בית במשבר • סופיה רון מוריה משווה את בנט לדיקטטור מאו

    ארי וידר No Comments on בית במשבר • סופיה רון מוריה משווה את בנט לדיקטטור מאו
    9:08
    29.03.24
    קובי פינקלר No Comments on במרכז הרצועה: הושמדו רקטות שכוונו לשטח ישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המשבר בבית היהודי נמשך, ונפתלי בנט ממשיך לספוג עוד ועוד חיצים מצד מועמדים במפלגתו.

    לאחר הדברים הקשים שאמר ח"כ זבולון כלפה, ומתמודדים נוספים, מביעה גם העיתונאית סופי רון מוריה ממקור ראשון, אשר התמודדה בפריימריז בבית היהודי, ביקורת נוקבת על התנהלותו של בנט.

    "ישנו משחק קלפים שנקרא משחק מאו, כן, על שמו של אותו האיש. במשחק יש מי שקובע את הכללים – אבל הכללים חסויים. המשתתפים מתאמצים לגלותם תוך כדי המשחק. אך הרגע שאחד מהם מצליח משנה מוביל המשחק את הכללים מחדש. קרוב לשלושים מתמודדים חדשים השתתפו, כך מסתבר, במשחק מאו. כולם הפסידו". אמרה.

    סופיה רון מוריה סיפרה "נכנסתי להתמודדות בדומה לאחרים לאחר שקיבלתי הבטחה ברורה מיו״ר המפלגה. אני רוצה לראותך ברשימה, אמר לי נפתלי בנט, אני אעזור לך.

    לא הייתי תמימה. ידעתי שלהבטחות של פוליטיקאים לא תמיד יש כיסוי. אך סברתי כי קיים סיכוי לקיום ההבטחה בגלל שילוב אינטרסים".

    "כעשרה ימים לפני הפריימריז המנגנון שינה כיוון. לנפתלי בנט נוצר צורך פוליטי לגבות בכל הכוח את מזכ״ל המפלגה ניר אורבך שהתמודד במשבצת ששמורה לנציג המרכז. על מנת להשיג את מבוקשו סגר יו״ר המפלגה דיל פוליטי עם האיש החזק בשטח ובמרכז: ניסן סלומינסקי. כחלק מהדיל קידם המנגנון את המתמודדת החדשה שהייתה מקורבת לסלומינסקי: ד״ר ענת רוט.

    היה לי ברור שהמהלך יגרום לפיצול קולות בין שתינו. אבל מהלכים כאלה הם חלק מהמשחק הפוליטי.

    יהודית שילת נבחרה למקום השלישי המובטח לאישה. כעבור שבוע התברר שאין משמעות לגזר דינו של הבוחר. שלא מדובר בהתמודדות בין גישות ואפילו בין קבוצות כוח. התברר שמדובר במשחק מאו.

    שלושה טלפונים קיבלתי לאחר שריונו הכושל של אלי אוחנה ושריונה של ענת רוט: מפעיל בכיר בליכוד, מח״כ במפלגת העבודה וממועמד ברשימת ״יש עתיד״. שניים (להוציא ח״כ מהעבודה) – חובשי כיפות סרוגות.

    "אצלנו זה לא היה קורה", אמר הפעיל של הליכוד. "נתניהו לא היה מעז להטות את תוצאות הפריימריז. אצלנו חזרו וספרו וחזרו וספרו את הקולות כדי להכריע בין חוטובלי לדיכטר. כי הליכוד היא מפלגה דמוקרטית".

    "אצלנו זה לא היה קורה", אמר ח״כ מהעבודה. "נכון, ציפי לבני תקעה את אנשיה ברשימה אבל מעבר לכך המקומות שהיו פנויים נשארו פנויים והמתפקדים קידמו מועמדים חדשים וצעירים".

    א"צלנו לא מעמידים פנים", אמר המתמודד מ״יש עתיד״. "אין מראית עין של פריימריז". לא היה לי מה לומר.

    "נפתלי בנט יצר שיטה חדשה. מראית עין של פריימריז. הקול קול של נתניהו. הידיים ידיהם של כחלון, ליברמן או לפיד". אומרת רון מוריה.

    "בסופו של יום אף אחד מהמתמודדים החדשים שהוציאו את כספם וכיתתו את רגליהם בפריימריז לא נכנס למקום ריאלי ברשימה.

    המתפקדים סידרו מחדש את הח״כים המכהנים. את שאר המקומות תפסו המשוריינים של תקומה, המשוריינים של יו״ר המפלגה והמזכ״ל. לדני דיין ורונן שובל משקל ציבורי גדול בהרבה מזה של אלי אוחנה".

    "זהו, אם כן משהו חדש שמתחיל. משחק מאו. התמודדות שהיא חסרת משמעות כי כללי משחק משתנים תוך כדי תנועה. ככה לא בונים מפלגת שלטון". היא מסכמת.



    0 תגובות