המשק הפסיד כ-4 מיליארד ש"ח כתוצאה מאובדן כניסות תיירים

    קובי פינקלר No Comments on המשק הפסיד כ-4 מיליארד ש"ח כתוצאה מאובדן כניסות תיירים
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תחת המסר, קדמו את תעשיית התיירות, נפתחה השבוע בירושלים ועידת המלונאים.

    ערב הועידה השנתית של התאחדות המלונות בישראל, מעבירים המלונאים מסר ברור למפלגות: זוהי תקופת משבר לתיירות הנכנסת, אנחנו המלונאים סובלים מהירידה הקשה בתיירות הנכנסת, ובמקביל אנחנו תחת מתקפת רגולציה בלתי אפשרית מצד הרשויות, שלא הייתה כדוגמתה מעולם.

    במסיבת עיתונאים שקיימו היום אומרים המלונאים שפוטנציאל התיירות הינו עצום אך לא מנוצל "הציפייה מהממשלה החדשה, שתקום, היא להעמיד את משרד התיירות בראש המשרדים הכלכליים להקצות לו את המשאבים התקציביים הדרושים כדי לחולל מפנה היסטורי ולקדם את ישראל למעמד TOURIST NATION ".

    עוד אומרים המלונאים כי השר הבא יצטרך להוציא אל הפועל את החלטת הממשלה המציבה את התיירות בסדר עדיפות לאומית גבוה גם מבחינת המדיניות והתקציבים, כאמור.
    לדברי אלי גונן, נשיא התאחדות המלונות בישראל: בתיירות מועסקים מעל 215 אלף עובדים, שהם כ-6.5% מכלל המועסקים במשק והתרומה לתמ"ג אשתקד הגיעה ל- 48 מיליארד ₪, שהם יותר מ- 5% מהתמ"ג של המדינה. החודשים האחרונים הם אמנם תקופת משבר בתיירות הנכנסת מאז 'צוק איתן', המהומות בירושלים, האירועים בתל אביב, גינויי ישראל בעולם, אזהרות המסע והאירועים בצפון. עם זאת, אנחנו למודי ניסיון ויודעים שהכול נזיל והתמונה יכולה להשתנות תוך זמן קצר. די לראות את הצמיחה שהייתה בתיירות הנכנסת לישראל במחצית הראשונה של השנה הקודמת לפני 'צוק איתן', כדי להבין את גודל הפוטנציאל".

    לקראת הועידה נבדקה תמונת מצב עכשווית בתיירות ובמלונאות, ממנה עולה: כ- 3.8 מיליארד ש"ח הפסיד המשק במחצית השנייה של 2015 עקב אובדן כ- 490 אלף כניסות תיירים נוספות, שהיו צפויות טרום 'צוק איתן'. ברבעון הרביעי של 2014 נפגע השוק הרוסי וחלה ירידה של 23% בכניסות התיירים, שמשמען הפסד הכנסות למשק בהיקף של 200 מיליון ש"ח.

    הירידה בלינות התיירים נמשכת ברבעון הראשון של 2015. מסקר ציפיות בקרב המלונאים עולה כי תגיע לכ- 20% ירידה, ואילו ברבעון השני תצטמצם לכ- 10%.
    אגב, גם סקר החברות של בנק ישראל, שהתפרסם לאחרונה העלה כי בניגוד לרוב ענפי המשק, התיירות עדיין לא מתאוששת מ'צוק איתן'.

    מוסיף גונן: "בתקופה האחרונה אנחנו מצויים תחת מתקפת רגולציית יתר מצד רשויות המדינה, שמתייחסות לבתי המלון כאל 'פרה חולבת'. זה נובע מחוסר ההבנה של השלטון כי מדובר בתעשייה שתרומתה למשק אדירה. התוצאה היא: פגיעה בכדאיות הקמת בתי מלון בארץ וברמות הרווחיות".

    המלונאים מלינים על כך שהמלצות ועדת בר ניר לבדיקת עלויות הנופש, מהן עלה כי תפעול בתי המלון בארץ יקר בכ- 30% מאשר באירופה, ואומצו ע"י הממשלה, נותרו כאבן ללא הופכין, ובנוסף לכך, בחודשים האחרונים צצו דרישות חדשות והיטלים לא הוגנים מצד הרשויות.

    "נתמקד בהקמת רשות שיווק ממלכתית, בדומה לרוב מדינות העולם" אומרים בכירי הענף ומוסיפים "זהו יעד אסטרטגי של המדינה: לחבר בין הגורם המשווק (המלונאים, מארגני התיירות, חברות התעופה, מורי הדרך ואחרים), לבין המוצר – ישראל. חוסר היציבות השלטונית, והעובדה ששרי התיירות מתחלפים אצלנו בקצב לא נורמאלי, וכל שר חדש, שמגיע, מבקש לפחות 100 ימי חסד כדי ללמוד את הנושא ובוחן מדיניות שיווקית חדשה- הרסניים לתיירות.

    הקמת הרשות מוטלת לפתח השר, או השרה הבא. החשיבות היא שילוב הכוחות בין הממשלה ובין הסקטור הפרטי לשם פעילות שיווקית נכונה ומשותפת לאורך מספר שנים, על בסיס תוכנית מובנת ונכונה"



    0 תגובות