נפלאות הבריאה: החלה נדידת הצפרים • קובי פינקלר

    קובי פינקלר 1 Comment on נפלאות הבריאה: החלה נדידת הצפרים • קובי פינקלר
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעוד מזג האוויר מתעתע בנו, מבחינת הציפורים – האביב כבר כאן. בחברה להגנת הטבע מציינים כי בימים האחרונים להקות גדולות של ציפורים כבר מגיעות לאילת בדרכן חזרה מאפריקה לאירופה ואסיה.

    מתברר שנדידת האביב של הציפורים באילת כבר נראית בכל מקום. מרכז הצפרות של החברה להגנת הטבע מדווח כי להקות משמעותיות ראשונות של עיטי ערבות כבר עושות את דרכן מאפריקה לאסיה.

    השנה, לראשונה, עורך מרכז הצפרות של החברה להגנת הטבע ספירה של העיטים, במטרה לגלות כמה מהם עוברים כאן מדי שנה.

    בחברה להגנת הטבע מסבירים כי הציפור הדורסת והמרשימה, שמוטת הכנף שלה מגיעה בקלות ל – 2 מטרים, לוקחת "מעלית אווירית" של אוויר חם, שלוקח אותה מעלה מעלה ואז היא גולשת לכיוון מזרח, כיוון כללי – מונגוליה וקזחסטאן. מדי שנה עוברים בשמי ישראל אלפי עיטים כאלה. לדברי נועם וייס מהחברה להגנת הטבע, מנהל פארק הצפרות באילת, "לא ברור מדוע העיטים האלו עוברים כאן כל כך מוקדם בשנה, שכן ערבות אסיה יתחילו להפשיר רק בעוד שבועות ארוכים".

    בפארק הצפרות של אילת, המשותף לעיריית אילת, החברה להגנת הטבע, קק"ל, רט"ג והחברה הממשלתית לתיירות, כבר ניתן לראות עשרות טסיות בתים וסנוניות רפתות מרחפות באוויר וצדות חרקים מעופפים מעל לאגם, וכן רואים את העלויות וכחולי החזה, אוכלים ללא הפסקה ובחוסר שקט, כולם מצטיידים באוכל ושומן, ברגעים האחרונים שלהם, לפני המסע הגדול.

    "בחודשים הקרובים יחלפו בשמי ישראל מיליוני ציפורים ממאות מינים שונים, הנמצאות כבר בדרך לכאן, נאבקות במדבר הגדול שמפריד בין אפריקה לבין ישראל, ינחתו לרגע של מנוחה וריענון, ויחזרו לאירופה ואסיה לעונת הקינון", מסביר וייס.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      וואן מדהיייייים!!