת האלמוגים שבחוף מפרץ אילת, ואינו הולך שבי אחר המראות הנפלאים הנגלים לעיניו.

    בצלילה תגלו מה מסתתר כאן בתוך המים

    יש כאן שילוב מרהיב של אלמוגים שונים ומשונים היוצרים "גנים" צבעוניים וביניהם שפע של דגים טרופיים ססגוניים: פרפרונים צבעוניים, דגי תוכינון רב גוניים, יוליות ומוליות ורבים נוספים. על השונית מצויים חסרי חוליות רבים כמו שושנות ים למיניהן, צדפות ענק ואחיותיהן הקטנות מהן,וכן כל דגי הלילה המופיעים עם רדת הערב. כל אלה הם רק חלק קטן משיפעת החיים המצויים כאן.

    שני מסלולים מוצעים כאן מתחת למים. מסלול אחד בין 150 מטרים והשני 230 מטר. כל אחד וכושרו. על מנת לאפשר צפייה בשונית ובבעלי החיים הייחודיים למפרץ אילת מבוצע בשמורת האלמוגים מכבים באזור את כל האורות עם רדת החשיכה. טל. 08-6376829

    בדרך חזרה, צפונה לאילת אל תפסחו על המצפה התת ימי. הזדמנות להכיר לילדים את עולם הדממה מקרוב. עולם שלם של דגים, אלמוגים, צבי ים ואפילו כרישים מסוגים שונים. גם כאן. אל תחמיצו את שעות ההאכלה. הן מעניינות ביותר. 08-6364200

    המצפה התת ימי בולט למרחוק

    לא הרחק משם, בכביש העולה צפונה לאילת מצוי ריף הדולפינים. מזח עץ מאפשר צפייה מקרוב באחד מבעלי החיים היותר ידידותיים לאדם, הדולפין. המזח הצף בריף הדולפינים מאפשר גישה קרובה מאוד לעולמם. אפשר להתיישב עליו, ולשלוח רגליים יחפות למים, או להשתרע על הפופים הצבעוניים, ולהנות מתנודות הגלים, וממראה משפחת הדולפינים המשחקת במים.
    שלוש פעמים ביום מאכילים כאן את הדולפינים ואל תחמיצו חוויה זו.

    ידידותיים ומנומסים, הדולפינים

    ומה עושים אחר הצהרים והערב? או שנוסעים לחי בר ביטבתה מהלך של כעשרים דקות ממרכז העיר (זאת מומלץ לעשות בדרך צפונה חזרה) או שהולכים לצפות באיימקס המתחדש בכל פעם.

    איימקס ומוזיאון השעוה

    סרטים תלת ממדיים באולם הגדול ביותר בישראל. לשבת בכסא ולהרגיש שאתם בתוך הטבע. בזמן האחרון הכניסו לשם סרטים חדשים ולימודיים בצורה מושלמת כמו הגרנד קניון והאוקיינוס הפראי. חוויה של סרט ולימוד. ארבעים וחמש דקות מאלפות ומרתקות. יניב, מנכ"ל המקום מתכוון להביא למתחם בזמן הקרוב מקרנה חדישה אשר תספק שפע של סרטים נוספים. אבל גולת הכותרת היא באופן השימוש. אתם משלמים פעם אחת ויכולים להיכנס במשך שלושה ימים רצופים לאיזה סרט שתרצו. פתוח בימי חול ומוצאי שבת בלבד וכל המזון בו כשר למהדרין.

    זאת ועוד.
    פעם, מזמן מזמן… היה בתל אביב מוזיאון שעווה במגדל שלום. מאז, מי שרצה לראות זאת נאלץ לטוס לארצות הניכר. לא עוד. בזכות אנשי המקום באיימקס ושרונה להב הוקם בקומה הראשונה של המקום מוזיאון שעווה מיוחד.
    אז הנה הבשורה לכל אוהבי ההיסטוריה או כאלו החפצים לראות דמויות שעווה של מפורסמים. מוזיאון השעווה כלול במחיר הכרטיס ופתוח בפניכם. המנהיגים הגדולים של ישראל כמו בן גוריון ורבין מוצגים כאן ואפילו ניתן ללחוץ את ידו של ברק אובמה.

    הזדמנות לפגוש את מיטב האישים - מוזיאון השעווה

    ומה למעלה?
    סיור מודרך בשמיים הקסומים באמצעות המצלמה והטלסקופ המיוחדים של מצפה הכוכבים "מה למעלה". מחפשים ומוצאים את כוכב הצפון, רואים במו עיננו את הטבעות של שבתאי ועוקבים אחרי ה גיאוגרפיה של הירח. טלפון: 054-4819973

    מוזיאון אילת
    אחרי ההיסטוריה ארוכת השנים, להיסטוריה של אילת במוזיאון העיר. שלושה אולמות ובהם תיאורים והסברים המוצגים בעזרת צילומים מצגות ומיצגים, אודות התפתחותה ההיסטורית, כלכלית, תעשייתית ותיירותית של העיר אילת. מאות צילומים המתארים את שלבי הקמתה, בשימת דגש על השנים הראשונות. מיצג מולטימדיה, מיצג מייסדים/ותיקים, עמדת הנצחה לחללים בני אילת שנפלו במערכות ישראל ובפעולות איבה.

    מי שחפץ להרגיש טייס בארקיע יוכל לשבת על כסא הטייס, ואם נמל אילת או חברת המלח וחברת מקורות מעניינים אתכם, הכל כאן, כולל המצפה התת ימי. עלות של עשרה ₪ ואתם בשיעור חינוכי מעין כמוהו על העיר 08-6340754

    השמש שוקעת מערבה, תיכף הולכים הביתה

    והיכן אוכלים?
    בעיר הרבה מסעדות כשרות אך אחת היא מעל כולם, הן בשפע, הן באדיבות והן במרחב גם בחוץ וגם בפנים. דקה הליכה מרובע בתי המלון בחוף הצפוני ממוקמת המסעדה העונה לשם המפורסם 'אחלה'. 'אחלה אילת' היא מסעדת גריל ישראלית אותנטית. בתפריט מבחר גדול של בשרים מעולים, ומגוון סלטים ללא הגבלה. יחס אישי לכל סועד (חיילים זוכים להנחה מיוחדת). טל, הבעלים מרעיף אהבה על כל לקוחותיו ואין פלא ש'אחלה אילת' היא אחת המסעדות הפופולריות והאהובות על תושבי אילת. 08-6342555

    והיכן לנים?
    מכל עשרות בתי המלון והחדרים בחרנו ב"קראון פלאזה" אילת. ראשית, בגלל היחס האנושי החם, קובי טולדנו מנכ"ל המלון יורד לכל הפרטים הקטנים וזה בא לידי ביטוי בכל פינה. שנית בגלל היחס לדת (בית כנסת מסודר בתוך המלון עם זמני תפילה ומשגיח שעוקב אחרי הכל, שף מדהים, ניר אבוטבול, שעושה הכל כדי לחביא את המיטב (אפילו יצר את הגפילטע פיש הגדול בעולם ולקראת פסח את פירמידת המצות שתכנס לגינס), 266 חדרים נעימים, בריכה חדשה ותפריט גן עדן במשך היום. המלון כולו תוכנן כגן עדן מורדני וכך מרגישים בו. אין פלא שמשרד התיירות בחר בו כמלון המועדף. ועוד משהו בנימה אישית. שכחנו במלון פריט מסויים. התקשרנו לקב"ט, כאורחים רגילים, הזדהינו וסיפרנו להם על כך. בתוך 48 שעות היתה חבילה עם המוצר כולל שליח על חשבונם בביתנו. מי שרגיל לזה בישראל שיקום. 08-6367777

    כותב השורות ממליץ, ולא רק בחום

    נהנינו, תיירנו, טיילנו, בסוף תמיד צריך לחזור הביתה. אז כמו שאמרנו את הדרך חזרה נעשה בשלושה מקטעים.
    ראשית, ממש ביציאה הצפונית מזרחה פארק הצפרות ללא גבולות. בכניסה למסוף רבין, ממוקם לו בין עצים ואגם מים גדול פארק הצפרות ללא גבולות. הכניסה ללא תשלום ואם תרצו מדריך לסיור מקיף ולהטבעת צפרים כדאי (וכדאי עד מאוד לעשות זאת) לתאם.

    אבל רגע.
    אם אתם כבר בסביבה ורוצים עוד בעלי חיים, אזי בשמורת החי בר – יטבתה בשטחה הפתוח, עוסקים בהכנת בעלי חיים מדבריים להשבה לטבע. סיור ברכב יחד עם דיסק שמע הניתן בקבלה מרתק. לכל גיל .טלפון: 08-6376018

    ולקינוח בדרך הביתה, אנו מציעים סיור נפלא וקסום בפארק תמנע ובאהל מועד.

    לא זו בלבד שאפשר לסייר בתחום הפארק הנפלא הזה באור יום, עכשיו הם הגדילו לעשות. בתיאום מראש מארגנים שם סיורי לילה נפלאים כשעמודי עמרם מוארים, זאת נעשה בדרך לעיר או בדרך ממנה.

    אי אפשר בלי אהל מועד זה שעליו קוראים אנו בפרשיות השבוע. אחת מנקודות החן של הפארק הינו מודל מושלם ובגודל מלא של אהל מועד. בתוככי האהל מתקיימים סיורים במשך כל היום ובו אפשר לקבל במקום היחידי בארץ בתוך נופי המדבר את החוויה לה זכו בני ישראל כשהאהל לצידם. בקיץ, כאמור פארק תמנע נפתח לסיורי שקיעה וסיורי לילה. הסיורים מודרכים ומיועדים למבקרים באמצעות כלי רכב בתאום מראש.

    הדמייה מרתקת של אוהל מועד

    והיכן אוכלים בדרך חזרה?
    על אם הדרך ביטבתה מסעדה כשרה לארוחת חלביות ובשריות (בשני אגפים בנפרד). פתוח כמעט כל היום ואם תשאירו מקום (וזו חובה) תוכלו לקנח באחד מעשרות סוגי הגלידות במקום. בחול המועד פסח, מקיימים במקום גם סדנת גלידה. מומלץ. פרטים: 08-6357449.

    צריך לזכור שאת החדרים באילת מקבלים בסביבות 4 אחר הצהרים ומפנים אותם ב-11, כך שלפני או אחרי הנופש יש וכדאי לשלב משהו מהסביבה.

    מידע תורני
    מקום תפילה או בבתי המלון או במרכז העיר – בית כנסת יהלום, בית הכנסת של חב"ד וישמח משה . 3 סוגים לכל העדות. הרב משה הדאיה, רב העיר מזה שנים רבות, מספר על עיר עם המון אפשרויות לציבור הדתי החל מחופים נפרדים, מסעדות כשרות למהדרין, בתי כנסת ומקוואות והרבה רצון טוב מצד כולם.



    0 תגובות